BeneluxSpoor.net forum
Overige spoorzaken => Grootspoor => Topic gestart door: Remco vM op 10 november 2007, 18:58:14
-
Volgens mij hebben de (bruine)2275 en de (rode)2384 (ongeveer) tegelijkertijd in het Rotterdamse verkeerd. Kan er ook naast zitten ;)
Nou is mijn vraag zijn deze twee nou ook historisch verantwoord samen inzetbaar (multiple).
Is voor op de modelbaan niet echt een probleem, maar is altijd wel leuk als het historisch toch verantwoord is.
-
Volgens mij nèt niet: de 2275 is in de loop van 1994 afgevoerd, de 2384 kwam in januari 1995 in het Cargo-rood. Zal nog wel even kijken naar de exacte data.
-
Ze hebben elkaar net niet ontmoet. Tussen de afvoer van de 2275 en de indienststelling van de 6454 (in het rood) had de NS alleen geel/grijs materieel, dus geen rode 2384.
-
Ja, dat zeg ik, net niet!
De 2275 (bruin) werd op 29 mei 1994 uit het bestand geschrapt.
De 2384 (rood) werd afgeleverd op 21 maart 1995 en dus niet in januari.
De 2275 heeft de laatste weken van zijn bestaan in het oosten van het land doorgebracht, hier de loc te Almelo op 16 mei 1994, de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2275Alm.jpg)
En nog een plaatje toen ie nog 15 dagen had: 2275 te Hengelo, op 14 mei 1994.
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2275Hgl.jpg)
-
de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.
Maar hij is er toch nog steeds? ;D
-
Dat was de vraag niet. :P
-
Maar moest de 2384 in die tijd geen a sein verlichting hebben.
Ruben
-
Net zo min als de overige 2200'en die niet in Duitsland kwamen.
-
Jammer de inzet is dus puur een fantasie inzet.
Stond me bij dat ze allebei begin-midden jaren 90 in Rotterdam waren, maar ze hebben elkaar dus net misgelopen. :-|
-
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.
-
Dan maar Tilburg nabouwen voor enige historische juistheid ;D
-
Precies! Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
-
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.
Nou, dat kan ook nog wel eens tegenvallen. De 2275 is nog tot in de loop van juni '94 blijven rijden, en daarna in Blerick gestald. De 2384 is eind september '94 in Tilburg binnengenomen voor revisie, waarbij hij in het rood weer naar buiten kwam. Best kans dus dat de 2275 al in Blerick stond op het moment dat de 2384 naar Tilburg kwam. Zeker weet ik het niet, maar ik zou nog even wachten met het nabouwen van werkplaats Tilburg tot het wel zeker is ;)
-
Ik pak de HOV's erbij! Nu moeten we het zeker weten.
-
Nou wordt het helemaal grappig dalijk moet je tilburg en blerick nabouwen om ze samen in te kunnen zetten.
-
Jij moet gewoon 1 loc wegdoen! iene miene mutte ;D
Ik kom tot eind 1994 voorlopig niet verder met de 2275 dan terzijde te Feijenoord.
-
Volgens het jaarboek; De NS in 1994 ging de 2275 op 29-05-1994 terzijde. De 2384 liep op 25-11-1994 de wpl Tb binnen voor grote revisie. En verliet de wpl weer in het NS Cargo rood op 21-03-1995.
En wat gebeurde er ook al weer met de 2275??? Die ging op 02-06-1995 naar de NMBS als de 7608!! De 2384 heeft nog lang dienst gedaan in Zeeuws Vlaanderen trouwens.
-
Ok dan zijn ze dus toch samen in zetbaar moet je alleen wel een groot stuk van nederland na bouwen. :P
-
De 2384 heeft nog lang dienst gedaan in Zeeuws Vlaanderen trouwens.
En toen?
-
Neem ze gewoon mee op de loc, komen ze in ieder geval in Tilburg en Blerick ;D
Alleen de schaal klopt dan niet :-|
Maar serieus, beide gaan toch samen ingezet worden, vind het wel een aparte combinatie en tja dat het vloekt met de realiteit, so be it, het is mijn baan en daardoor ook mijn fantasiewereld ;D
en ach het valt nog binnen mijn tijdperken IV & V ;D
-
De 2384 is per duwbak naar Maastricht Beatrixhaven vervoerd nadat zijn dienst in Zeeuws vlaanderen was afgelopen.
