Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
Vandaag om 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
Vandaag om 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 22:54:44
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:52:21
Oude metalen trafo's gebruiken....... door bask185
Vandaag om 22:11:18
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
Vandaag om 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
Vandaag om 21:17:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 21:15:26
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
Vandaag om 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
Vandaag om 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
Vandaag om 20:21:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:36
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
Vandaag om 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
Vandaag om 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
Vandaag om 19:29:26
19 Toen door defender
Vandaag om 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
Vandaag om 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
Vandaag om 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
Vandaag om 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
Vandaag om 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
Vandaag om 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
Vandaag om 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
Vandaag om 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 15:29:26
"Nederlandse" modellen door spoorijzer
Vandaag om 15:14:16
  

Auteur Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB  (gelezen 37570 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7405
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #45 Gepost op: 20 oktober 2016, 17:53:57 »
Genieten, hoor, die plaatjes!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8680
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #46 Gepost op: 20 oktober 2016, 19:41:16 »
erg mooie plaatjes. Een sfeertje  (y)
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #47 Gepost op: 20 oktober 2016, 19:51:12 »
Mooi gemaakt. Ook heel mooie foto's. (y)

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15416
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #48 Gepost op: 20 oktober 2016, 19:56:52 »
Ah! Een Wittfeld Akkutriebwagen! Verrassend nog, zolang als die ouwe Pruissische bakken het nog hebben volgehouden.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #49 Gepost op: 20 oktober 2016, 21:09:30 »
Sfeervolle beelden. (y)

Groet,
Bas

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #50 Gepost op: 26 december 2016, 21:35:06 »
We bouwen vrolijk verder.
Een zijriviertje is de Aar. Het zal niet verbazen dat de vrijwel parallel lopende spoorlijn naar goed Duits gebruik Aartalbahn werd genoemd...



En dat alles slingert door de bossen van de Taunus.

Zoekt 'ie nou nog een kerstboom..?!


Grtz,
Wim
« Laatst bewerkt op: 27 december 2016, 14:23:01 door sneek »
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7405
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #51 Gepost op: 26 december 2016, 21:46:26 »
Mooi! Vooral die tweede foto met de slingerende spoorlijn. Je hebt er net een lichte verkanting in zitten? Dat zal mooi staan als de trein er doorheen rijdt.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #52 Gepost op: 26 december 2016, 22:56:08 »
Prachtig. Ik kan niets anders doen dan  (y)
met vriendelijke groet,

Martijn

Jan Bennink

  • Offline Offline
  • Berichten: 512
    • RhB-Modelbaan
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #53 Gepost op: 27 december 2016, 08:46:54 »
Ook mijn complimenten Wim!

Prachtig sfeertje, heel mooi gebouwd.  (y)

Met groet, Jan
Vanaf 2015 bouwend aan een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB.

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #54 Gepost op: 27 december 2016, 10:14:17 »
Wim, je groenwerk is erg natuurgetrouw  (y)
Mvh Steef

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7046
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #55 Gepost op: 27 december 2016, 10:39:55 »
Eens met Steef. (y)
Erg mooi. Verder valt me op dat de hele compositie erg echt overkomt.
De slinger in het spoor, de beek.
Kun je iets meer vertellen over je groene praktijk?

Tschüß
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

sdz1976

  • Offline Offline
  • Berichten: 2216
  • ovmv.be
    • ovmv.be
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #56 Gepost op: 27 december 2016, 11:14:51 »
Dit draadje is echt genieten!!

Zowel van de baan als van het zorgvuldig gekozen materieel (y) (y)

Grtz,

Samuel.
Creatieve mensen hebben geen rommel.
Ze hebben overal ideeën liggen.

Pinkelpa

  • EMV & BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 369
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #57 Gepost op: 27 december 2016, 11:18:42 »
Mooie 'plaatjes'; knappe foto's van fantastische scenery !

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk


sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3786
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #58 Gepost op: 27 december 2016, 12:02:27 »
Zonder al te veel reclame te maken: het groenwerk bestaat voornamelijk uit bomen en struiken van MiniNatur, MBR en Modellbau Adorf. Daarnaast wat eigen productie zeeschuimstruiken.
De ondergrond zijn grasmatten van Martin Welberg, hier welbekend, en dan met name wilde berm, berm met onkruid en bosgrond.Gewoon een beetje aanrommelen, wat verf er bij, Grasmaster hier en daar. Het stelt eigenlijk niet zoveel voor hoor.
Ballastbed is met Minitec-grind gemaakt (in Nederland Unique Scenery) en de Stahlschwellen-rails is van Tillig Elite.
De net zichtbare overweginstallatie is van het type Bimag-Pintsch 1958 en wordt als bouwset geleverd door RST Modellbau. De Plastersteine-weg is een gipsproduct van Vampisol. En tenslotte de telegraafpalen zijn van Kluba.


grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« Reactie #59 Gepost op: 27 december 2016, 12:21:35 »
Bijzonder sfeervol en mooi gebouwd, Wim!

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus