Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:15:38
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:13:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:05:13
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door MOVisser
Vandaag om 08:41:48
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 08:12:28
Spoor 0 meterspoor door spoorijzer
Vandaag om 07:51:30
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:00:03
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
26 August 2025, 23:03:43
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door 741230
26 August 2025, 22:55:30
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
26 August 2025, 22:32:49
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
26 August 2025, 22:24:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
26 August 2025, 22:06:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
26 August 2025, 21:38:30
Ns 1200 turquoise en turquoise rijtuigen. door Luc2000
26 August 2025, 19:35:26
Roco Plan V Douwe Egberts door Corné81
26 August 2025, 19:20:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Olav
26 August 2025, 19:14:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
26 August 2025, 18:31:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
26 August 2025, 18:22:05
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
26 August 2025, 17:42:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
26 August 2025, 17:30:47
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
26 August 2025, 17:28:09
  

Auteur Topic: 2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?  (gelezen 11940 keer)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #15 Gepost op: 10 November 2007, 23:55:02 »
Jij moet gewoon 1 loc wegdoen! iene miene mutte  ;D

Ik kom tot eind 1994 voorlopig niet verder met de 2275 dan terzijde te Feijenoord.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rob Meijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
    • Rob Meijer Fotografie
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #16 Gepost op: 11 November 2007, 00:05:12 »
Volgens het jaarboek; De NS in 1994 ging de 2275 op 29-05-1994 terzijde. De 2384 liep op 25-11-1994 de wpl Tb binnen voor grote revisie. En verliet de wpl weer in het NS Cargo rood op 21-03-1995.
En wat gebeurde er ook al weer met de 2275??? Die ging op 02-06-1995 naar de NMBS als de 7608!! De 2384 heeft nog lang dienst gedaan in Zeeuws Vlaanderen trouwens.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #17 Gepost op: 11 November 2007, 00:06:27 »
Ok dan zijn ze dus toch samen in zetbaar moet je alleen wel een groot stuk van nederland na bouwen. :P
Voor grootspoorfoto's zie site

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #18 Gepost op: 11 November 2007, 00:37:12 »
De 2384 heeft nog lang dienst gedaan in Zeeuws Vlaanderen trouwens.

En toen?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #19 Gepost op: 11 November 2007, 00:44:27 »
Neem ze gewoon mee op de loc, komen ze in ieder geval in Tilburg en Blerick  ;D
Alleen de schaal klopt dan niet :-|

Maar serieus, beide gaan toch samen ingezet worden, vind het wel een aparte combinatie en tja dat het vloekt met de realiteit, so be it, het is mijn baan en daardoor ook mijn fantasiewereld ;D
en ach het valt nog binnen mijn tijdperken IV & V  ;D
« Laatst bewerkt op: 11 November 2007, 00:52:26 door Rail4Rem »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #20 Gepost op: 11 November 2007, 10:34:42 »
De 2384 is per duwbak naar Maastricht Beatrixhaven vervoerd nadat zijn dienst in Zeeuws vlaanderen was afgelopen.

De 2275 heeft lange tijd opgeslagen gestaan in Haarlem in de kleine loodsje tussen de opstelsporen. Daarna is hij verplaatst naar de loods in Blerick waar hij tussen soortgenoten heeft gestaan{1995}.

Vanuit Blerick is de lok via een opknapbeurt in Tilburg naar Belgie verhuist waarna hij sinds 2006 weer terug is in Nederland en is toegevoegd aan de collectie van de SHD te Amersfoort.
Lok bevind zich op dit moment in Veendam. 
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #21 Gepost op: 11 November 2007, 10:38:46 »
Was er niet een stichting die een 2200 in de rode uitvoering wilde uitvoeren, of is dit een kortstondig wild plan geweest?

ruben giesbertz

  • Gast
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #22 Gepost op: 11 November 2007, 11:07:00 »
Daar heb je gelijk in dat is de stichting Museum Materieel Railion.

http://www.smmr.nl/

Ruben.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #23 Gepost op: 11 November 2007, 14:41:41 »
De 2384 is per duwbak naar Maastricht Beatrixhaven vervoerd nadat zijn dienst in Zeeuws vlaanderen was afgelopen.

Vergeef mijn onwetendheid, maar wat is er daar gebeurd? Sloop?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8510
  • Spoor N
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #24 Gepost op: 11 November 2007, 14:49:45 »
Inderdaad sloop.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #25 Gepost op: 11 November 2007, 15:23:47 »
Nee, ik dacht even, als die daar in de opslag staat, dan kan het als nog ooit een keer. Maar dit is wel erg definitief...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #26 Gepost op: 11 November 2007, 15:31:54 »
Ja het is erg jammer dat geen een museum die bewaard heeft.
Voor grootspoorfoto's zie site

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2875
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #27 Gepost op: 11 November 2007, 15:33:57 »
Die 2384 was in zeer slechte staat als ik goed geïnformeerd ben, dat is één belangrijke rede waarom die loc niet bewaard is.

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #28 Gepost op: 11 November 2007, 16:06:47 »
Hierbij een van de laatste plaatjes van de 2384, niet lang daarna is de loc gesloopt:


Maastricht Beatrixhaven, 24 april 2004

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1212
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #29 Gepost op: 11 November 2007, 16:10:14 »
Erg jammer, de 2384 was een leuke verschijning ...

De 2384 terzijde

De 2384 (derde) opgesteld voor transport

Foto's gemaakt in Terneuzen
Gr, Marc