Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 06:51:54
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:29:11
Sfeer op je modelbaan door grove den
Vandaag om 00:22:43
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door KNed
Vandaag om 00:13:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 00:03:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:12
Spoor- en tramweg parafernalia door rolfm
12 July 2025, 23:52:39
vervolg op "veel AC wielen" door Klaas Zondervan
12 July 2025, 23:21:43
Klein baantje 1200x1200mm door grove den
12 July 2025, 22:57:21
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Thom
12 July 2025, 22:49:25
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Dave.......
12 July 2025, 22:40:43
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Modellbahnwagen
12 July 2025, 22:29:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
12 July 2025, 22:09:18
Nahmertaler Kleinbahn door NS264
12 July 2025, 20:44:34
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
12 July 2025, 20:42:56
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Prutsert
12 July 2025, 20:15:39
Van Veendam naar Stadskanaal en door naar Emmen door Scratchbuilt
12 July 2025, 20:05:26
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
12 July 2025, 18:49:24
Spoor 1 nem of finescale door FritsT
12 July 2025, 18:37:50
Roco 2025 door Dennis94
12 July 2025, 18:16:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
12 July 2025, 18:16:11
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
12 July 2025, 17:49:43
Bentheimer Eisenbahn AG- dochterbedrijven. door Hans Reints
12 July 2025, 17:36:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
12 July 2025, 17:22:19
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door willyTEE
12 July 2025, 16:28:29
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
12 July 2025, 16:24:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
12 July 2025, 15:12:02
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door tijgernootje
12 July 2025, 13:42:35
De Projecten van RetroJack door RetroJack
12 July 2025, 12:35:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
12 July 2025, 11:35:51
  

Auteur Topic: 2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?  (gelezen 11865 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?
« Gepost op: 10 November 2007, 18:58:14 »
Volgens mij hebben de (bruine)2275 en de (rode)2384 (ongeveer) tegelijkertijd in het Rotterdamse verkeerd. Kan er ook naast zitten ;)
Nou is mijn vraag zijn deze twee nou ook historisch verantwoord samen inzetbaar (multiple).
Is voor op de modelbaan niet echt een probleem, maar is altijd wel leuk als het historisch toch verantwoord is.
« Laatst bewerkt op: 03 December 2020, 21:31:51 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8984
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #1 Gepost op: 10 November 2007, 19:02:23 »
Volgens mij nèt niet: de 2275 is in de loop van 1994 afgevoerd, de 2384 kwam in januari 1995 in het Cargo-rood. Zal nog wel even kijken naar de exacte data.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8458
  • Spoor N
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #2 Gepost op: 10 November 2007, 19:04:59 »
Ze hebben elkaar net niet ontmoet. Tussen de afvoer van de 2275 en de indienststelling van de 6454 (in het rood) had de NS alleen geel/grijs materieel, dus geen rode 2384.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8984
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #3 Gepost op: 10 November 2007, 19:12:46 »
Ja, dat zeg ik, net niet!

De 2275 (bruin) werd op 29 mei 1994 uit het bestand geschrapt.
De 2384 (rood) werd afgeleverd op 21 maart 1995 en dus niet in januari.


De 2275 heeft de laatste weken van zijn bestaan in het oosten van het land doorgebracht, hier de loc te Almelo op 16 mei 1994, de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.


En nog een plaatje toen ie nog 15 dagen had: 2275 te Hengelo, op 14 mei 1994.





« Laatst bewerkt op: 10 November 2007, 19:38:33 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #4 Gepost op: 10 November 2007, 19:30:15 »
de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.

Maar hij is er toch nog steeds? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8984
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #5 Gepost op: 10 November 2007, 19:35:37 »
Dat was de vraag niet. :P
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ruben giesbertz

  • Gast
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #6 Gepost op: 10 November 2007, 19:47:49 »
Maar moest de 2384 in die tijd geen a sein verlichting hebben.

Ruben

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8984
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #7 Gepost op: 10 November 2007, 19:52:16 »
Net zo min als de overige 2200'en die niet in Duitsland kwamen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #8 Gepost op: 10 November 2007, 21:55:42 »
Jammer de inzet is dus puur een fantasie inzet.
Stond me bij dat ze allebei begin-midden jaren 90 in Rotterdam waren, maar ze hebben elkaar dus net misgelopen.  :-|

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8984
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #9 Gepost op: 10 November 2007, 22:00:28 »
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3237
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #10 Gepost op: 10 November 2007, 22:10:44 »
Dan maar Tilburg nabouwen voor enige historische juistheid  ;D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8984
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #11 Gepost op: 10 November 2007, 23:06:23 »
Precies! Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #12 Gepost op: 10 November 2007, 23:15:45 »
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.

Nou, dat kan ook nog wel eens tegenvallen. De 2275 is nog tot in de loop van juni '94 blijven rijden, en daarna in Blerick gestald. De 2384 is eind september '94 in Tilburg binnengenomen voor revisie, waarbij hij in het rood weer naar buiten kwam. Best kans dus dat de 2275 al in Blerick stond op het moment dat de 2384 naar Tilburg kwam. Zeker weet ik het niet, maar ik zou nog even wachten met het nabouwen van werkplaats Tilburg tot het wel zeker is ;)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8984
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #13 Gepost op: 10 November 2007, 23:23:04 »
Ik pak de HOV's erbij! Nu moeten we het zeker weten.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #14 Gepost op: 10 November 2007, 23:51:55 »
Nou wordt het helemaal grappig dalijk moet je tilburg en blerick nabouwen om ze samen in te kunnen zetten.
Voor grootspoorfoto's zie site