Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door nkob
Vandaag om 17:41:53
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 17:39:52
Projekt 083-338 door Met een sik
Vandaag om 17:07:28
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door Met een sik
Vandaag om 17:02:04
LS-Models 2020, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
Vandaag om 17:01:19
Rheinburgh, TP V/VI door Rondje_HO
Vandaag om 16:59:01
Afsluitdoppen voor tankwagons? door Rondje_HO
Vandaag om 16:56:40
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Marc tramt
Vandaag om 16:52:20
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 16:36:11
probleem met Cobalt IP digital wisselmotoren door Nullem
Vandaag om 16:33:02
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Bert van Gelder
Vandaag om 16:29:32
Uitlezen decoder met Twin-Center door Roofje59
Vandaag om 16:24:30
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door Olav
Vandaag om 15:03:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Mathijs Kok
Vandaag om 14:23:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:57:14
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door AntonM
Vandaag om 13:04:45
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 12:31:47
Beneluxforum Kalender 2021 door MOVisser
Vandaag om 12:15:08
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Esufreak
Vandaag om 11:48:41
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door j.ossebaar
Vandaag om 11:34:06
Ledverlichting aansluiten door Ronaldp
Vandaag om 10:52:12
Philotrain HSM 726, de grote verbouwing door Karst Drenth
Vandaag om 10:45:37
VERPLAATST: Over zonnepanelen, slimme meters en wat al niet meer door 44
Vandaag om 10:39:26
Doornvliet door MOVisser
Vandaag om 10:28:53
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
Vandaag om 10:09:59
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door spoorijzer
Vandaag om 09:56:16
De Hondsrugbaan, H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:54:32
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 08:04:56
Zonder fouten een Arduino programmeren door meino
20 september 2020, 23:14:23
Frans loodsje et cetera door Noordernet
20 september 2020, 22:28:46
  

Auteur Topic: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)  (gelezen 11075 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #15 Gepost op: 14 november 2007, 08:43:54 »
Nee Jon dat zijn heel andere wagens, die in de ONE waren gelede wagens. Deze wagens zijn heel andere wagens, dit zijn RoLa(Rollende Landstraße) wagens, hier rijden vrachtwagens geheel op om vervoerd te worden.

De wagens in de ONE waren wagens voor het vervoer van trailers en containers.

Groetjes Michiel

Edit, het zijn wagens die vergelijkbaar zijn met dit spul qua uiterlijk;
klik1
klik2 op deze laatste zie je dus maar een halve wagen. Of de ONE wagens technisch het zelfde waren weet ik niet, ik ben niet zo thuis in het cargo spul.
« Laatst bewerkt op: 14 november 2007, 09:11:15 door neudalhausenstadbahn. Reden: links+info toegevoegd »
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1038
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2007, 08:59:42 »
Heb niet goed gekeken, dacht dat het een Df fietsenrijtuig was. Maar is inderdaad zeer geschikt om omtebouwen. Ga eens kijken of Kleinspoor transfers heeft.

De Df- en Dm-rijtuigen zijn beide ontstaan uit Duitse postrijtuigen. De Dm wijkt wat uiterlijk betreft af van de Df. De Dm heeft geen ramen meer en diverse deuren waren zichtgezet. De Df van Sächsenmodelle moet dus nog wel verbouwd worden om een Dm-rijtuigen te krijgen. Voor de ombouw kun je ook een Duits postrijtuig nemen. Je bent niet veroordeeld tot het model van Sächsenmodelle.

Martijn

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #17 Gepost op: 14 november 2007, 19:29:39 »
Momenteel ben ik bezig met de ombouw van een dergelijk rijtuig. Niet naar de ONE-variant, maar naar een geel/blauwe NSR Dm. Ik zal binnenkort wel een stukje schrijven over deze verbouwing.

Olaf

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #18 Gepost op: 14 november 2007, 21:28:36 »
Michiel bedankt, ga proberen keer op Amsterdam de trein te fotograferen. Zitten vanaf daar al de containerwagons aangekoppeld?

Martijn, bedankt. Denk dat het aanbod in duitse versies op beurzen wat groter is. Ga een kijken voor alternativen.

Ben benieuwt naar het verslag Olaf!

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6623
  • Spoor N
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #19 Gepost op: 14 november 2007, 21:34:16 »
De ONE rijdt al een paar jaar niet meer. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #20 Gepost op: 14 november 2007, 21:39:16 »
Goedemorgen!  ;D

Haha bedankt Rick, zal het dan denk ik met foto's moeten gaan uitzoeken.

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #21 Gepost op: 15 november 2007, 17:19:04 »
Nog even een vraag:

Kunnen de rijtuigen met NS logo en EETC in eenzelfde stam rijden?

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

(Helaas tot op heden nog geen couchette rijtuigen kunnen bemachtigen, zie dat LSM ze helaas ook niet in de planning heeft)

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1038
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #22 Gepost op: 15 november 2007, 18:46:02 »
Jon,

Als je meer over de OverNight Express wilt weten moet je tot begin december wachten. Dan voeg ik een pagina over deze trein toe aan m'n website (echt toeval).

Volgens mij hebben de treinen die door EETC als vervoerder hebben gereden zijn geen (zichtbare) NS logo's gehad. Allereerst was er een langwerpige sticker met zonnebloemen en tekst op de rijtuigen aangebracht. Het NS-logo zat hieronder verstopt.

In het winterseizoen 2004/2005 zijn voor zover ik weet de rose/rode EETC-stickers op de rijtuigen verschenen. Deze zijn over de NS (en NMBS) logo's geplakt.

Martijn

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #23 Gepost op: 15 november 2007, 22:32:49 »
Bedankt Martijn!,

Ik heb nog wel de tijd, ben bang dat het nog wel even duurt voordat LSM weer een nieuwe serie met couchette's uitbrengt.

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #24 Gepost op: 15 november 2007, 23:03:33 »
Ach, met wat zoekwerk moet het wel lukken om aan die Couchettes te komen. De 2e hands Bcm's (Couchette-6) zie ik trouwens de laatste tijd ook regelmatig te koop staan.

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #25 Gepost op: 16 november 2007, 19:28:44 »
Ja al koop ik nooit iets via marktplaats, ebay ect. en beurzen zijn er niet zoveel, gelukkig hebben we nog Houten dus maar keer vrij aanvragen en kijken of we daar wat gaan vinden.

Is er trouwens nog verschil in qualiteit en model tussen de Heris Couchette's en de modellen van LSM? Ik heb van de Bcm's en Bcvmh's een stuk of 10 nodig (liefst met allemaal verschillende nr's)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

(Had een WLAB30 gevonden, helaas met TEN Logo dus kon er weinig mee)

Edwin van den Bergh

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #26 Gepost op: 16 november 2007, 20:36:52 »
Hallo Jon, ik was vanmiddag bij Brekelmans in Nijmegen en daar lagen nog 2 Bcvmh couchette rijtuigen in het schap. Het was niet een set van 2 rijtuigen maar gewoon 2 losse rijtuigen. Ik heb niet goed opgelet of het de NS-versie was of de EETC-versie (is die al uit?). Misschien moet je ze maar eens bellen voor info en/of om ze te reserveren.

Ik was er om het buffetrijtuig te kopen en wat is dat een prachtig rijtuig geworden zeg! Je hoort er bijna niemand over tussen de vele enthousiaste reacties op de overigens erg fraaie Artitec Plan E's en de nieuwe Piko bloedneus maar het buffetrijtuig mag er ook wezen! Ik kocht het laatste exemplaar met gele lijn, er stonden er nog 3 zonder gele lijn. Zouden de buffetrijtuigen dan zo snel gaan? Ik las hier ergens dat er maar een stuk of 150 van gemaakt zijn.

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1757
  • Roco Fccpps vriend
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #27 Gepost op: 16 november 2007, 21:45:49 »
Wentink in Apeldoorn had volgens mij een paar weken geleden ook nog een LSM setje staan.

Albert
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Jon

  • Offline Offline
  • Berichten: 303
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #28 Gepost op: 17 november 2007, 11:11:06 »
Hallo Edwin,

Ik probeer nog wat winkels wat dichter bij huis, wordt nu namelijk al €25,- aan reiskosten, voor het setje zou ik dat nog wel doen. Maar voor het losse rijtuig wordt het wel erg prijzig.

Hier is helaas nog geen Buffet rijtuig binnen gekomen. (Heb je al wat foto's van het model?)

150 stuks, blauw, logo Buffet rijtuig, NS logo (61 84 88-70 022-9)
150 stuks, blauw, logo Buffet rijtuig, geen gele lijn, NS logo (61 84 88-70 025-2)
100 stuks, blauw, logo Buffet rijtuig, zonder NS logo (61 84 88-70 026-0)
100 stuks, blauw, zonder Buffet rijtuig logo, zonder NS logo (61 84 88-70 023-7)
100 stuks, blauw, logo Buffet rijtuig, zonder NS logo en gele lijn (61 84 88-70 024-5)

Zijn inderdaad kleine oplagen, heb zelf zoiezo de dikgedrukte in bestelling staan en ik krijg nog te horen of LSM nog de onderstreepte had.

@Albert, helaas ik kreeg te horen dat ze al bijna 2 jaar niks geleverd hadden gekregen.  :( Maar doordat ik eerst de verkeerde Wentink (hobby) in Arnhem had gebeld wisten ze me te vertellen dat ze nog een los EETC rijtuig hebben liggen. Dus bedankt voor de tip!

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1038
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
« Reactie #29 Gepost op: 17 november 2007, 11:32:00 »
Hier is helaas nog geen Buffet rijtuig binnen gekomen. (Heb je al wat foto's van het model?)

Ben wel geen Edwin, maar heb wel foto's: http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=3556.msg108494#msg108494

Martijn