Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:37:02
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
Vandaag om 16:18:14
Bahnstrecke 5867 door puntenglijder
Vandaag om 16:17:30
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door HOHans
Vandaag om 16:15:31
ik mis al een poos door Ronald Halma
Vandaag om 15:56:45
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 15:48:17
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 15:35:51
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:34:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Sporlijn Úje
Vandaag om 15:33:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:24:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 15:20:52
yd6016ln blijft in demo modus door Dirk
Vandaag om 15:15:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 15:13:05
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B door Rsd1000
Vandaag om 15:02:47
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Hans GJ
Vandaag om 14:36:03
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Pauldg
Vandaag om 14:22:34
NL-baan in Canada door AndrevdG
Vandaag om 14:22:21
Aandrijving metro gezocht door Remco vM
Vandaag om 14:18:43
Aanstaande zaterdag en zondag Modelbeurs in De Goorn NH door wmrail
Vandaag om 13:49:39
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Pauldg
Vandaag om 13:28:48
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Benelux795
Vandaag om 13:09:56
Stalen D 4 deurs spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 13:09:45
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:50:15
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 12:42:21
Pendel module Viessmann 5214 door R1954
Vandaag om 11:58:27
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
  

Auteur Topic: 2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?  (gelezen 12211 keer)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #15 Gepost op: 10 November 2007, 23:55:02 »
Jij moet gewoon 1 loc wegdoen! iene miene mutte  ;D

Ik kom tot eind 1994 voorlopig niet verder met de 2275 dan terzijde te Feijenoord.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rob Meijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
    • Rob Meijer Fotografie
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #16 Gepost op: 11 November 2007, 00:05:12 »
Volgens het jaarboek; De NS in 1994 ging de 2275 op 29-05-1994 terzijde. De 2384 liep op 25-11-1994 de wpl Tb binnen voor grote revisie. En verliet de wpl weer in het NS Cargo rood op 21-03-1995.
En wat gebeurde er ook al weer met de 2275??? Die ging op 02-06-1995 naar de NMBS als de 7608!! De 2384 heeft nog lang dienst gedaan in Zeeuws Vlaanderen trouwens.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #17 Gepost op: 11 November 2007, 00:06:27 »
Ok dan zijn ze dus toch samen in zetbaar moet je alleen wel een groot stuk van nederland na bouwen. :P
Voor grootspoorfoto's zie site

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #18 Gepost op: 11 November 2007, 00:37:12 »
De 2384 heeft nog lang dienst gedaan in Zeeuws Vlaanderen trouwens.

En toen?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3255
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #19 Gepost op: 11 November 2007, 00:44:27 »
Neem ze gewoon mee op de loc, komen ze in ieder geval in Tilburg en Blerick  ;D
Alleen de schaal klopt dan niet :-|

Maar serieus, beide gaan toch samen ingezet worden, vind het wel een aparte combinatie en tja dat het vloekt met de realiteit, so be it, het is mijn baan en daardoor ook mijn fantasiewereld ;D
en ach het valt nog binnen mijn tijdperken IV & V  ;D
« Laatst bewerkt op: 11 November 2007, 00:52:26 door Rail4Rem »

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #20 Gepost op: 11 November 2007, 10:34:42 »
De 2384 is per duwbak naar Maastricht Beatrixhaven vervoerd nadat zijn dienst in Zeeuws vlaanderen was afgelopen.

De 2275 heeft lange tijd opgeslagen gestaan in Haarlem in de kleine loodsje tussen de opstelsporen. Daarna is hij verplaatst naar de loods in Blerick waar hij tussen soortgenoten heeft gestaan{1995}.

Vanuit Blerick is de lok via een opknapbeurt in Tilburg naar Belgie verhuist waarna hij sinds 2006 weer terug is in Nederland en is toegevoegd aan de collectie van de SHD te Amersfoort.
Lok bevind zich op dit moment in Veendam. 
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3255
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #21 Gepost op: 11 November 2007, 10:38:46 »
Was er niet een stichting die een 2200 in de rode uitvoering wilde uitvoeren, of is dit een kortstondig wild plan geweest?

ruben giesbertz

  • Gast
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #22 Gepost op: 11 November 2007, 11:07:00 »
Daar heb je gelijk in dat is de stichting Museum Materieel Railion.

http://www.smmr.nl/

Ruben.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #23 Gepost op: 11 November 2007, 14:41:41 »
De 2384 is per duwbak naar Maastricht Beatrixhaven vervoerd nadat zijn dienst in Zeeuws vlaanderen was afgelopen.

Vergeef mijn onwetendheid, maar wat is er daar gebeurd? Sloop?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #24 Gepost op: 11 November 2007, 14:49:45 »
Inderdaad sloop.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #25 Gepost op: 11 November 2007, 15:23:47 »
Nee, ik dacht even, als die daar in de opslag staat, dan kan het als nog ooit een keer. Maar dit is wel erg definitief...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #26 Gepost op: 11 November 2007, 15:31:54 »
Ja het is erg jammer dat geen een museum die bewaard heeft.
Voor grootspoorfoto's zie site

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2912
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #27 Gepost op: 11 November 2007, 15:33:57 »
Die 2384 was in zeer slechte staat als ik goed geïnformeerd ben, dat is één belangrijke rede waarom die loc niet bewaard is.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 936
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #28 Gepost op: 11 November 2007, 16:06:47 »
Hierbij een van de laatste plaatjes van de 2384, niet lang daarna is de loc gesloopt:


Maastricht Beatrixhaven, 24 april 2004

ex-DR V100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1214
  • 1 gele trein maakt nog geen NS ...
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #29 Gepost op: 11 November 2007, 16:10:14 »
Erg jammer, de 2384 was een leuke verschijning ...

De 2384 terzijde

De 2384 (derde) opgesteld voor transport

Foto's gemaakt in Terneuzen
Gr, Marc