Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
1200blauw
Vandaag
om 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
ChrisH
Vandaag
om 21:44:48
EifelBurgenBahn
door
Eric B
Vandaag
om 21:37:19
Contact gegevens Roco NL
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:34:36
Wat hebben treintjes met Kerst te maken?
door
René 4312
Vandaag
om 21:31:40
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
Vandaag
om 21:25:45
Onshape gebruikersgroep
door
Frank 123
Vandaag
om 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
Eric v C
Vandaag
om 21:14:33
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 20:57:38
Minibaan Visserskaai H0
door
gdh
Vandaag
om 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein
door
Pukkie
Vandaag
om 20:51:00
ESU V5 Decoder setting
door
ATSF2
Vandaag
om 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Jeronimos
Vandaag
om 20:32:43
Probleem met Trix wagon
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 20:31:04
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage
door
WimC
Vandaag
om 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Frank 123
Vandaag
om 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:47:21
Probleem met inloggen
door
VAM65
Vandaag
om 19:43:02
3D print wagons: de benodigde onderdelen
door
Floris Dilz
Vandaag
om 19:18:38
LS Models 2025
door
Corné81
Vandaag
om 18:47:38
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:23:38
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen
door
TonM
Vandaag
om 18:04:28
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 17:59:58
Etalage treinbaan aan de Burgemeester Reigerstraat Utrecht
door
R1954
Vandaag
om 17:55:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:39:49
Goede wensen voor 2026
door
Alewijn
Vandaag
om 17:22:20
TEE RGP 1 Jouef versus REE Modeles
door
MathynK
Vandaag
om 15:24:56
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Silvolde
Vandaag
om 15:20:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 15:03:07
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Jelmer
Vandaag
om 14:32:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
13
14
[
15
]
16
17
...
19
Omlaag
Auteur
Topic: Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) (gelezen 76033 keer)
dh3201
Offline
Berichten: 2527
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #210 Gepost op:
14 October 2017, 07:44:54 »
Bij het huidige materieel is dat gat veel kleiner.
Gelogd
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein
Jeroen Vreeken
Offline
Berichten: 342
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #211 Gepost op:
14 October 2017, 15:44:28 »
Ik denk dat dat wel mee valt.
Bij de mockup zit er bijna niks achter en lijkt het al snel een gigantisch gat.
Als je plaatjes van echte coradias vergelijkt met het huidige materieel (b.v. virm en slt) dan is dit gat niet zo heel anders. Er past zeker geen auto in.
Gelogd
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8629
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #212 Gepost op:
14 October 2017, 19:31:44 »
Nog wat data gevonden op de
Alstom site
en selecteer dan tab downloads:
Some key features
• Short to extra-long trains:
3 to 10 cars
• 1 or 2 doors per car & side
• Wide door opening: 1300 mm
• Access height: 620 or 800 mm
• Concentrated traction
• 1.5 KV DC, 3 KV DC, 15 KV 16 2/3
Hz and 25 KV 50 Hz networks
• Max. speed 160 km/h (Regional)
and 200 km/h (Intercity)
• ERTMS compliant
• Fully TSI Loc&Pas compliant
• Cantilever seats
• Static and dynamic passenger
information via large displays, video
monitoring, mobile radio repeater
(optional), WLAN (optional),
infotainment (optional)
plaatje:
Zie:
Klik
«
Laatst bewerkt op: 14 October 2017, 19:34:10 door Jeronimos
»
Gelogd
Jeroen
martijn v m
Offline
Berichten: 4499
Heerwijk in H0
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #213 Gepost op:
27 July 2019, 21:33:09 »
Gaat al ergens op lijken. Jammer dat de bestickering nog niet compleet is.
https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=160870178#/topics/354959?page=850
https://twitter.com/TK_Wro/status/1152837638640021505
«
Laatst bewerkt op: 28 July 2019, 13:03:36 door martijn v m
»
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Falcon10
Offline
Berichten: 2707
Wel Belg, niet gek !
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #214 Gepost op:
27 July 2019, 22:56:13 »
Hoppaa, en alle Nederlanders die nu nog geen Railadventure treinen op hun baan hadden rijden, kunnen ze nu nog snel gaan aanschaffen, en dan wachten tot Piko de ICNG uitbrengt, en je hebt een leuke echte samenstelling op je baan
Gelogd
Falkenheim spoorbaan
brutus1
Offline
Berichten: 623
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #215 Gepost op:
28 July 2019, 10:38:29 »
Dit ding gaat dan op de Lage Snelheids Lijn rijden?
gr
Brutus
Gelogd
Daan!
Online
Berichten: 4605
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #216 Gepost op:
28 July 2019, 10:55:13 »
Ja. Het vervangt in eerst instantie Traxx + ICRm in de binnenlandse dienst.
Gelogd
spoorzeven
Offline
Berichten: 5671
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #217 Gepost op:
28 July 2019, 11:37:54 »
En die rijden Den Haag - Eindhoven deels wel via de HSL (zuid).
Gelogd
Groet, Frank
Rick
Lid Houtense Koekenclub
Offline
Berichten: 8636
Spoor N
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #218 Gepost op:
29 July 2019, 08:39:32 »
Dat zegt Daan toch ook?
Citaat van: brutus1 op 28 July 2019, 10:38:29
Dit ding gaat dan op de Lage Snelheids Lijn rijden?
gr
Brutus
Hi-la-risch, die moet ik onthouden, ik lig dubbel.
Gelogd
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).
Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.
Daan!
Online
Berichten: 4605
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #219 Gepost op:
29 July 2019, 09:12:33 »
Je moest eens weten hoeveel denkwerk erachter zit
Gelogd
martijn v m
Offline
Berichten: 4499
Heerwijk in H0
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #220 Gepost op:
05 August 2019, 19:54:40 »
UTRECHT - De NS heeft bij Alstom achttien nieuwe treinstellen besteld voor de intercity naar Brussel. Daardoor kan het spoorwegbedrijf modernere en veel langere treinen inzetten op deze grensoverschrijdende verbinding.
Het gaat om zogeheten ICNG-B-stellen (Intercity Nieuwe Generatie - België) die zowel op het Nederlandse als het Belgische spoor kunnen rijden. Ze gaan in 2025 de huidige IC Brussel-stammen vervangen, die bestaan uit een locomotief met zeven rijtuigen.
Omdat de NS al eerder een proefset van twee van deze ICNG-B's bestelde voor de Beneluxtrein, zoals de IC Brussel nog vaak genoemd wordt, komen er in totaal twintig nieuwe stellen voor de verbinding beschikbaar.
“Dit aantal is nodig om ook in gekoppeld bedrijf met twee treinstellen te kunnen rijden en zo de reizigersgroei op te kunnen vangen”, zo laat een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen aan deze site weten.
Het gaat om achtdelige enkeldekstreinstellen van 165 meter lang, zodat er gekoppeld een trein van 330 meter gevormd kan worden. De huidige IC-Brussel-treinen zijn exclusief de locomotieven maar zo’n 185 meter lang.
De IC Brussel biedt een rechtstreekse verbinding tussen Schiphol en Brussels Airport. De nieuwe treinstellen kunnen 200 kilometer per uur en moeten aanzienlijk betrouwbaarder zijn, waardoor de trein een interessanter alternatief voor het vliegtuig wordt.
Verschillen met andere ICNG's
De ICNG-B’s zijn grotendeels gelijk aan de treinen uit de eerdere order voor 79 ICNG-treinstellen voor binnenlands gebruik. De eerste exemplaren daarvan zijn inmiddels gebouwd en worden uitgebreid getest, zodat ze vanaf 2021 op de HSL kunnen rijden.
“De ICNG-B heeft ten opzichte van ICNG voor het binnenlands vervoer een aantal eigen kenmerken. Het gaat om technische aanpassingen (met name 3kV-bovenleidingsspanning en de Belgische beveiliging). Maar ook meer bagageruimte en een extra toilet”, aldus de woordvoerster.
Concessie
Overigens moet er nog wel een voorbehoud bij dit nieuws gemaakt worden. In 2025 gaat een nieuwe concessie in voor het hoofdrailnet en het is nog niet helemaal zeker dat de NS die krijgt, al achten deskundigen die kans wel groot.
De NS heeft echter de plicht om ervoor te zorgen dat er na afloop van de concessie voldoende materieel beschikbaar is. Mocht er dus toch een andere vervoerder op het hoofdrailnet komen, dan kan die met de ICNG-B’s rijden.
Bron
Gelogd
Bouwt aan H0 modeltrambaan
Heerwijk
Biesje
Offline
Berichten: 2296
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #221 Gepost op:
05 August 2019, 20:07:20 »
Ben benieuwd naar de kleurstelling. Het blauw vervangen door het bordeauxrood zou grappig zijn, maar het hele stel blauw met een gele band is ook een leuke knipoog naar het verleden
Mvg,
Robert
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Offline
Berichten: 11768
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #222 Gepost op:
05 August 2019, 20:09:40 »
Het zal wel iets hip ende trendy worden waar een stijlcommissie een half jaar brainstormen in diverse restaurants voor nodig heeft...
Gelogd
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3353
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #223 Gepost op:
05 August 2019, 20:13:23 »
Duidelijker artikel dan dat op
https://www.nu.nl/economie/5974880/ns-koopt-voor-200-miljoen-euro-achttien-treinen-die-de-fyra-vervangen.html
Daar gaat het over 'toestellen die elk uit 8 treinstellen bestaan'. Toch nieuwsgierig hoe dat er uitziet.
Gelogd
Reinier
Remunj
Offline
Berichten: 8095
Re: Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)
«
Reactie #224 Gepost op:
05 August 2019, 20:24:38 »
Nog hilarischer zijn de commentaren die onder dat artikel op nu.nl verschijnen.
Echt categorie klok en klepel.
B.v. waarom we geen producten van eigen bodem kopen. Blijkbaar zijn de reaguurders niet op de hoogte dat de Nederlandse treinindustrie al heel lang ter ziele is
Om maar niet te spreken over het feit dat er Europese aanbestedingsregels gelden.
«
Laatst bewerkt op: 05 August 2019, 20:26:12 door Remunj
»
Gelogd
Gr.
Eric
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Vorige
-
Volgende
-
1
...
13
14
[
15
]
16
17
...
19
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Fyra-vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG)