Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Biesje
Vandaag om 01:03:12
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Jos B.
Vandaag om 01:01:35
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
05 October 2025, 23:41:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
05 October 2025, 22:53:58
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
05 October 2025, 22:35:03
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door janw
05 October 2025, 21:44:27
Led schakeling ed. door Albert de Heer
05 October 2025, 21:43:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
05 October 2025, 21:05:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
05 October 2025, 20:55:24
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
05 October 2025, 20:42:19
Au bord de la Cèze door Paul1969
05 October 2025, 19:23:18
Da's Daz 2 door Huup
05 October 2025, 18:47:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
05 October 2025, 18:35:58
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
05 October 2025, 17:49:16
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
05 October 2025, 17:32:31
US diorama in H0 door Wim Vink
05 October 2025, 17:23:46
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
05 October 2025, 17:03:11
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
05 October 2025, 16:41:42
't Boemeltje door Huup
05 October 2025, 16:20:13
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
05 October 2025, 16:03:43
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
05 October 2025, 15:20:48
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
05 October 2025, 14:36:26
Bauarbeiten im gange door 741230
05 October 2025, 14:31:05
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
05 October 2025, 14:03:58
Klompentrein door grossraumwagen
05 October 2025, 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
05 October 2025, 13:11:02
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
05 October 2025, 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
05 October 2025, 11:59:26
Station Roodeschool door Benelux795
05 October 2025, 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
05 October 2025, 10:18:35
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 446127 keer)

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1140 Gepost op: 25 January 2009, 18:13:26 »
Het kortkoppelingsmechanisme van Artitec snap ik ook niet. Gekoppeld met een lsm lijkt het prima, hier met een rode belg, weer eens want anders dan een icr:



@Bart: welke rails gebruik je?

Gerard.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2009, 18:14:57 door Esperopt »

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1229
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1141 Gepost op: 25 January 2009, 18:23:51 »
Fleischmann Profi.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22566
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1142 Gepost op: 25 January 2009, 19:07:22 »


Heb ik bij geen ander merk ooit gezien behalve bij de eerste rijtuigen van Ls Models.
Dit is later ook veranderd.

Mwoah, Mehano kan er ook wat van.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1143 Gepost op: 25 January 2009, 19:10:13 »
Ja, maar dat is met goederenwagens helaas vaker het geval. Al valt het dan wel minder op dan als het een rijtuig betreft.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22566
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1144 Gepost op: 25 January 2009, 19:16:36 »
Het bovenstaande valt mij toch wel tamelijk goed op.   :)
Het is nergens voor nodig. Bij een goed ontworpen kortkoppelmechaniek kan er probleemloos buffer aan buffer of balg aan balg worden gereden. Ik heb zelf mechanieken geplaatst waarbij probleemloos buffer aan buffer wordt gereden. Het is mij een raadsel waarom sommige fabrikanten dat maar niet voor elkaar willen krijgen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1145 Gepost op: 25 January 2009, 19:31:08 »
Ik denk de oplossing is echt simpel. De eerste serie Plan E had de kortkoppelmechaniek te kort, gebouwed voor korte koppleafstand met standard koppeling (heb ik nog 6 rijtuigen uit de eerste serie). Er waren echt veel mensen de op kleine bochten rijden, voor deze is een langere NEM-Stuk geplaatst worden, maar dan te lang voor de buffer-aan-buffer gebruiker... Maar geschickt voor kleine bochten....

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2854
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1146 Gepost op: 25 January 2009, 19:57:24 »
Ik heb nog geen plan E,s maar dat zelfde euvel heb ik wel met de plan W,s daarom wacht ik op de rest van de w,s op LSm.

Cor

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1147 Gepost op: 25 January 2009, 20:22:34 »
je kunt de rijtuigen ook om en om plaatsen. Dus een rijtuig zonder aangepaste koppeling en dan één met aangepaste koppeling enzovoort.  En anders dat aangeplakte stukje (dat rechthhoekje) van de koppeling zagen/knippen.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1148 Gepost op: 25 January 2009, 20:36:10 »
Aan allen,
Ik denk dat ik het K.K probleem van de Plan E eens ga aankaarten bij Artitec.

Eens kijken wat voor 'n reactie ik van hun krijg.

Ik vind dit jammer want verder zijn het best mooie rijtuigen.

Mvg Ad

P.S : wordt vervolgt.

@ Chris, Hoeveel W's hebben er in 1 trein proef gereden?

Pak morgen eens 'n W en trek eens aan de beugelkoppeling en doe hetzelfde eens met een rijtuig van bijv. Roco.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2009, 20:39:13 door ad.M »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1149 Gepost op: 25 January 2009, 20:37:09 »
Ik ben benieuwd Ad!

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1150 Gepost op: 25 January 2009, 20:53:56 »
@Ad : ik werk niet meer bij Railz, dus kan morgen niets pakken.  8)
2 plan W gereden in een stam van Roco ICK's.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1151 Gepost op: 25 January 2009, 21:46:45 »
@chris,

Weet ik, maar wel bij MTE? Toch?


Ad

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1152 Gepost op: 25 January 2009, 21:49:24 »
ja, maar dan gaat het dinsdag worden, want morgen benne we dicht.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1153 Gepost op: 25 January 2009, 21:58:07 »
Chris je hebt toch zelf ook 3 plan W en ICK
Voor grootspoorfoto's zie site

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1154 Gepost op: 25 January 2009, 22:50:27 »
Zojuist een Artitec Plan E met reclamebanen laten pendelen tussen 2 omgebouwde 2200'en. Rijtuig heeft absoluut geen problemen met trek-duw-bedrijf, zelfs in R4 RocoLine blijft de bak mooi op de rails. Petje af, perfect rijgedrag! Nou wachten op de juiste DE-rijtuigen en de heruitgave van de energiewagen bouwkit...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden