Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Loc - tenderverbindin Roco S3/6 door Dave.......
Vandaag om 01:32:36
Da's Daz 2 door ex44
Vandaag om 00:31:10
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Huup
09 December 2025, 23:54:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Schachbrett
09 December 2025, 23:30:44
Roco traxx 'Eurocity' door Martijn193
09 December 2025, 23:21:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
09 December 2025, 23:06:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
09 December 2025, 23:05:43
Depot Chur Sand v3.0 jaja weer een nieuwe versie door Edsko Hekman
09 December 2025, 23:02:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 December 2025, 22:56:26
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Frank 123
09 December 2025, 22:20:19
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
09 December 2025, 22:10:38
Frans loodsje et cetera door Noordernet
09 December 2025, 22:06:37
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
09 December 2025, 21:48:12
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Petertje
09 December 2025, 21:40:50
ratelende 1300 van Electrotren door GMA70
09 December 2025, 21:35:10
ratelende 1300 van Electrotren door knar46
09 December 2025, 21:21:14
Rivarossi br 56 HR2891S door Priegelman
09 December 2025, 21:00:10
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
09 December 2025, 20:25:05
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Quinzeedied
09 December 2025, 20:21:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
09 December 2025, 19:55:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
09 December 2025, 19:44:23
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Ronald69
09 December 2025, 19:44:05
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
09 December 2025, 19:33:09
US diorama in H0 door Wim Vink
09 December 2025, 19:04:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
09 December 2025, 18:38:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
09 December 2025, 18:25:01
Roco 2025 door IJmc
09 December 2025, 18:02:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 December 2025, 17:46:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
09 December 2025, 17:17:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
09 December 2025, 17:04:01
  

Auteur Topic: 2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?  (gelezen 12404 keer)

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
2275 en de 2384 qua tijdperk gelijktijdig inzetbaar?
« Gepost op: 10 November 2007, 18:58:14 »
Volgens mij hebben de (bruine)2275 en de (rode)2384 (ongeveer) tegelijkertijd in het Rotterdamse verkeerd. Kan er ook naast zitten ;)
Nou is mijn vraag zijn deze twee nou ook historisch verantwoord samen inzetbaar (multiple).
Is voor op de modelbaan niet echt een probleem, maar is altijd wel leuk als het historisch toch verantwoord is.
« Laatst bewerkt op: 03 December 2020, 21:31:51 door Bert van Gelder. Reden: Titel »

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #1 Gepost op: 10 November 2007, 19:02:23 »
Volgens mij nèt niet: de 2275 is in de loop van 1994 afgevoerd, de 2384 kwam in januari 1995 in het Cargo-rood. Zal nog wel even kijken naar de exacte data.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8632
  • Spoor N
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #2 Gepost op: 10 November 2007, 19:04:59 »
Ze hebben elkaar net niet ontmoet. Tussen de afvoer van de 2275 en de indienststelling van de 6454 (in het rood) had de NS alleen geel/grijs materieel, dus geen rode 2384.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #3 Gepost op: 10 November 2007, 19:12:46 »
Ja, dat zeg ik, net niet!

De 2275 (bruin) werd op 29 mei 1994 uit het bestand geschrapt.
De 2384 (rood) werd afgeleverd op 21 maart 1995 en dus niet in januari.


De 2275 heeft de laatste weken van zijn bestaan in het oosten van het land doorgebracht, hier de loc te Almelo op 16 mei 1994, de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.


En nog een plaatje toen ie nog 15 dagen had: 2275 te Hengelo, op 14 mei 1994.





« Laatst bewerkt op: 10 November 2007, 19:38:33 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #4 Gepost op: 10 November 2007, 19:30:15 »
de 2275 had toen geen 2 weken meer te gaan.

Maar hij is er toch nog steeds? ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #5 Gepost op: 10 November 2007, 19:35:37 »
Dat was de vraag niet. :P
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ruben giesbertz

  • Gast
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #6 Gepost op: 10 November 2007, 19:47:49 »
Maar moest de 2384 in die tijd geen a sein verlichting hebben.

Ruben

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #7 Gepost op: 10 November 2007, 19:52:16 »
Net zo min als de overige 2200'en die niet in Duitsland kwamen.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #8 Gepost op: 10 November 2007, 21:55:42 »
Jammer de inzet is dus puur een fantasie inzet.
Stond me bij dat ze allebei begin-midden jaren 90 in Rotterdam waren, maar ze hebben elkaar dus net misgelopen.  :-|

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #9 Gepost op: 10 November 2007, 22:00:28 »
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3260
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #10 Gepost op: 10 November 2007, 22:10:44 »
Dan maar Tilburg nabouwen voor enige historische juistheid  ;D

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #11 Gepost op: 10 November 2007, 23:06:23 »
Precies! Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 43
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #12 Gepost op: 10 November 2007, 23:15:45 »
Ze zullen elkaar ongetwijfeld getroffen hebben in Tilburg.

Nou, dat kan ook nog wel eens tegenvallen. De 2275 is nog tot in de loop van juni '94 blijven rijden, en daarna in Blerick gestald. De 2384 is eind september '94 in Tilburg binnengenomen voor revisie, waarbij hij in het rood weer naar buiten kwam. Best kans dus dat de 2275 al in Blerick stond op het moment dat de 2384 naar Tilburg kwam. Zeker weet ik het niet, maar ik zou nog even wachten met het nabouwen van werkplaats Tilburg tot het wel zeker is ;)

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #13 Gepost op: 10 November 2007, 23:23:04 »
Ik pak de HOV's erbij! Nu moeten we het zeker weten.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re: 2275 en de 2384
« Reactie #14 Gepost op: 10 November 2007, 23:51:55 »
Nou wordt het helemaal grappig dalijk moet je tilburg en blerick nabouwen om ze samen in te kunnen zetten.
Voor grootspoorfoto's zie site