Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door klusser
Vandaag om 12:57:44
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 12:50:15
ik mis al een poos door Scratchbuilt
Vandaag om 12:48:49
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Huup
Vandaag om 12:46:44
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 12:42:21
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:40:05
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:19:01
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 12:16:58
Pendel module Viessmann 5214 door R1954
Vandaag om 11:58:27
Arnold N 2543 rookgenerator door Gabriël Bergsma
Vandaag om 11:40:37
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Loki
Vandaag om 11:28:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:12:26
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 11:07:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 11:03:14
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 10:36:46
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door Ben
Vandaag om 10:08:51
Zaterdag 25 oktober Modelspoorbeurs Lisse door ca.gorter
Vandaag om 09:55:20
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 09:48:02
Open Verkoop Dag MSV M&A door Noud48
Vandaag om 09:41:44
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Blausee-Mitholz
Vandaag om 09:34:48
Aandrijving metro gezocht door Pauldg
Vandaag om 09:20:28
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
Vandaag om 08:51:58
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans1963
21 October 2025, 22:25:44
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
21 October 2025, 21:58:43
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
21 October 2025, 21:50:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
21 October 2025, 21:43:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric v C
21 October 2025, 21:04:46
Project seaside Germany door Ronald Halma
21 October 2025, 20:51:01
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
21 October 2025, 19:51:28
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
21 October 2025, 19:37:55
  

Auteur Topic: 2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?  (gelezen 12206 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3251
2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?
« Gepost op: 10 November 2007, 18:58:14 »
Volgens mij hebben de (bruine)2275 en de (rode)2384 (ongeveer) tegelijkertijd in het Rotterdamse verkeerd. Kan er ook naast zitten ;)
Nou is mijn vraag zijn deze twee nou ook historisch verantwoord samen inzetbaar (multiple).
Is voor op de modelbaan niet echt een probleem, maar is altijd wel leuk als het historisch toch verantwoord is.
« Laatst bewerkt op: 03 December 2020, 21:31:51 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #1 Gepost op: 10 November 2007, 19:02:23 »
Volgens mij nèt niet: de 2275 is in de loop van 1994 afgevoerd, de 2384 kwam in januari 1995 in het Cargo-rood. Zal nog wel even kijken naar de exacte data.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8559
  • Spoor N
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #2 Gepost op: 10 November 2007, 19:04:59 »
Ze hebben elkaar net niet ontmoet. Tussen de afvoer van de 2275 en de indienststelling van de 6454 (in het rood) had de NS alleen geel/grijs materieel, dus geen rode 2384.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #3 Gepost op: 10 November 2007, 19:12:46 »
Ja, dat zeg ik, net niet!

De 2275 (bruin) werd op 29 mei 1994 uit het bestand geschrapt.
De 2384 (rood) werd afgeleverd op 21 maart 1995 en dus niet in januari.


De 2275 heeft de laatste weken van zijn bestaan in het oosten van het land doorgebracht, hier de loc te Almelo op 16 mei 1994, de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.


En nog een plaatje toen ie nog 15 dagen had: 2275 te Hengelo, op 14 mei 1994.





« Laatst bewerkt op: 10 November 2007, 19:38:33 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #4 Gepost op: 10 November 2007, 19:30:15 »
de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.

Maar hij is er toch nog steeds? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #5 Gepost op: 10 November 2007, 19:35:37 »
Dat was de vraag niet. :P
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ruben giesbertz

  • Gast
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #6 Gepost op: 10 November 2007, 19:47:49 »
Maar moest de 2384 in die tijd geen a sein verlichting hebben.

Ruben

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #7 Gepost op: 10 November 2007, 19:52:16 »
Net zo min als de overige 2200'en die niet in Duitsland kwamen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3251
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #8 Gepost op: 10 November 2007, 21:55:42 »
Jammer de inzet is dus puur een fantasie inzet.
Stond me bij dat ze allebei begin-midden jaren 90 in Rotterdam waren, maar ze hebben elkaar dus net misgelopen.  :-|

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #9 Gepost op: 10 November 2007, 22:00:28 »
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3251
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #10 Gepost op: 10 November 2007, 22:10:44 »
Dan maar Tilburg nabouwen voor enige historische juistheid  ;D

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #11 Gepost op: 10 November 2007, 23:06:23 »
Precies! Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #12 Gepost op: 10 November 2007, 23:15:45 »
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.

Nou, dat kan ook nog wel eens tegenvallen. De 2275 is nog tot in de loop van juni '94 blijven rijden, en daarna in Blerick gestald. De 2384 is eind september '94 in Tilburg binnengenomen voor revisie, waarbij hij in het rood weer naar buiten kwam. Best kans dus dat de 2275 al in Blerick stond op het moment dat de 2384 naar Tilburg kwam. Zeker weet ik het niet, maar ik zou nog even wachten met het nabouwen van werkplaats Tilburg tot het wel zeker is ;)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 8999
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #13 Gepost op: 10 November 2007, 23:23:04 »
Ik pak de HOV's erbij! Nu moeten we het zeker weten.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #14 Gepost op: 10 November 2007, 23:51:55 »
Nou wordt het helemaal grappig dalijk moet je tilburg en blerick nabouwen om ze samen in te kunnen zetten.
Voor grootspoorfoto's zie site