Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:37:19
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
Schrootplaats door 741230
Vandaag om 20:38:38
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 18:54:32
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 18:28:50
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 15:26:45
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door AlbertG
Vandaag om 13:26:02
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 37566 keer)

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2331
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #60 Gepost op: 27 december 2016, 12:48:48 »
Super (y)
Have fun every day, before you know it's..........

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1585
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #61 Gepost op: 27 december 2016, 14:27:07 »
 (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #62 Gepost op: 27 december 2016, 19:17:59 »
Vandaag even dit draadje bekeken. Mooi en realistisch gebouwd. De foto's spreken voor zich.  (y)

Gr. Bert.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #63 Gepost op: 09 januari 2017, 18:35:37 »
Volgend jaar bestaat badkuipenfabrikant Kaldewei 100 jaar. In de jaren vijftig werden veel producten per trein vervoerd. Aanvankelijk in gesloten wagens G10 met reclameopschriften, halverwege de jaren '50 werden deze wagens vervangen door moderne Gms54. En ook die maakten reclame voor de firma. Met de modelwagens van Brawa ook in model mogelijk!



Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

könings

  • Gast
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #64 Gepost op: 09 januari 2017, 19:08:57 »
Geloof dat Ruud in zijn draadje deze ook al heeft toegelicht.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #65 Gepost op: 09 januari 2017, 19:51:06 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Joeke

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #66 Gepost op: 09 januari 2017, 20:51:43 »
Mooie plaatjes Wim , ik had dit draadje nog niet gezien maar je bent goed bezig.

Groeten Joeke
Bouwend aan Klein Höllental
tijdperk III-VI DB H0 met Multimaus en Koploper.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #67 Gepost op: 09 januari 2017, 20:55:19 »
Zonder al te veel reclame te maken: het groenwerk bestaat voornamelijk uit bomen en struiken van MiniNatur, MBR en Modellbau Adorf. Daarnaast wat eigen productie zeeschuimstruiken.
De ondergrond zijn grasmatten van Martin Welberg, hier welbekend, en dan met name wilde berm, berm met onkruid en bosgrond.Gewoon een beetje aanrommelen, wat verf er bij, Grasmaster hier en daar. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor.

Kan allemaal zijn Wim, maar je stelt het wel samen. En genoeg kunnen dat niet.
Mvh Steef

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #68 Gepost op: 09 januari 2017, 21:28:09 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud

Ik denk dat ze in Göppingen nog wat verliesposten willen compenseren... ;)

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1546
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #69 Gepost op: 09 januari 2017, 21:46:12 »
Hallo

Relatief gezien zelfs goedkoper dan een plan U, maar absoluut gezien geen kattenpis.  :-X

Bart

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #70 Gepost op: 10 januari 2017, 06:05:56 »
Goedemorgen,
Had dit draadtje nog niet gezien, maar blijf het zeker volgen. Wouw mooie baan, heb je ergens ook een overzichts foto? (y) (y) (y)

Die foto met die Badewannen, vraagt erom in model om te zetten.Super foto.
Gr. Joke

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1894
  • werken met de aaiket
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2017, 11:07:52 »

Eigenlijk is het niets meer dan lekker kliederen en kladderen terwijl je wat geschikte voorbeeldfoto's bij de hand hebt.

Grtz,
Wim

Had ik jouw geklieder maar eerder gezien, dan was mijn geklieder meer geworden zoals ik het hebben wilde. Wat een fraaie landschappen laat jij hier zien. Je legt de lat lekker hoog, Wim, heel inspirerend !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #72 Gepost op: 11 januari 2017, 18:25:09 »
Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.
Als je serieus interesse hebt zou ik bij Lippe maar gewoon eens inloggen. Ik krijg een prijsje te zien die net geen 60 euro lager ligt dan die je zonder inloggen ziet. En dan krijg je nog bonuseuro's ook. Maar inderdaad, het is een flink prijsje. Alhoewel mij opvalt dat ook bijv. Piko al aardig richting Märklin prijzen begint te gaan, zeker op het gebied van goederenmaterieel. En we zeggen wel Märklin, maar wat betaal je bij Roco voor een soundloc? 2 vergelijkbare machines (beide Rh 1216 ÖBB, met sound), UVP Märklin 300, UVP Roco 350.

Nadeel aan onze hobby, zullen we maar zeggen... :-X
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #73 Gepost op: 15 april 2017, 14:17:03 »
Met behulp van de "Grasmatten Plus" van Milcomarty's Wellberg Scenery zijn natuurgetrouwe scenes mogelijk.






en intussen wordt druk gewerkt aan de telegraafverbinding tussen de verschillende stations:



grtz,
Wim



« Laatst bewerkt op: 15 april 2017, 14:34:27 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4849
  • Modelspoor is emotie...
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #74 Gepost op: 15 april 2017, 15:45:02 »
Mooie telegraafpaal (y) ;). Zelf of k&k?

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)