Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:15:38
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:13:51
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:05:13
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door MOVisser
Vandaag om 08:41:48
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Benelux795
Vandaag om 08:12:28
Spoor 0 meterspoor door spoorijzer
Vandaag om 07:51:30
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 03:00:03
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
26 August 2025, 23:03:43
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door 741230
26 August 2025, 22:55:30
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
26 August 2025, 22:32:49
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
26 August 2025, 22:24:24
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
26 August 2025, 22:06:32
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
26 August 2025, 21:38:30
Ns 1200 turquoise en turquoise rijtuigen. door Luc2000
26 August 2025, 19:35:26
Roco Plan V Douwe Egberts door Corné81
26 August 2025, 19:20:03
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Olav
26 August 2025, 19:14:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
26 August 2025, 18:31:52
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door puntenglijder
26 August 2025, 18:22:05
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
26 August 2025, 17:42:59
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
26 August 2025, 17:30:47
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
26 August 2025, 17:28:09
  

Auteur Topic: 2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?  (gelezen 11933 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?
« Gepost op: 10 November 2007, 18:58:14 »
Volgens mij hebben de (bruine)2275 en de (rode)2384 (ongeveer) tegelijkertijd in het Rotterdamse verkeerd. Kan er ook naast zitten ;)
Nou is mijn vraag zijn deze twee nou ook historisch verantwoord samen inzetbaar (multiple).
Is voor op de modelbaan niet echt een probleem, maar is altijd wel leuk als het historisch toch verantwoord is.
« Laatst bewerkt op: 03 December 2020, 21:31:51 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #1 Gepost op: 10 November 2007, 19:02:23 »
Volgens mij nèt niet: de 2275 is in de loop van 1994 afgevoerd, de 2384 kwam in januari 1995 in het Cargo-rood. Zal nog wel even kijken naar de exacte data.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8510
  • Spoor N
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #2 Gepost op: 10 November 2007, 19:04:59 »
Ze hebben elkaar net niet ontmoet. Tussen de afvoer van de 2275 en de indienststelling van de 6454 (in het rood) had de NS alleen geel/grijs materieel, dus geen rode 2384.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #3 Gepost op: 10 November 2007, 19:12:46 »
Ja, dat zeg ik, net niet!

De 2275 (bruin) werd op 29 mei 1994 uit het bestand geschrapt.
De 2384 (rood) werd afgeleverd op 21 maart 1995 en dus niet in januari.


De 2275 heeft de laatste weken van zijn bestaan in het oosten van het land doorgebracht, hier de loc te Almelo op 16 mei 1994, de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.


En nog een plaatje toen ie nog 15 dagen had: 2275 te Hengelo, op 14 mei 1994.





« Laatst bewerkt op: 10 November 2007, 19:38:33 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #4 Gepost op: 10 November 2007, 19:30:15 »
de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.

Maar hij is er toch nog steeds? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #5 Gepost op: 10 November 2007, 19:35:37 »
Dat was de vraag niet. :P
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ruben giesbertz

  • Gast
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #6 Gepost op: 10 November 2007, 19:47:49 »
Maar moest de 2384 in die tijd geen a sein verlichting hebben.

Ruben

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #7 Gepost op: 10 November 2007, 19:52:16 »
Net zo min als de overige 2200'en die niet in Duitsland kwamen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #8 Gepost op: 10 November 2007, 21:55:42 »
Jammer de inzet is dus puur een fantasie inzet.
Stond me bij dat ze allebei begin-midden jaren 90 in Rotterdam waren, maar ze hebben elkaar dus net misgelopen.  :-|

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #9 Gepost op: 10 November 2007, 22:00:28 »
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3243
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #10 Gepost op: 10 November 2007, 22:10:44 »
Dan maar Tilburg nabouwen voor enige historische juistheid  ;D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #11 Gepost op: 10 November 2007, 23:06:23 »
Precies! Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #12 Gepost op: 10 November 2007, 23:15:45 »
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.

Nou, dat kan ook nog wel eens tegenvallen. De 2275 is nog tot in de loop van juni '94 blijven rijden, en daarna in Blerick gestald. De 2384 is eind september '94 in Tilburg binnengenomen voor revisie, waarbij hij in het rood weer naar buiten kwam. Best kans dus dat de 2275 al in Blerick stond op het moment dat de 2384 naar Tilburg kwam. Zeker weet ik het niet, maar ik zou nog even wachten met het nabouwen van werkplaats Tilburg tot het wel zeker is ;)

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8994
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #13 Gepost op: 10 November 2007, 23:23:04 »
Ik pak de HOV's erbij! Nu moeten we het zeker weten.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #14 Gepost op: 10 November 2007, 23:51:55 »
Nou wordt het helemaal grappig dalijk moet je tilburg en blerick nabouwen om ze samen in te kunnen zetten.
Voor grootspoorfoto's zie site