De 2275 heeft lange tijd opgeslagen gestaan in Haarlem in de kleine loodsje tussen de opstelsporen. Daarna is hij verplaatst naar de loods in Blerick waar hij tussen soortgenoten heeft gestaan{1995}.
Vanuit Blerick is de lok via een opknapbeurt in Tilburg naar Belgie verhuist waarna hij sinds 2006 weer terug is in Nederland en is toegevoegd aan de collectie van de SHD te Amersfoort.
Lok bevind zich op dit moment in Veendam.
-
Was er niet een stichting die een 2200 in de rode uitvoering wilde uitvoeren, of is dit een kortstondig wild plan geweest?
-
Daar heb je gelijk in dat is de stichting Museum Materieel Railion.
http://www.smmr.nl/
Ruben.
-
De 2384 is per duwbak naar Maastricht Beatrixhaven vervoerd nadat zijn dienst in Zeeuws vlaanderen was afgelopen.
Vergeef mijn onwetendheid, maar wat is er daar gebeurd? Sloop?
-
Inderdaad sloop.
-
Nee, ik dacht even, als die daar in de opslag staat, dan kan het als nog ooit een keer. Maar dit is wel erg definitief...
-
Ja het is erg jammer dat geen een museum die bewaard heeft.
-
Die 2384 was in zeer slechte staat als ik goed geïnformeerd ben, dat is één belangrijke rede waarom die loc niet bewaard is.
Groetjes Michiel
-
Hierbij een van de laatste plaatjes van de 2384, niet lang daarna is de loc gesloopt:
(http://i106.photobucket.com/albums/m278/EdwinVR_2006/2384_mt_24042004.jpg)
Maastricht Beatrixhaven, 24 april 2004
-
Erg jammer, de 2384 was een leuke verschijning ...
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2384_terzijde.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2384_terzijde.jpg)
De 2384 terzijde
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2384_afvoer_sloop.jpg) (https://images.beneluxspoor.net/bnls/2384_afvoer_sloop.jpg)
De 2384 (derde) opgesteld voor transport
Foto's gemaakt in Terneuzen
Gr, Marc
-
Trieste aanblik zo :'(
Ruben
-
Dood en dood zonde :'( :'( :'( :'(
Dat waren nog eens tijden, super stoere loc... :-* :-* :-*
Oh, schitterend....2 geel/grijze locs met de cabines tegen elkaar met een sleep vtg schitterend...oh daar ging het hartje wel sneller van kloppen...dat mis ik nu wel hoor. Al die "rare" kleuren enzo... wel jammer.
Als kleine jongen, liep ik in het spoorwegmuseum, en zag alleen de voor mij toen echte oude treinen staan, 1000, turquoise 1100, blokkendoos etc. En nu staan er je eigen favorieten, vreemd wel...maar gelukkig maar dan wordt je ouder.
Maar wel erg jammer, dat die tijd voorbij is....
-
En nu staan er je eigen favorieten, vreemd wel...maar gelukkig maar dan wordt je ouder.
Maar wel erg jammer, dat die tijd voorbij is....
Zo gaat dat, op een bepaald moment wordt je geschokt door het bericht dat "nieuwe" treinen (SM'90 hebben we het maar even niet over) naar de sloop gaan omdat ze aan het einde van hun levensduur zijn. Dan besef je dat je ouder wordt.....
-
In deze versie is de 2384 wél inzetbaar naast de 2275:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/2384.jpg)
-
Weet iemand of de 2384 in haar NS Cargo outfit ook nog een beetje landelijk ingezet is, of eigenlijk alleen maar in de regio Rotterdam en Zeeuws-Vlaanderen?
-
Beverwijk:
(https://images.beneluxspoor.net/bnls/Dia_K_24b.jpg)
-
@ Rick: Oh, dat is zelfs nog relatief dicht bij huis, voor mij! (y)
-
Hoi Remco,
Als jij de twee locs samen in wilt zetten is dat toch prima !
Voorlopig is mijn Rotterdamse station nog niet klaar, maar als ik zover ben dat ik kan rijden zal er ook wel eens een TEE 1100 langskomen of de 218 216 - 0 met Silberlingen. Niet historisch correct....nou en !
Ik wacht ook al heel lang op een
Plan U op de baan van Wim Vink. Dat wordt een moeilijke weekendfoto om te raden ;D
Vriendelijke groet Ruud B.
-
Ik heb wel eens foto’s gezien van de rode 2384 bij de werkplaats van Maastricht (en dan niet bij de sloper).