Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 21:34:58
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:31:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:15:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 21:08:52
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 19:48:24
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door edwin1974
Vandaag om 19:35:27
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 40769 keer)

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #60 Gepost op: 27 December 2016, 12:48:48 »
Super (y)
Have fun every day, before you know it's..........

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #61 Gepost op: 27 December 2016, 14:27:07 »
 (y)
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 449
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #62 Gepost op: 27 December 2016, 19:17:59 »
Vandaag even dit draadje bekeken. Mooi en realistisch gebouwd. De foto's spreken voor zich.  (y)

Gr. Bert.

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #63 Gepost op: 09 January 2017, 18:35:37 »
Volgend jaar bestaat badkuipenfabrikant Kaldewei 100 jaar. In de jaren vijftig werden veel producten per trein vervoerd. Aanvankelijk in gesloten wagens G10 met reclameopschriften, halverwege de jaren '50 werden deze wagens vervangen door moderne Gms54. En ook die maakten reclame voor de firma. Met de modelwagens van Brawa ook in model mogelijk!



Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

könings

  • Gast
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #64 Gepost op: 09 January 2017, 19:08:57 »
Geloof dat Ruud in zijn draadje deze ook al heeft toegelicht.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #65 Gepost op: 09 January 2017, 19:51:06 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Joeke

  • Offline Offline
  • Berichten: 102
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #66 Gepost op: 09 January 2017, 20:51:43 »
Mooie plaatjes Wim , ik had dit draadje nog niet gezien maar je bent goed bezig.

Groeten Joeke
Bouwend aan Klein Höllental
tijdperk III-VI DB H0 met Multimaus en Koploper.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7284
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #67 Gepost op: 09 January 2017, 20:55:19 »
Zonder al te veel reclame te maken: het groenwerk bestaat voornamelijk uit bomen en struiken van MiniNatur, MBR en Modellbau Adorf. Daarnaast wat eigen productie zeeschuimstruiken.
De ondergrond zijn grasmatten van Martin Welberg, hier welbekend, en dan met name wilde berm, berm met onkruid en bosgrond.Gewoon een beetje aanrommelen, wat verf er bij, Grasmaster hier en daar. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor.

Kan allemaal zijn Wim, maar je stelt het wel samen. En genoeg kunnen dat niet.
Mvh Steef

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • Modelspoor is emotie...
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #68 Gepost op: 09 January 2017, 21:28:09 »
Zeker.

Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.

Groet,
Ruud

Ik denk dat ze in Göppingen nog wat verliesposten willen compenseren... ;)

Rob
Tbinnebarretije…

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1750
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #69 Gepost op: 09 January 2017, 21:46:12 »
Hallo

Relatief gezien zelfs goedkoper dan een plan U, maar absoluut gezien geen kattenpis.  :-X

Bart

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #70 Gepost op: 10 January 2017, 06:05:56 »
Goedemorgen,
Had dit draadtje nog niet gezien, maar blijf het zeker volgen. Wouw mooie baan, heb je ergens ook een overzichts foto? (y) (y) (y)

Die foto met die Badewannen, vraagt erom in model om te zetten.Super foto.
Gr. Joke

charp

  • Peter
  • Offline Offline
  • Berichten: 1897
  • werken met de aaiket
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #71 Gepost op: 10 January 2017, 11:07:52 »

Eigenlijk is het niets meer dan lekker kliederen en kladderen terwijl je wat geschikte voorbeeldfoto's bij de hand hebt.

Grtz,
Wim

Had ik jouw geklieder maar eerder gezien, dan was mijn geklieder meer geworden zoals ik het hebben wilde. Wat een fraaie landschappen laat jij hier zien. Je legt de lat lekker hoog, Wim, heel inspirerend !


Peter
HO/2-rail =/ECOS II & LokProgrammer/MultiMaus/Rollend mat.: Fleischmann, Roco, Trix, Liliput, Piko, Rivarossi, Brawa, Jouef, ESU, Lima/Tijdperk: periode IIIb-IVa/DB

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #72 Gepost op: 11 January 2017, 18:25:09 »
Interessant is komend jaar een ander jubileum, namelijk 60 jaar TEE-verkeer (met diesels). Marklin brengt een jubileummodel uit, de VT 08.5, hier te zien zoals dit rondreed in 1957. Trix zal er ook wel mee komen. De prijs is echter nogal afschrikwekkend, namelijk rond de 600 euro.
Als je serieus interesse hebt zou ik bij Lippe maar gewoon eens inloggen. Ik krijg een prijsje te zien die net geen 60 euro lager ligt dan die je zonder inloggen ziet. En dan krijg je nog bonuseuro's ook. Maar inderdaad, het is een flink prijsje. Alhoewel mij opvalt dat ook bijv. Piko al aardig richting Märklin prijzen begint te gaan, zeker op het gebied van goederenmaterieel. En we zeggen wel Märklin, maar wat betaal je bij Roco voor een soundloc? 2 vergelijkbare machines (beide Rh 1216 ÖBB, met sound), UVP Märklin 300, UVP Roco 350.

Nadeel aan onze hobby, zullen we maar zeggen... :-X
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #73 Gepost op: 15 April 2017, 14:17:03 »
Met behulp van de "Grasmatten Plus" van Milcomarty's Wellberg Scenery zijn natuurgetrouwe scenes mogelijk.






en intussen wordt druk gewerkt aan de telegraafverbinding tussen de verschillende stations:



grtz,
Wim



« Laatst bewerkt op: 15 April 2017, 14:34:27 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5390
  • Modelspoor is emotie...
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #74 Gepost op: 15 April 2017, 15:45:02 »
Mooie telegraafpaal (y) ;). Zelf of k&k?

Rob
Tbinnebarretije…