Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 394338 keer)

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1245 Gepost op: 07 maart 2009, 11:37:10 »
@NS 1100:

Tja dat vond ik ook raar. ??? ??? ???

Misschien vinden sommige het zeuren, maar voor nieuwe Artitec modellen /rijtuigen blijf ik het NIET normaal vinden dat zelfs na meerdere leveringen NOG STEEDS problemen optreden!!!!!
Hierbij het verhoogde risico dat tijdens de ombouw het rijtuig kan beschadigen en of iets kan afbreken.

Wetende dat meerdere personen dit ARTITEC meerdere malen hebben medegedeeld, waaronder my self, maar helaas....

Hierdoor neemt het vertrouwen in de DE's toch wel af, zeker de eerste serie.....laat ik liggen.

Maar dat moet ieder voor zich invullen.....

Aan Allen,

Het KK probleem is aan Artitec gemeld en men neemt wel degelijk aktie.
Wat men niet kon zeggen was, wanneer de producent van de Koppelinghouders het nieuwe product gereed had. De nieuwe koppelingen krijgen waarschijnlijk de stukjes styreen (zoals op de foto te zien is) aangegoten. Ik heb dit zo aan Artitec door gegeven. Men was hierop ZEER positief.
Tevens wordt de nemschacht ook aangepast.

Mvg Ad M.

 
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2009, 11:41:11 door ad.M »

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1475
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1246 Gepost op: 07 maart 2009, 13:20:16 »
Ok, dat is mooi nieuws en een prima actie van Artitec! :D

Alleen snap ik nog steeds niet goed hoe je op deze manier de plan E rijtuigen korter kan koppelen. Door het plaatsen van die stukjes styreen wordt de koppelingsschacht toch juist naar buiten geplaatst en wordt de afstand tussen de rijtuigen juist groter? Of zie ik nu iets over het hoofd? ???

Edit: Inmiddels heb ik een B rijtuig uit elkaar gehaald en het dak en de apparatenkasten Gunship-Grey gespoten. Het laat zich heel goed doen en het ziet er op het eerste gezicht aardig uit! Vanacht de boel eens goed laten drogen en morgen het rijtuig weer in elkaar zetten. Ik heb nog een ander onbehandeld B rijtuig dat ik dan als referentie kan gebruiken. Foto's volgen morgenmiddag! :)
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2009, 15:19:02 door NS 1100 »

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1247 Gepost op: 07 maart 2009, 15:20:45 »
De stukjes styreen dienen ervoor om de speling weg te halen in de lengte richting van de rijtuigen. DWZ als er 'n aantal plan E's aan elkaar gekoppeld zijn en je de trein in beweging zet worden de vouwbalgen uit elkaar getrokken en bij een langere stam komt dat niet meer terug.(behalve als je weer afremd) Het is inderdaad zo dat dan de NEM schachten ongeveer 1mm naar buiten komen en die zul je dan wat in moeten korten (zie eerdere berichten hierover in dit draadje.) Hier gaat Artitec wat aan doen.
Mvg Ad

PS;Kijk nog maar eens op blz78 van dit draadje.
« Laatst bewerkt op: 07 maart 2009, 15:35:41 door ad.M. Reden: aanvulling tekst »

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1475
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1248 Gepost op: 08 maart 2009, 11:27:05 »
Origineel:


Exemplaar met donkerder dak en apparaatkasten:


Persoonlijk vind ik de iets donkerdere kleur een stuk beter staan. Vooral de apparaatkasten sprongen erg in het oog met de lichte grijze kleur en ogen nu wat beter. Helaas is dat erg moeilijk op de foto vast te leggen. Het is een erg gemakkelijk klusje om alles over te spuiten, dus de andere rijtuigen komen ook aan de beurt! :)

Jan Huchshorn

  • Offline Offline
  • Berichten: 248
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1249 Gepost op: 08 maart 2009, 12:49:56 »
De stukjes styreen dienen ervoor om de speling weg te halen in de lengte richting van de rijtuigen. DWZ als er 'n aantal plan E's aan elkaar gekoppeld zijn en je de trein in beweging zet worden de vouwbalgen uit elkaar getrokken en bij een langere stam komt dat niet meer terug.(behalve als je weer afremd) Het is inderdaad zo dat dan de NEM schachten ongeveer 1mm naar buiten komen en die zul je dan wat in moeten korten (zie eerdere berichten hierover in dit draadje.) Hier gaat Artitec wat aan doen.
Mvg Ad

PS;Kijk nog maar eens op blz78 van dit draadje.


Ad,

Het lijkt me een prima oplossing die je bedacht hebt.

Gaat Artitec ook wat aan de afhangende NEM schachten doen. Door de korte constructie van die NEM schachten hangen ze ongeveer 3 graden naar beneden, dit bemoeilijkt het koppelen.



Als ze de schacht ongeveer 3 graden omhoog wijzend aan de rest van de constructie gieten, dan hangen de koppelingen in de praktijk weer horizontaal.

Jan.

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1250 Gepost op: 08 maart 2009, 13:43:06 »
@ ad.M

Als Artitec goed op de markt wilt blijven moeten ALLE PROBLEMEN eerst worden verholpen VOORDAT er nieuwe varianten op de markt worden uitgebracht.

Beter een levering iets/veel later (zoals LS Models) maar dan wel direct een TOP model uitbrengen waar we NIET nog zelf (meerdere punten) op moeten verbeteren/aanpassen, niet iedereen is hierin handig!!!

Indien Artitect de modellen gaat verbeteren als iedereen er een heeft is dat vissen achter het net. Persoonlijk vind ik deze gang van werken, zeer jammer..............

Graag je reactie.

NS 1607

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6382
  • 1982 - 2018
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1251 Gepost op: 08 maart 2009, 13:56:45 »
LS Models heeft in het verleden ook modellen uitgebracht met fouten in de koppeling.

Kijk maar eens naar de NMBS I11 (eerste serie met 2 roosters in het chassis)
Daar werkt de kortkoppeling ook niet zo heel goed, en dat geeft vooral problemem met het duwen van de rijtuigen, en aangezien het de bedoeling is om met een stuurstand te gaan rijden is dat niet echt handig.

In de nieuwe serie I11 die dit jaar gaat uitkomen schijnt dit te zijn opgelost.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1252 Gepost op: 08 maart 2009, 15:53:21 »
Dat kan kloppen Jos,

maar LS brengt niet eerst alle verschillende varianten uit en gaat dan de problemen oplossen.....

Vervolgserie ICR benelux, waren top in orde, naar mijn weten. :D

Voor een hoge prijs, mag ook een perfect product verwacht worden!!!




cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2478
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1253 Gepost op: 08 maart 2009, 18:52:54 »
Jos wat jij bedoeld met die I11 rijtuigen waren in die tijd de samen werking met Heris.
Vandaag op Rail 2plan E,s de RD en het post rijtuig,ga de KK aanpakken als eerder beschreven.
Hoop wel dat Artitec bij andere produkten de eindkontrole zelf wel goed in de hand houdt vooral met de KK mechaniek
 
Cor

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1254 Gepost op: 08 maart 2009, 20:17:31 »
@Northlander,

Doordat de koppeling naar voren komt (nadat de stukjes styreen geplaatst zijn) is de schaargeleiding in de V  ook veel beter geworden. Immers is de speling (in horizontale richting) geminimaliseerd.
Artitec en een paar andere Firma's zijn afhankelijk van 'n producent die de K.K's maakt.
Ik heb voor hen 2 K.K koppelingen gemodificeerd  d.w.z styreen stukjes aan de K.K gelijmd en de NEM-schacht op maat gebracht, en deze naar Artitec opgestuurd.
Ze  hebben de koppelingen doorgestuurd naar die producent en ik heb via Artitec te horen gekregen dat hun zeer tevreden waren over de door mij kenbaar gemaakte opbouwende kritiek.
 Dus nu afwachten wat ze er mee gaan doen.


Mvg Ad M.

RobbertJan

  • Offline Offline
  • Berichten: 3446
  • Mcn NSR Groningen.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1255 Gepost op: 09 maart 2009, 13:22:11 »
Ik heb dit zelfde probleem met de eerste serie Plan E, de koppelingen van alle
rijtuigen hangen inderdaad naar beneden en vergemakkelijken het koppelen geenszins.
Zeker niet gezien ik er stroomvoerende koppelingen tussen heb zitten met messing
stroomgeleiders.
The R & J Colliery Ltd. Brits 1:76
Cranmore Road. Brits 1:43,5

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12301
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1256 Gepost op: 09 maart 2009, 13:40:38 »
Ik heb geen koppel problemen. Ik heb de rijtuigen als vaste stam gekoppeld! Alleen de lok koppeld aan.
 Thats all folks :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Northlander1983

  • Gast
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1257 Gepost op: 09 maart 2009, 19:38:53 »
@AdM

Sportief dat je ondanks kritiek reageert (probeer alleen gedachten uit te wisselen, in positieve zin uiteraard).  ;)

Ben zeer benieuwd naar de vervolg series....

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1475
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1258 Gepost op: 09 maart 2009, 21:51:17 »
Artitec heeft netjes gereageerd op de kritiek op hun groentewagen. Ik ben eens benieuwd of ze ook al een standpunt hebben ingenomen m.b.t. de opmerkingen over de plan E.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7486
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1259 Gepost op: 10 maart 2009, 02:26:15 »
Wat ligt er dan nog?
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.