Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Huup
Vandaag om 09:05:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 08:58:49
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door André82
Vandaag om 08:53:40
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 07:59:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 07:51:55
Wat zit er in deze tender? door VAM65
Vandaag om 07:51:25
Roco 2025 door Dennis1984
Vandaag om 07:46:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 07:04:26
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door DJV
Vandaag om 03:21:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:51:42
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:20:10
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door Huup
13 December 2025, 23:19:12
Van 2D afbeelding naar 3D model door Eef7260
13 December 2025, 23:17:34
helix n spoor door Joz
13 December 2025, 21:02:26
Zee. Land. door Huup
13 December 2025, 20:09:55
13 december modelspoorbeurs Houten door Ronald69
13 December 2025, 19:47:49
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
13 December 2025, 19:47:41
ratelende 1300 van Electrotren door VAM65
13 December 2025, 18:56:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
13 December 2025, 18:49:37
RhB H0m, Albulisch door Benelux795
13 December 2025, 18:17:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
13 December 2025, 18:04:22
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
13 December 2025, 18:01:23
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
13 December 2025, 18:00:56
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
13 December 2025, 17:47:08
Cranicher Altbahn door Arjen52
13 December 2025, 17:25:25
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Eric B
13 December 2025, 17:17:45
Modelspoorbaan van Einte door einte
13 December 2025, 16:56:20
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
13 December 2025, 16:46:41
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
13 December 2025, 15:46:06
Station Weert door LNS_047
13 December 2025, 15:38:08
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 459664 keer)

René Huibers

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1005 Gepost op: 11 January 2009, 13:40:09 »
Begrijp ik het nu goed dat de deze week uitkomende E's met reclame banen niet in de de DE stammen zaten?

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1006 Gepost op: 11 January 2009, 13:42:54 »
Dat heb je goed Rene. De aangewezen rijtuigen voor de DE zijn anders dan de normale E's

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1007 Gepost op: 11 January 2009, 15:32:37 »
DE-stammen waren divers waarbij de energiewagen (EW) in juni, juli en augustus ontbraken.

216+EW+AB+AB+B+B
216+EW+AB+AB+B+B+B
216+EW+AB+AB+B+B+AB

Voor die stammen die met 216 reden : omlopen kost de nodige tijd en moet mogelijk zijn op het eindpunt. Dat was alleen op bepaalde lijnen waar infra en dienstregeling omlopen toeliet? Hoe zat dat bijvoorbeeld op Enschede-Zwolle? Binnenkomen moet in Enschede dan op sp. 4 gebeurd zijn? Of werd lok opgesloten en door andere lok afgelost?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9017
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1008 Gepost op: 11 January 2009, 15:42:21 »
Daar heb ik regelmatig in Enschede naar staan kijken in 1981/82.

Trein 7955 (Zwolle-Enschede) kwam om 18.18 uur op spoor 2 aan. Een minuut of 5 later duwde de 216 zijn hele trein naar de tuin waar ie omliep. Daarna duwde de 216 zijn trein weer naar spoor 2. Ruim een half uur lang stond de trein dan te wachten om als tr. 7974 weer om 19.15 uur te vertrekken naar Zwolle. 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9155
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1009 Gepost op: 11 January 2009, 22:36:01 »
Dat heb je goed Rene. De aangewezen rijtuigen voor de DE zijn anders dan de normale E's

Gr,
Bart
Men poesjt de heren van Att om vooral ook de DE-E's uit te brengen ;)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1010 Gepost op: 11 January 2009, 22:43:10 »
Laat ik alvast 1 ding zeggen.
De heren lezen met genoegen mee, en genieten van alle mooie foto's dus.....

Wie weet  ;)

Huup

  • Online Online
  • Berichten: 9155
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1011 Gepost op: 11 January 2009, 23:06:26 »
Die rijtuigen komen echt wel. Als er iets bijzonder was....., en als we ergens zot op zijn..... Zoooow Nederlands, dat spul...  En wat moet je met een DE-I of DE-II als die niet kan kruizen met een DE-E?!?
;)
Binnen de EMG (4 leden) komt er iig 1 DE-E, en als ik zo de foto's bekijk zelfs wel 2. En iig 1 energiewagen is ook welkom. En da's dan nog maar èèn kluppie....

Duzzzz.....

Zet 'm op, jongens!

Gr/H





JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1012 Gepost op: 11 January 2009, 23:09:59 »
Hier zal er ook zeker een stammetje komen... 2200'en zijn al bijna klaar, komend weekend gaan we een energiewagen kit scoren, voorlopig maar even een foute E 2e klas gebruiken tot Artitec de juiste DE-E's uitlevert.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1013 Gepost op: 11 January 2009, 23:18:00 »
Dan wil ik zelf even wat recht zetten na mijn bevindingen eerder in dit draadje. Ik was namelijk van mening dat de positie van het NS logo op het A rijtuig(1ste klasse) niet correct zou zijn tegenover het 1:1 rijtuig. Bij het B rijtuig(2de klasse) zou het om de positie van het computernummer gaan.

Omdat ik zeker van de zaak wilde zijn heb ik een berichtje naar Wijktrein gestuurd met de vraag of het allemaal wel kloppend is? Binnen notime kreeg ik een geruststellend berichtje van hem terug met de mededeling van Artitec dat de uitgebrachte rijtuigen die deze week gaan komen een exacte weergave is van de 1:1 modellen! Hier zijn grootbedrijfsfoto's gebruikt en is de positie van de belettering/informatie van deze rijtuigen geheel juist.  :-*

De volgende batches zullen andere varianten zijn met een andere positie in de belettering/informatie en het NS logo. Kortom vele variaties waren toendertijd op het grootspoor te zien. Allerlei informatie stonden steeds op andere plaatsen op de wagenbak en is dus alles mogelijk. De mooie plaatjes die CKLX geschoten heeft bevestigen dit nog maar eens.
Wat Chris al omschreef is dat Artitec meekijkt. En dat is goed om te horen! ;)



p.s. de bouwpakketten van de energiewagens van Roy Van Dijk zijn er nog enkele bij GM&S te koop!
http://www.gmens.nl/


Jeroen


« Laatst bewerkt op: 11 January 2009, 23:27:56 door Chris van Diesen »
We're all riders on this train.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10489
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1014 Gepost op: 11 January 2009, 23:28:45 »
Citaat van: Thowra
p.s. de bouwpakketten van de energiewagens van Roy Van Dijk zijn er nog enkele bij GM&S te koop!
http://www.gmens.nl/

De bouw daarvan is hier te zien.

Grtzz,

Karst

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1015 Gepost op: 12 January 2009, 13:05:44 »

zo'n kap van een energiewagen leent zich misschien ook wel voor een 3D-printproject  ::). Net als de NS op een bestaand Gs-onderstel zetten en klaar  ;)

Nee, geen eigenbelang; ik heb gisteren de set van Roy in elkaar gezet. Nu nog spuiten en dan hopen op de Artitec DE-rijtuigen.

Na het einde van de Plan E's in de trek/duw (30 mei 1987) hebben de DE-rijtuigen nog in de electrisch getrokken treinen gereden.

groet,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12565
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1016 Gepost op: 12 January 2009, 13:51:19 »
Nog een variant ;D


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3883
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1017 Gepost op: 12 January 2009, 14:07:28 »
ach heden ja, wat betekende dat ook al weer: hadden die niet een gelijkrichter ingebouwd en een dicht balkonraampje aan een rijtuigeinde boven het NS-vignet?


groet,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12565
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1018 Gepost op: 12 January 2009, 14:13:39 »
Het bewijs :D


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1019 Gepost op: 12 January 2009, 16:35:53 »
De DE trein vind ik ook een mooie combi, die wil ik ook nog wel samenstellen, ik ga eens op zoek naar een dummy 2200 ;D
Niet persé nodig, Remco, zie de volgende (fotografisch niet zo heel mooie en na scannen niet bewerkte) opname op de plaats van de huidige halte Enschede Drienerlom, NS 2244 met EW 507 en 4 rijtuigen maar zonder 2e lok als trein 7943 Zl-Es op wo 1/10/1986.