BeneluxSpoor.net forum

Overige spoorzaken => Treinsamenstellingen => Topic gestart door: Jon op 12 november 2007, 21:34:33

Titel: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 12 november 2007, 21:34:33
Goedenavond,

Ik zie dat LSM het NS Buffetrijtuig (met gele baan) heeft uitgeleverd. Teven zie ik dat LSM een setje heeft met Bcvmh Couchette rijtuigen heeft. Is dit toevallig te combineren?

(http://www.hobby-trains.fr/images/44030.jpg)
Bron:  www.hobby-trains.fr (bedankt Erwin)

(http://www.tecnomodel-treni.it/img_big/15001-3.jpg)
Bron: www.tecnomodel-treni.it

En wat zijn de gebruikelijke combi’s die met de LSM rijtuigen te maken zijn. (Alpen Expres, Grill Express, Autoslaaptrein, bedevaarttrein ect)

Ik heb namelijk geen flauw benul hoe die treinen zijn samengesteld. Op LSM staat wel een pagina met treinencombi’s maar helaas loopt bij mij de boel vast als ik erop klik. (Treinen combi's nadat NS en NS cargo gesplitst is omdat ik met een 1800 wil gaan rijden)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: rail4marcel op 12 november 2007, 21:36:07
Je onderste foto knippert is dat de bedoeling?
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: NS 1100 op 12 november 2007, 22:02:29
Je kan alle kanten op. Ik heb ooit eens een foto gezien van een of andere dinertrein met maar liefst 5 Buffetrijtuigen er in!

Je kan heel goed een Lourdestrein maken. Neem één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (Sächsenmodelle 14639 of 74515) en een stuk of 12 LSM Bcvmh's. Op zich heb je dan wel een vrij saaie trein, je kan er ook een aantal Bcvmh's door Franse ambulancerijtuigen aan vervangen.

In autoslaaptreinen reed normaal gesproken nooit een buffetrijtuig mee, alleen restauratierijtuigen (Allegro, Andante etc.).

Het buffetrijtuig kan je wel in een Ardennen-Expres stoppen. Men neme één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (plan E Df of de bovengenoemde Sächsenmodelle), één ICR A, één ICR BKD en een stuk of drie ICR B's.

Verder kan je een Alpenexpress maken. Hier kan je naar mijn mening de bonste treinen maken. Denk aan samenstellingen van 9 tot 15 rijtuigen, één buffetrijtuig per trein, een stuk of 4 slaapwagens (MU of AB30 bijvoorbeeld), een paar zitrijtuigen Avmz, enkele Bcm's en de rest Bcvmh. Stoer toch? 8)

Dit zijn de belangrijkste samenstellingen met vooral Nederlands materieel. Sommige treinen bestonden uit alleen NL-mat, anderen waren grotendeels samengesteld uit buitenlandse rijtuigen.  :)
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Rick op 12 november 2007, 22:25:14
Het buffetrijtuig kan je wel in een Ardennen-Expres stoppen. Men neme één buffetrijtuig, één fietsenrijtuig (plan E Df of de bovengenoemde Sächsenmodelle), één ICR A, één ICR BKD en een stuk of drie ICR B's.
Volgens mij kunnen ze zelfs nog wat langer, nog een A en een stuk of 2 B's erbij moet wel kunnen.
Of je gaat voor de incidentele samenstellingen: een IC+ A is een keertje meegeweest naar Luxemburg, een andere trein reed met couchette en buffetrijtuig. De mooiste is nog met achterop de trein een DDM rijtuig plus mP ;D (uiteraard gingen die niet verder dan Maastricht).

Tot zover de amper voorkomende samenstellingen. :)
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: NS 1100 op 12 november 2007, 23:01:54
Dat was geen couchetterijtuig, maar een zitrijtuig type Avmz. ;)

Het kan inderdaad een stuk langer gemaakt worden door 1x A en 2xB er bij te doen.

Heb je nu een goed antwoord op je vragen Jon, of wil je ergens meer van weten?
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 12 november 2007, 23:19:16
Ontzettend bedankt! De keus gaat waarschijnlijk voor de Alpen-Express houd wel van bonte treinen. (Al valt die Ardennen Expres ook erg in de smaak)

Ik wacht nog even tot Artitec met een df uitkomt.

