Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 14:31:19
Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 14:31:13
Zee. Land. door NS264
Vandaag om 14:25:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:14:39
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:09:07
Wat zit er in deze tender? door Klaas Zondervan
Vandaag om 14:07:02
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
Vandaag om 13:57:47
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 13:56:19
Camp 3 door GD
Vandaag om 13:40:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 13:34:55
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:00:57
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Jan Bennink
Vandaag om 12:57:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 12:40:59
De (3d) knutsels van Ronald. door DH1-3104
Vandaag om 11:45:51
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 10:37:34
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:04:48
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door puntenglijder
Vandaag om 09:46:32
bouwtekening amsterdamse tram door Huup
Vandaag om 09:17:30
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
Vandaag om 09:12:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 07:51:55
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor door Joz
13 December 2025, 21:02:26
13 december modelspoorbeurs Houten door Ronald69
13 December 2025, 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
13 December 2025, 19:47:41
ratelende 1300 van Electrotren door VAM65
13 December 2025, 18:56:32
RhB H0m, Albulisch door Benelux795
13 December 2025, 18:17:37
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
13 December 2025, 18:01:23
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 459806 keer)

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1140 Gepost op: 25 January 2009, 18:13:26 »
Het kortkoppelingsmechanisme van Artitec snap ik ook niet. Gekoppeld met een lsm lijkt het prima, hier met een rode belg, weer eens want anders dan een icr:



@Bart: welke rails gebruik je?

Gerard.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2009, 18:14:57 door Esperopt »

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1232
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1141 Gepost op: 25 January 2009, 18:23:51 »
Fleischmann Profi.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22751
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1142 Gepost op: 25 January 2009, 19:07:22 »


Heb ik bij geen ander merk ooit gezien behalve bij de eerste rijtuigen van Ls Models.
Dit is later ook veranderd.

Mwoah, Mehano kan er ook wat van.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1143 Gepost op: 25 January 2009, 19:10:13 »
Ja, maar dat is met goederenwagens helaas vaker het geval. Al valt het dan wel minder op dan als het een rijtuig betreft.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22751
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1144 Gepost op: 25 January 2009, 19:16:36 »
Het bovenstaande valt mij toch wel tamelijk goed op.   :)
Het is nergens voor nodig. Bij een goed ontworpen kortkoppelmechaniek kan er probleemloos buffer aan buffer of balg aan balg worden gereden. Ik heb zelf mechanieken geplaatst waarbij probleemloos buffer aan buffer wordt gereden. Het is mij een raadsel waarom sommige fabrikanten dat maar niet voor elkaar willen krijgen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4310
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1145 Gepost op: 25 January 2009, 19:31:08 »
Ik denk de oplossing is echt simpel. De eerste serie Plan E had de kortkoppelmechaniek te kort, gebouwed voor korte koppleafstand met standard koppeling (heb ik nog 6 rijtuigen uit de eerste serie). Er waren echt veel mensen de op kleine bochten rijden, voor deze is een langere NEM-Stuk geplaatst worden, maar dan te lang voor de buffer-aan-buffer gebruiker... Maar geschickt voor kleine bochten....

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2882
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1146 Gepost op: 25 January 2009, 19:57:24 »
Ik heb nog geen plan E,s maar dat zelfde euvel heb ik wel met de plan W,s daarom wacht ik op de rest van de w,s op LSm.

Cor

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1147 Gepost op: 25 January 2009, 20:22:34 »
je kunt de rijtuigen ook om en om plaatsen. Dus een rijtuig zonder aangepaste koppeling en dan één met aangepaste koppeling enzovoort.  En anders dat aangeplakte stukje (dat rechthhoekje) van de koppeling zagen/knippen.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1148 Gepost op: 25 January 2009, 20:36:10 »
Aan allen,
Ik denk dat ik het K.K probleem van de Plan E eens ga aankaarten bij Artitec.

Eens kijken wat voor 'n reactie ik van hun krijg.

Ik vind dit jammer want verder zijn het best mooie rijtuigen.

Mvg Ad

P.S : wordt vervolgt.

@ Chris, Hoeveel W's hebben er in 1 trein proef gereden?

Pak morgen eens 'n W en trek eens aan de beugelkoppeling en doe hetzelfde eens met een rijtuig van bijv. Roco.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2009, 20:39:13 door ad.M »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1149 Gepost op: 25 January 2009, 20:37:09 »
Ik ben benieuwd Ad!

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1150 Gepost op: 25 January 2009, 20:53:56 »
@Ad : ik werk niet meer bij Railz, dus kan morgen niets pakken.  8)
2 plan W gereden in een stam van Roco ICK's.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1151 Gepost op: 25 January 2009, 21:46:45 »
@chris,

Weet ik, maar wel bij MTE? Toch?


Ad

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1152 Gepost op: 25 January 2009, 21:49:24 »
ja, maar dan gaat het dinsdag worden, want morgen benne we dicht.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1153 Gepost op: 25 January 2009, 21:58:07 »
Chris je hebt toch zelf ook 3 plan W en ICK
Voor grootspoorfoto's zie site

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1154 Gepost op: 25 January 2009, 22:50:27 »
Zojuist een Artitec Plan E met reclamebanen laten pendelen tussen 2 omgebouwde 2200'en. Rijtuig heeft absoluut geen problemen met trek-duw-bedrijf, zelfs in R4 RocoLine blijft de bak mooi op de rails. Petje af, perfect rijgedrag! Nou wachten op de juiste DE-rijtuigen en de heruitgave van de energiewagen bouwkit...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden