Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biesje
Vandaag om 14:52:21
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 14:36:26
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
Vandaag om 14:35:12
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 14:31:05
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door puntenglijder
Vandaag om 14:29:27
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 14:28:53
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:25:22
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door VAM65
Vandaag om 14:17:51
Bollenwagen, diverse vragen door grossraumwagen
Vandaag om 14:03:58
NS-1000 in spoor-1 door daempfer
Vandaag om 13:42:34
Klompentrein door grossraumwagen
Vandaag om 13:15:21
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Martijn193
Vandaag om 13:11:02
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door Alexander
Vandaag om 12:45:51
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:11:02
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:59:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 11:43:28
Station Roodeschool door Benelux795
Vandaag om 10:34:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 10:18:35
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 09:49:57
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door orientexpress
Vandaag om 09:30:46
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door GD
Vandaag om 08:34:45
Problemen met Marklin Startup 29124 door NL-modelspoor
Vandaag om 08:11:33
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 05:01:20
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 445905 keer)

René Huibers

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1005 Gepost op: 11 January 2009, 13:40:09 »
Begrijp ik het nu goed dat de deze week uitkomende E's met reclame banen niet in de de DE stammen zaten?

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1006 Gepost op: 11 January 2009, 13:42:54 »
Dat heb je goed Rene. De aangewezen rijtuigen voor de DE zijn anders dan de normale E's

Gr,
Bart
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1007 Gepost op: 11 January 2009, 15:32:37 »
DE-stammen waren divers waarbij de energiewagen (EW) in juni, juli en augustus ontbraken.

216+EW+AB+AB+B+B
216+EW+AB+AB+B+B+B
216+EW+AB+AB+B+B+AB

Voor die stammen die met 216 reden : omlopen kost de nodige tijd en moet mogelijk zijn op het eindpunt. Dat was alleen op bepaalde lijnen waar infra en dienstregeling omlopen toeliet? Hoe zat dat bijvoorbeeld op Enschede-Zwolle? Binnenkomen moet in Enschede dan op sp. 4 gebeurd zijn? Of werd lok opgesloten en door andere lok afgelost?
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8996
  • Hengelooo 1:160
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1008 Gepost op: 11 January 2009, 15:42:21 »
Daar heb ik regelmatig in Enschede naar staan kijken in 1981/82.

Trein 7955 (Zwolle-Enschede) kwam om 18.18 uur op spoor 2 aan. Een minuut of 5 later duwde de 216 zijn hele trein naar de tuin waar ie omliep. Daarna duwde de 216 zijn trein weer naar spoor 2. Ruim een half uur lang stond de trein dan te wachten om als tr. 7974 weer om 19.15 uur te vertrekken naar Zwolle. 
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8782
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1009 Gepost op: 11 January 2009, 22:36:01 »
Dat heb je goed Rene. De aangewezen rijtuigen voor de DE zijn anders dan de normale E's

Gr,
Bart
Men poesjt de heren van Att om vooral ook de DE-E's uit te brengen ;)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1010 Gepost op: 11 January 2009, 22:43:10 »
Laat ik alvast 1 ding zeggen.
De heren lezen met genoegen mee, en genieten van alle mooie foto's dus.....

Wie weet  ;)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8782
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1011 Gepost op: 11 January 2009, 23:06:26 »
Die rijtuigen komen echt wel. Als er iets bijzonder was....., en als we ergens zot op zijn..... Zoooow Nederlands, dat spul...  En wat moet je met een DE-I of DE-II als die niet kan kruizen met een DE-E?!?
;)
Binnen de EMG (4 leden) komt er iig 1 DE-E, en als ik zo de foto's bekijk zelfs wel 2. En iig 1 energiewagen is ook welkom. En da's dan nog maar èèn kluppie....

Duzzzz.....

Zet 'm op, jongens!

Gr/H





JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1012 Gepost op: 11 January 2009, 23:09:59 »
Hier zal er ook zeker een stammetje komen... 2200'en zijn al bijna klaar, komend weekend gaan we een energiewagen kit scoren, voorlopig maar even een foute E 2e klas gebruiken tot Artitec de juiste DE-E's uitlevert.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1013 Gepost op: 11 January 2009, 23:18:00 »
Dan wil ik zelf even wat recht zetten na mijn bevindingen eerder in dit draadje. Ik was namelijk van mening dat de positie van het NS logo op het A rijtuig(1ste klasse) niet correct zou zijn tegenover het 1:1 rijtuig. Bij het B rijtuig(2de klasse) zou het om de positie van het computernummer gaan.

Omdat ik zeker van de zaak wilde zijn heb ik een berichtje naar Wijktrein gestuurd met de vraag of het allemaal wel kloppend is? Binnen notime kreeg ik een geruststellend berichtje van hem terug met de mededeling van Artitec dat de uitgebrachte rijtuigen die deze week gaan komen een exacte weergave is van de 1:1 modellen! Hier zijn grootbedrijfsfoto's gebruikt en is de positie van de belettering/informatie van deze rijtuigen geheel juist.  :-*

De volgende batches zullen andere varianten zijn met een andere positie in de belettering/informatie en het NS logo. Kortom vele variaties waren toendertijd op het grootspoor te zien. Allerlei informatie stonden steeds op andere plaatsen op de wagenbak en is dus alles mogelijk. De mooie plaatjes die CKLX geschoten heeft bevestigen dit nog maar eens.
Wat Chris al omschreef is dat Artitec meekijkt. En dat is goed om te horen! ;)



p.s. de bouwpakketten van de energiewagens van Roy Van Dijk zijn er nog enkele bij GM&S te koop!
http://www.gmens.nl/


Jeroen


« Laatst bewerkt op: 11 January 2009, 23:27:56 door Chris van Diesen »
We're all riders on this train.

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10488
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1014 Gepost op: 11 January 2009, 23:28:45 »
Citaat van: Thowra
p.s. de bouwpakketten van de energiewagens van Roy Van Dijk zijn er nog enkele bij GM&S te koop!
http://www.gmens.nl/

De bouw daarvan is hier te zien.

Grtzz,

Karst

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3870
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1015 Gepost op: 12 January 2009, 13:05:44 »

zo'n kap van een energiewagen leent zich misschien ook wel voor een 3D-printproject  ::). Net als de NS op een bestaand Gs-onderstel zetten en klaar  ;)

Nee, geen eigenbelang; ik heb gisteren de set van Roy in elkaar gezet. Nu nog spuiten en dan hopen op de Artitec DE-rijtuigen.

Na het einde van de Plan E's in de trek/duw (30 mei 1987) hebben de DE-rijtuigen nog in de electrisch getrokken treinen gereden.

groet,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12496
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1016 Gepost op: 12 January 2009, 13:51:19 »
Nog een variant ;D


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3870
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1017 Gepost op: 12 January 2009, 14:07:28 »
ach heden ja, wat betekende dat ook al weer: hadden die niet een gelijkrichter ingebouwd en een dicht balkonraampje aan een rijtuigeinde boven het NS-vignet?


groet,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12496
    • sleutelspoor
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1018 Gepost op: 12 January 2009, 14:13:39 »
Het bewijs :D


SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1019 Gepost op: 12 January 2009, 16:35:53 »
De DE trein vind ik ook een mooie combi, die wil ik ook nog wel samenstellen, ik ga eens op zoek naar een dummy 2200 ;D
Niet persé nodig, Remco, zie de volgende (fotografisch niet zo heel mooie en na scannen niet bewerkte) opname op de plaats van de huidige halte Enschede Drienerlom, NS 2244 met EW 507 en 4 rijtuigen maar zonder 2e lok als trein 7943 Zl-Es op wo 1/10/1986.