Nu op zoek naar Bcvmh en Avmz rijtuigen. (Lees dat de set die ik op ogen had (44 011) overal uitverkocht is, helaas)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

Edit: Voor een 2e trein wil ik graag een Autotrein, zijn daar weer de CNL wagons voor te gebruiken?
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: martijnhaman op 13 november 2007, 07:20:03
Edit: Voor een 2e trein wil ik graag een Autotrein, zijn daar weer de CNL wagons voor te gebruiken?

Ja en nee. De autoslaaptreinen reden/rijden op zich met hetzelfde materieel als de hierboven genoemde treinen (WR, Bcm, Bcvmh, WLAB30, MU, etc). De rijtuigen die CNL-kleuren hebben (2xWR en 6xBcvmh) rijden bij EETC wel in de autoslaaptreinen, maar dan zonder CNL-opschriften. Een van deze "CNL-Bcvmh's" is inmiddels al weer verkocht door EETC.

Martijn
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: marcel op 13 november 2007, 07:30:40
Hey John,

Als je die set van heris/LSM cat.nr. 44011 graag wil hebben, dan moet je even naar ebay.de gaan en mee gaan bieden.
Op dit moment is er 1 bieding(eindigt over ruim 4 dgn) , maar komen regelmatig voorbij.

Succes,

Mvg, Marcel
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 13 november 2007, 12:39:33
Martijn ontzettend bedankt!

@marcel: Ik probeer eerst nog wat winkels want heb het niet echt met kopen via internet. (Hoor dat het te vaak fout gaat)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

zal het resultaat hier plaatsen

Edit: Buffet met gele baan is besteld, nu de rest nog  ;D
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: WagonsLits op 13 november 2007, 19:00:34
Je zou ook kunnen denken aan een gecombineerde goederentrein en reizigerstrein: de overnight expres (ONE) van Amsterdam naar Milaan.
Deze bestond onder andere uit het eerder genoemde Buffetrijtuig, een 1e klas zitrijtuig type Avmz (Toekomstig Roco?) één of twee couchettes type Bcvmh (LS models), het nieuwste type slaapwagen "MUn (of MUs- met de s van suite). Deze staat als project op de lijst van LSM. Verder nog vrachtrijtuigen type DM en een sleep containerwagens..

De ONE bij Remagen:
(http://www.ahrtalbahn.de/bhf/rem/fahrzeug/2001/onight-mak1.jpg)
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 13 november 2007, 21:47:57
Dat is inderdaad ook leuk, vooral omdat ik eerst van plan was alleen goederen te rijden. Alleen ik zie achteraan (voor de container wagons beginnen) 2 Dm rijtuigen. Zijn deze al in model verkrijgbaar? (Bij LS zie ik ze in ieder geval niet)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: NS 1100 op 13 november 2007, 22:01:26
Sächsenmodelle 14639 of 74515 kan je hier volgens mij voor gebruiken. Moet je hem wel zelf nog omspuiten, want zo ver ik weet heet SM deze variant nog niet uitgebracht.
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 13 november 2007, 22:36:08
Goedenavond Erwin,

Heb niet goed gekeken, dacht dat het een Df fietsenrijtuig was. Maar is inderdaad zeer geschikt om omtebouwen. Ga eens kijken of Kleinspoor transfers heeft.

De container wagons, iemand enig idee wat voor wagons dat toevallig zijn?(Sgmmrs 90's of Sgns?)
En zijn deze van de NS zelf?

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 13 november 2007, 23:20:37
Welk type die containerwagens zijn weet ik nie, maar deze waren geschikt voor 160km/u. Daar waren geloof ik in het begin ook wat problemen mee. Het zijn in iedergeval gelede 8 assige wagens met lage laadvloer.

Groetjes Michiel

Edit als ik de samenstelling uit de zomerdienst van 2001 bekijk staat er als type voor de containerwagens Sgss bij en de max snelheid van de trein 120km/u

Bij het reizigers deel staat:
D208; WLABm-Bcvmz-Bcvmz-WR-Avm-Avm, dan 7 keer dei Sgss, maar de gesloten wagens mis ik ff erin.

D209; Avm-Avm-WR-Bcvmz-Bcvmz-WLABm, en dan het zelfde goederen deel.

Dit haal ik uit zugbildungen van www.fernbahn.de, zomer dienst 2001.
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 13 november 2007, 23:59:34
Bedankt Michiel,

Ik weet toevallig dat Hupac een 8 assige lage wagon heeft:
Weet alleen niet welk type dit is.

(http://www.railfaneurope.net/pix/ch/private/Hupac/car/HUPAC_Film_020_15.jpg)
Bron: www.railfaneurope.net

(http://www.railfaneurope.net/pix/ch/private/Hupac/car/HUPAC_84_85_498_6_611-1__NO-01.jpg)
Bron: www.railfaneurope.net

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 14 november 2007, 08:43:54
Nee Jon dat zijn heel andere wagens, die in de ONE waren gelede wagens. Deze wagens zijn heel andere wagens, dit zijn RoLa(Rollende Landstraße) wagens, hier rijden vrachtwagens geheel op om vervoerd te worden.

De wagens in de ONE waren wagens voor het vervoer van trailers en containers.

Groetjes Michiel

Edit, het zijn wagens die vergelijkbaar zijn met dit spul qua uiterlijk;
klik1 (http://www.railfaneurope.net/pix/ch/private/Hupac/car/344_06.jpg)
klik2 (http://www.railfaneurope.net/pix/ch/private/Hupac/car/sbb838549332925p_cw007897.jpg) op deze laatste zie je dus maar een halve wagen. Of de ONE wagens technisch het zelfde waren weet ik niet, ik ben niet zo thuis in het cargo spul.
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: martijnhaman op 14 november 2007, 08:59:42
Heb niet goed gekeken, dacht dat het een Df fietsenrijtuig was. Maar is inderdaad zeer geschikt om omtebouwen. Ga eens kijken of Kleinspoor transfers heeft.

De Df- en Dm-rijtuigen zijn beide ontstaan uit Duitse postrijtuigen. De Dm wijkt wat uiterlijk betreft af van de Df. De Dm heeft geen ramen meer en diverse deuren waren zichtgezet. De Df van Sächsenmodelle moet dus nog wel verbouwd worden om een Dm-rijtuigen te krijgen. Voor de ombouw kun je ook een Duits postrijtuig nemen. Je bent niet veroordeeld tot het model van Sächsenmodelle.

Martijn
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Olaf op 14 november 2007, 19:29:39
Momenteel ben ik bezig met de ombouw van een dergelijk rijtuig. Niet naar de ONE-variant, maar naar een geel/blauwe NSR Dm. Ik zal binnenkort wel een stukje schrijven over deze verbouwing.

Olaf
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 14 november 2007, 21:28:36
Michiel bedankt, ga proberen keer op Amsterdam de trein te fotograferen. Zitten vanaf daar al de containerwagons aangekoppeld?

Martijn, bedankt. Denk dat het aanbod in duitse versies op beurzen wat groter is. Ga een kijken voor alternativen.

Ben benieuwt naar het verslag Olaf!

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Rick op 14 november 2007, 21:34:16
De ONE rijdt al een paar jaar niet meer. ;)
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 14 november 2007, 21:39:16
Goedemorgen!  ;D

Haha bedankt Rick, zal het dan denk ik met foto's moeten gaan uitzoeken.

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 15 november 2007, 17:19:04
Nog even een vraag:

Kunnen de rijtuigen met NS logo en EETC in eenzelfde stam rijden?

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

(Helaas tot op heden nog geen couchette rijtuigen kunnen bemachtigen, zie dat LSM ze helaas ook niet in de planning heeft)
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: martijnhaman op 15 november 2007, 18:46:02
Jon,

Als je meer over de OverNight Express wilt weten moet je tot begin december wachten. Dan voeg ik een pagina over deze trein toe aan m'n website (echt toeval).

Volgens mij hebben de treinen die door EETC als vervoerder hebben gereden zijn geen (zichtbare) NS logo's gehad. Allereerst was er een langwerpige sticker met zonnebloemen en tekst op de rijtuigen aangebracht. Het NS-logo zat hieronder verstopt.

In het winterseizoen 2004/2005 zijn voor zover ik weet de rose/rode EETC-stickers op de rijtuigen verschenen. Deze zijn over de NS (en NMBS) logo's geplakt.

Martijn
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 15 november 2007, 22:32:49
Bedankt Martijn!,

Ik heb nog wel de tijd, ben bang dat het nog wel even duurt voordat LSM weer een nieuwe serie met couchette's uitbrengt.

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: NS 1100 op 15 november 2007, 23:03:33
Ach, met wat zoekwerk moet het wel lukken om aan die Couchettes te komen. De 2e hands Bcm's (Couchette-6) zie ik trouwens de laatste tijd ook regelmatig te koop staan.
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 16 november 2007, 19:28:44
Ja al koop ik nooit iets via marktplaats, ebay ect. en beurzen zijn er niet zoveel, gelukkig hebben we nog Houten dus maar keer vrij aanvragen en kijken of we daar wat gaan vinden.

Is er trouwens nog verschil in qualiteit en model tussen de Heris Couchette's en de modellen van LSM? Ik heb van de Bcm's en Bcvmh's een stuk of 10 nodig (liefst met allemaal verschillende nr's)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

(Had een WLAB30 gevonden, helaas met TEN Logo dus kon er weinig mee)
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Edwin van den Bergh op 16 november 2007, 20:36:52
Hallo Jon, ik was vanmiddag bij Brekelmans in Nijmegen en daar lagen nog 2 Bcvmh couchette rijtuigen in het schap. Het was niet een set van 2 rijtuigen maar gewoon 2 losse rijtuigen. Ik heb niet goed opgelet of het de NS-versie was of de EETC-versie (is die al uit?). Misschien moet je ze maar eens bellen voor info en/of om ze te reserveren.

Ik was er om het buffetrijtuig te kopen en wat is dat een prachtig rijtuig geworden zeg! Je hoort er bijna niemand over tussen de vele enthousiaste reacties op de overigens erg fraaie Artitec Plan E's en de nieuwe Piko bloedneus maar het buffetrijtuig mag er ook wezen! Ik kocht het laatste exemplaar met gele lijn, er stonden er nog 3 zonder gele lijn. Zouden de buffetrijtuigen dan zo snel gaan? Ik las hier ergens dat er maar een stuk of 150 van gemaakt zijn.
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Albert.H0 op 16 november 2007, 21:45:49
Wentink in Apeldoorn had volgens mij een paar weken geleden ook nog een LSM setje staan.

Albert
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 17 november 2007, 11:11:06
Hallo Edwin,

Ik probeer nog wat winkels wat dichter bij huis, wordt nu namelijk al €25,- aan reiskosten, voor het setje zou ik dat nog wel doen. Maar voor het losse rijtuig wordt het wel erg prijzig.

Hier is helaas nog geen Buffet rijtuig binnen gekomen. (Heb je al wat foto's van het model?)

150 stuks, blauw, logo Buffet rijtuig, NS logo (61 84 88-70 022-9)
150 stuks, blauw, logo Buffet rijtuig, geen gele lijn, NS logo (61 84 88-70 025-2)
100 stuks, blauw, logo Buffet rijtuig, zonder NS logo (61 84 88-70 026-0)
100 stuks, blauw, zonder Buffet rijtuig logo, zonder NS logo (61 84 88-70 023-7)
100 stuks, blauw, logo Buffet rijtuig, zonder NS logo en gele lijn (61 84 88-70 024-5)

Zijn inderdaad kleine oplagen, heb zelf zoiezo de dikgedrukte in bestelling staan en ik krijg nog te horen of LSM nog de onderstreepte had.

@Albert, helaas ik kreeg te horen dat ze al bijna 2 jaar niks geleverd hadden gekregen.  :( Maar doordat ik eerst de verkeerde Wentink (hobby) in Arnhem had gebeld wisten ze me te vertellen dat ze nog een los EETC rijtuig hebben liggen. Dus bedankt voor de tip!

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: martijnhaman op 17 november 2007, 11:32:00
Hier is helaas nog geen Buffet rijtuig binnen gekomen. (Heb je al wat foto's van het model?)

Ben wel geen Edwin, maar heb wel foto's: http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=3556.msg108494#msg108494 (http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_smf&Itemid=29&topic=3556.msg108494#msg108494)

Martijn
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Edwin van den Bergh op 17 november 2007, 15:09:21
Martijn heeft al mooie foto's geplaatst en Chris zal dat ook nog wel doen op de Groterdam site dus voldoende plaatjes! Ik vind het Buffetrijtuig een erg geslaagd model en zie dan ook al uit naar de restauratierijtuigen. Op de site van Brekelmans wordt overigens ook een MU-s van LSM vermeld maar op de site van LSM heb ik daar niets over kunnen vinden.

Jon, volgens mij zijn de Bcvmh rijtuigen van LSM met wat zoeken en snuffelen in diverse winkels nog wel te vinden hoor. Ik bestel al jaren via internet (niet alleen modelspoor) en er is nog nooit iets mis gegaan. Even afkloppen maar ik zou het toch eens proberen als ik jou was. Kan je veel tijd en geld schelen.
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: martijnhaman op 17 november 2007, 15:33:29
(http://www.lsmodels.com/LS/Elements/Folders/Nurnberg%2006-07%20page%2059.jpg)
Bron: http://www.lsmodels.com

De slaaprijtuigen type MUn staan aangekondigd in de catalogus 2006/2007 op de site van LS models.

Martijn

NB. Op m'n website binnenkort een stukje over de 'juiste' benaming van deze slaaprijtuigen (MUn, MUs). Is namelijk nogal een punt van discussie onder de liefhebbers.
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Edwin van den Bergh op 17 november 2007, 16:10:09
Ik ben erg benieuwd naar je stukje over de MUs en MUn! Nu wil ik niet al te veel op de zaken vooruit lopen maar als ik e.e.a. op je site goed heb begrepen zijn de type MUs verbouwde type M rijtuigen. De type MUn daarentegen zijn nieuw gebouwd door Wagon Lits en niet afgeleid van type M? Klopt dat?

LSM ontwikkelt dus een model van de MUn en niet van de op de site van Brekelmans aangekondigde MUs?
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: martijnhaman op 17 november 2007, 16:38:08
Het slaaprijtuig dat aangekondigd wordt op de site van Brekelmans en het rijtuig op de site van LS models betreffen hetzelfde type rijtuig. De benaming van dit type slaaprijtuigen (maar ook van andere) verschilde per land/maatschappij.

Even uitgaande van de benaming die NS Internationaal aanhield (en die ik gebruik op m'n website) klopt hetgeen je samenvat.

Martijn
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: WagonsLits op 18 november 2007, 12:44:11
Over de benaming:

Ik kan mij herinneren dat de directie van Wagons Lits Nederland deze wagen bij de ingebruikname "MUs" doopte, waarbij de letter S een verwijzing naar de SUITE was.


AE
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: WagonsLits op 18 november 2007, 13:04:23
Trouwens over het buffetrijtuig:
De bespreking door Chris laat de bar zien in het rijtuig:
(http://www.hetgroterdamproject.nl/images/stories/verzameling/modelbespreking/buffet/b22.jpg)

Maar volgens mij zag die bar er in Nederland heel anders uit:
(http://members.lycos.nl/wagonslits/EefjevD09.jpg)
Een bar met ronde vormen (dat afgesloten kon worden met een rolsysteem)
(http://members.lycos.nl/wagonslits/EefjevD08.jpg)

groeten,
AE
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: NS 1100 op 18 november 2007, 13:10:22
Hmm, ik heb het stukje m.b.t. de MUn eens gelezen. Eigenlijk was ik van plan om mijn nachtrein Amsterdam - Praag (trein 370, anno 2001) te voorzien van zo'n MUn en een AB30. Maar uit het stukje kan ik niet opmaken dat die MUn ook gebruikt werden voor deze trein. Kan de MUn ook in deze trein mee, of moet ik echt een ander slaaprijtuig nemen? Nog een AB30 zie ik niet zitten (hoe bonter, hoe beter) en twee gemoderniseerde MU-rijtuigen gebruik ik al in mijn Autoslaaptrein, dus die vallen vanwege de voorkeur aan een zo verschillend mogelijk wagenpark af.
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 18 november 2007, 13:17:22
Ben wel benieuwt Martijn, zou leuk zijn met de AB-30's in één trein.

@Edwin: Ben erover na aan het denken, maar heb toch liever het model in handen in een winkel of een beurs. Zijn toch redelijke bedragen. Maar als ze nog in winkels te vinden zijn. Ik sta open voor sugesties, heb nu ruim 20 winkels afgebeld, helaas alles zonder resultaat. (voor de set)

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

(nog steeds geen teken van leven van het Buffet rijtuig :( )

Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: martijnhaman op 18 november 2007, 13:20:37
Ik kan mij herinneren dat de directie van Wagons Lits Nederland deze wagen bij de ingebruikname "MUs" doopte, waarbij de letter S een verwijzing naar de SUITE was.

Klopt, en NS Internationaal noemde het type MUn. Zie daar de verwarring.

Martijn
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Jon op 20 november 2007, 21:43:13
Goedenavond,

Vanochtend in Arnhem bij Wentink Hobby (grootte winkel), de gereserveerde LSM 44 012 gaan halen. (hebben nog stuk of 5 liggen daarzo)
Loop ik een rondje door de winkel zie ik ineens de LSM 44 011 set staan! Dus heb nu 3 rijtuigen hier thuis staan!, hoop dat buffet ook van de week binnenkomt.

Dan op zoek naar een AB-30 rijtuig. (MU rijtuig wacht ik tot LSM nieuwe versies uitbrengt, ze hadden daar 2 Rivarossie Mus liggen(verschillende bedrijfsnummers))

met vriendelijke groeten,

Jon van Dijk

(Is blij met aanwinsten)
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: Lars Smelter op 30 december 2007, 13:34:03
Voor achter mijn 1800 wil ook ik graag een CNL setje samenstellen wat een beetje realistisch overkomt. Het moet bestaan uit een stuk of 8 rijtuigen (dat is lang genoeg). Wat is hiervoor geschikt?

Ik zie dat LSM speciale CNL sets uitbrengt:

49 001 Bcvmh + Bcvmh
49 002 WLABm + Bvcmz
49 003 WLBm + Bvcmz
49 004 WLABm + Bvcbmz
49 005 Bcdvmz + WRm

Ook had ik een andere sets gezien
40 011 2 x Bcvmh slaaprijtuigen
40 012 Bcmvh slaaprijtuig
40 013 Bcvmh slaaprijtuig met zonnebloemlijn
40 015 Couchetterijtuig EETC
40 016 Couchetterijtuig EETC

Zijn deze ook te gebruiken voor een CNL? Is het mogelijk om rijtuigen met NS logo te gebruiken? Ik dacht zelf van niet eigenlijk

Zoals gezegd moet het een beetje realistisch zijn... Heb al gezocht op internet en op dit forum maar kom niet echte samenstellingen van CNL tegen
Titel: Re: Internationale treinen (Na scheiding NS/NS cargo)
Bericht door: neudalhausenstadbahn op 30 december 2007, 13:56:00
Af en toe komt een korte of te korte CNL wel eens voor zoals deze:

CNL319
5-12-2006

NSR1763
WLABm171   06-90307-8
Bvcmbz249.1 59-90026-5
BDcm            09-90407-3
Bpm             09-90500-5
WRmbz138.1 88-91008-7
WLABm171   06-90300-3
Bvcmbz249.1 59-90021-6
BDcm            09-90408-1
Bpm              09-90508-8

Of toen ene tijdje terug het München deel in Duitsland was blijven steken en Amsterdam s'morgens niet berijkt had. Toen kon uiteraard alleen het Zürich deel rijden vanuit Amsterdam de rest kwam er in Köln bij:

CNL40319
3-10-2007

NSR1833
WLABm171   06-90314-4
WLABm171   06-90300-3
BDcm            09-90411-5
Bvcmbz249.1 59-90026-5
Bvcmz248      50-91028-9
Bpm              09-90505-4

Groetjes Michiel