Mooi, alleen jammer dat hij niet op de lijn Amsterdam - Eindhoven, of nog beter Eindhoven - Aken (of een logisch alternatief in Duitsland) gaat rijden.Daarnaast vraag ik me af waarom het standaard ontwerp dat elders in Europa rijdt, niet gewoon geschikt zou zijn geweest voor Nederland. Ook heb ik niets met de kleurstelling zoals op het bijgevoegde plaatsje. Maar ja, smaken verschillen.Gr, Hans
Daarintegen worden ze niet geschikt voor inzet in Duitsland als ik dat bericht van de ns zie met spanning specificaties.
Sorry dan moet ik u teleurstellen, ik weet dat deze stellen ook besteld zouden worden. Deze zijn nl voor de levensloop vervanging van de ICM en de IC rijtuigen. Dit is feitelijk bekend.Daarnaast zouden de Fyra stellen NIET de IC-direct vervangen, maar dit materieel. Pas na het afblazen van de Fyra is besloten dat nieuw NS materieel in de toekomst binnenlands ook over HSL trajecten zou gaan rijden, maar toen liep het aanbestedingstraject voor dit materieel al lang. Het aanbestedingstraject is nl al in 2014 begonnen.
Dat kun je nooit zeker weten, de aanbesteding voor ICNG is van ná het Fyra debacel.Als de V250 had gereden voor het HSL verkeer en de AmRo shuttle, dan had de ICNG geen voorwaarde hoeven hebben voor het kunnen rijden op de HSL en hadden fabrikanten mogelijk andere aanbiedingen gedaan met andere treinen.(Volgens mij wilde ik reageren op een topic wat ineens foetsie is, en volgens mij met dit topic is samengevoegd? Edit: Blijkbaar is dat topic gewoon verdwenen en niet samengevoegd, ik kan dat even niet volgen?)
Een meersysteemtreinstel? Tsja, waarom niet? Dan ook direct voor 3000 V = voor België en Nederland. Want daar waren toch ook plannen voor? Onze lage 1500 V = verhogen naar 3000 V = ?
Nee vervolg kan niet want dan moet er een nieuwe aanbesteding komen omdat er een grote wijziging is in het concept. zie de toiletten in de SLT. verstuurd vanaf mijn S6 EDGE