Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door henk
Vandaag om 16:49:04
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
Vandaag om 16:33:16
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door bellejt
Vandaag om 16:30:43
gangelt uithulp verkoop stand door dennie
Vandaag om 15:44:26
Piko blauwe 1000 door Pauldg
Vandaag om 15:37:34
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jelmer
Vandaag om 15:35:39
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
Vandaag om 15:31:54
De modeltreinen van Spoorijzer door Mispoes
Vandaag om 15:25:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Daan!
Vandaag om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 14:41:40
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 14:20:48
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:15:19
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 14:13:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door spoorzeven
Vandaag om 14:11:58
Piko 2025 door Reinout van Rees
Vandaag om 13:24:22
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 13:20:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:37:27
Kersttrein door R v/d Hoven
Vandaag om 12:29:22
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 12:06:15
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Huup
Vandaag om 11:50:18
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS door RodeDuivel
Vandaag om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken door orientexpress
Vandaag om 10:06:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:44:28
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Bert Senden
Vandaag om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 08:09:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
  

Auteur Topic: Artitec: Plan E, serie 2007  (gelezen 456027 keer)

Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1140 Gepost op: 25 January 2009, 18:13:26 »
Het kortkoppelingsmechanisme van Artitec snap ik ook niet. Gekoppeld met een lsm lijkt het prima, hier met een rode belg, weer eens want anders dan een icr:



@Bart: welke rails gebruik je?

Gerard.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2009, 18:14:57 door Esperopt »

Bartje81

  • Offline Offline
  • Berichten: 1232
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1141 Gepost op: 25 January 2009, 18:23:51 »
Fleischmann Profi.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22711
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1142 Gepost op: 25 January 2009, 19:07:22 »


Heb ik bij geen ander merk ooit gezien behalve bij de eerste rijtuigen van Ls Models.
Dit is later ook veranderd.

Mwoah, Mehano kan er ook wat van.

Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1143 Gepost op: 25 January 2009, 19:10:13 »
Ja, maar dat is met goederenwagens helaas vaker het geval. Al valt het dan wel minder op dan als het een rijtuig betreft.

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22711
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1144 Gepost op: 25 January 2009, 19:16:36 »
Het bovenstaande valt mij toch wel tamelijk goed op.   :)
Het is nergens voor nodig. Bij een goed ontworpen kortkoppelmechaniek kan er probleemloos buffer aan buffer of balg aan balg worden gereden. Ik heb zelf mechanieken geplaatst waarbij probleemloos buffer aan buffer wordt gereden. Het is mij een raadsel waarom sommige fabrikanten dat maar niet voor elkaar willen krijgen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1145 Gepost op: 25 January 2009, 19:31:08 »
Ik denk de oplossing is echt simpel. De eerste serie Plan E had de kortkoppelmechaniek te kort, gebouwed voor korte koppleafstand met standard koppeling (heb ik nog 6 rijtuigen uit de eerste serie). Er waren echt veel mensen de op kleine bochten rijden, voor deze is een langere NEM-Stuk geplaatst worden, maar dan te lang voor de buffer-aan-buffer gebruiker... Maar geschickt voor kleine bochten....

Groet

Bernd
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Online Online
  • Berichten: 2875
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1146 Gepost op: 25 January 2009, 19:57:24 »
Ik heb nog geen plan E,s maar dat zelfde euvel heb ik wel met de plan W,s daarom wacht ik op de rest van de w,s op LSm.

Cor

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1147 Gepost op: 25 January 2009, 20:22:34 »
je kunt de rijtuigen ook om en om plaatsen. Dus een rijtuig zonder aangepaste koppeling en dan één met aangepaste koppeling enzovoort.  En anders dat aangeplakte stukje (dat rechthhoekje) van de koppeling zagen/knippen.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1148 Gepost op: 25 January 2009, 20:36:10 »
Aan allen,
Ik denk dat ik het K.K probleem van de Plan E eens ga aankaarten bij Artitec.

Eens kijken wat voor 'n reactie ik van hun krijg.

Ik vind dit jammer want verder zijn het best mooie rijtuigen.

Mvg Ad

P.S : wordt vervolgt.

@ Chris, Hoeveel W's hebben er in 1 trein proef gereden?

Pak morgen eens 'n W en trek eens aan de beugelkoppeling en doe hetzelfde eens met een rijtuig van bijv. Roco.
« Laatst bewerkt op: 25 January 2009, 20:39:13 door ad.M »

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1149 Gepost op: 25 January 2009, 20:37:09 »
Ik ben benieuwd Ad!

Gr. Remco.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1150 Gepost op: 25 January 2009, 20:53:56 »
@Ad : ik werk niet meer bij Railz, dus kan morgen niets pakken.  8)
2 plan W gereden in een stam van Roco ICK's.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1151 Gepost op: 25 January 2009, 21:46:45 »
@chris,

Weet ik, maar wel bij MTE? Toch?


Ad

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1152 Gepost op: 25 January 2009, 21:49:24 »
ja, maar dan gaat het dinsdag worden, want morgen benne we dicht.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1153 Gepost op: 25 January 2009, 21:58:07 »
Chris je hebt toch zelf ook 3 plan W en ICK
Voor grootspoorfoto's zie site

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Artitec: Plan E
« Reactie #1154 Gepost op: 25 January 2009, 22:50:27 »
Zojuist een Artitec Plan E met reclamebanen laten pendelen tussen 2 omgebouwde 2200'en. Rijtuig heeft absoluut geen problemen met trek-duw-bedrijf, zelfs in R4 RocoLine blijft de bak mooi op de rails. Petje af, perfect rijgedrag! Nou wachten op de juiste DE-rijtuigen en de heruitgave van de energiewagen bouwkit...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden