Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loc - tenderverbindin Roco S3/6 door Dave.......
Vandaag om 01:32:36
Da's Daz 2 door ex44
Vandaag om 00:31:10
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
09 December 2025, 23:54:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Schachbrett
09 December 2025, 23:30:44
Roco traxx 'Eurocity' door Martijn193
09 December 2025, 23:21:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
09 December 2025, 23:06:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
09 December 2025, 23:05:43
Depot Chur Sand v3.0 jaja weer een nieuwe versie door Edsko Hekman
09 December 2025, 23:02:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 December 2025, 22:56:26
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Frank 123
09 December 2025, 22:20:19
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
09 December 2025, 22:10:38
Frans loodsje et cetera door Noordernet
09 December 2025, 22:06:37
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
09 December 2025, 21:48:12
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Petertje
09 December 2025, 21:40:50
ratelende 1300 van Electrotren door GMA70
09 December 2025, 21:35:10
ratelende 1300 van Electrotren door knar46
09 December 2025, 21:21:14
Rivarossi br 56 HR2891S door Priegelman
09 December 2025, 21:00:10
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
09 December 2025, 20:25:05
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Quinzeedied
09 December 2025, 20:21:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
09 December 2025, 19:55:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
09 December 2025, 19:44:23
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Ronald69
09 December 2025, 19:44:05
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
09 December 2025, 19:33:09
US diorama in H0 door Wim Vink
09 December 2025, 19:04:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
09 December 2025, 18:38:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
09 December 2025, 18:25:01
Roco 2025 door IJmc
09 December 2025, 18:02:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 December 2025, 17:46:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
09 December 2025, 17:17:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
09 December 2025, 17:04:01
  

Auteur Topic: 2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?  (gelezen 12399 keer)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #15 Gepost op: 10 November 2007, 23:55:02 »
Jij moet gewoon 1 loc wegdoen! iene miene mutte  ;D

Ik kom tot eind 1994 voorlopig niet verder met de 2275 dan terzijde te Feijenoord.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rob Meijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
    • Rob Meijer Fotografie
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #16 Gepost op: 11 November 2007, 00:05:12 »
Volgens het jaarboek; De NS in 1994 ging de 2275 op 29-05-1994 terzijde. De 2384 liep op 25-11-1994 de wpl Tb binnen voor grote revisie. En verliet de wpl weer in het NS Cargo rood op 21-03-1995.
En wat gebeurde er ook al weer met de 2275??? Die ging op 02-06-1995 naar de NMBS als de 7608!! De 2384 heeft nog lang dienst gedaan in Zeeuws Vlaanderen trouwens.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #17 Gepost op: 11 November 2007, 00:06:27 »
Ok dan zijn ze dus toch samen in zetbaar moet je alleen wel een groot stuk van nederland na bouwen. :P
Voor grootspoorfoto's zie site

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #18 Gepost op: 11 November 2007, 00:37:12 »
De 2384 heeft nog lang dienst gedaan in Zeeuws Vlaanderen trouwens.

En toen?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #19 Gepost op: 11 November 2007, 00:44:27 »
Neem ze gewoon mee op de loc, komen ze in ieder geval in Tilburg en Blerick  ;D
Alleen de schaal klopt dan niet :-|

Maar serieus, beide gaan toch samen ingezet worden, vind het wel een aparte combinatie en tja dat het vloekt met de realiteit, so be it, het is mijn baan en daardoor ook mijn fantasiewereld ;D
en ach het valt nog binnen mijn tijdperken IV & V  ;D
« Laatst bewerkt op: 11 November 2007, 00:52:26 door Rail4Rem »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #20 Gepost op: 11 November 2007, 10:34:42 »
De 2384 is per duwbak naar Maastricht Beatrixhaven vervoerd nadat zijn dienst in Zeeuws vlaanderen was afgelopen.

De 2275 heeft lange tijd opgeslagen gestaan in Haarlem in de kleine loodsje tussen de opstelsporen. Daarna is hij verplaatst naar de loods in Blerick waar hij tussen soortgenoten heeft gestaan{1995}.

Vanuit Blerick is de lok via een opknapbeurt in Tilburg naar Belgie verhuist waarna hij sinds 2006 weer terug is in Nederland en is toegevoegd aan de collectie van de SHD te Amersfoort.
Lok bevind zich op dit moment in Veendam. 
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #21 Gepost op: 11 November 2007, 10:38:46 »
Was er niet een stichting die een 2200 in de rode uitvoering wilde uitvoeren, of is dit een kortstondig wild plan geweest?

ruben giesbertz

  • Gast
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #22 Gepost op: 11 November 2007, 11:07:00 »
Daar heb je gelijk in dat is de stichting Museum Materieel Railion.

http://www.smmr.nl/

Ruben.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #23 Gepost op: 11 November 2007, 14:41:41 »
De 2384 is per duwbak naar Maastricht Beatrixhaven vervoerd nadat zijn dienst in Zeeuws vlaanderen was afgelopen.

Vergeef mijn onwetendheid, maar wat is er daar gebeurd? Sloop?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8632
  • Spoor N
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #24 Gepost op: 11 November 2007, 14:49:45 »
Inderdaad sloop.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #25 Gepost op: 11 November 2007, 15:23:47 »
Nee, ik dacht even, als die daar in de opslag staat, dan kan het als nog ooit een keer. Maar dit is wel erg definitief...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #26 Gepost op: 11 November 2007, 15:31:54 »
Ja het is erg jammer dat geen een museum die bewaard heeft.
Voor grootspoorfoto's zie site

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2970
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #27 Gepost op: 11 November 2007, 15:33:57 »
Die 2384 was in zeer slechte staat als ik goed geïnformeerd ben, dat is één belangrijke rede waarom die loc niet bewaard is.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #28 Gepost op: 11 November 2007, 16:06:47 »
Hierbij een van de laatste plaatjes van de 2384, niet lang daarna is de loc gesloopt:


Maastricht Beatrixhaven, 24 april 2004

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #29 Gepost op: 11 November 2007, 16:10:14 »
Erg jammer, de 2384 was een leuke verschijning ...

De 2384 terzijde

De 2384 (derde) opgesteld voor transport

Foto's gemaakt in Terneuzen
Gr, Marc