Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€130.00
Per saldo:
€-120.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug
door
Erik01
Vandaag
om 21:31:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:24:34
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 21:23:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
MichielB
Vandaag
om 21:23:08
19 Toen
door
Kaptein Koek
Vandaag
om 21:22:02
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 21:20:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:14:47
Ijzeren Rijn: militair transport
door
ijzeren rijn
Vandaag
om 21:12:19
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:04:39
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634)
door
borotof
Vandaag
om 20:56:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 20:44:57
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 20:40:00
Station Roodeschool
door
Huup
Vandaag
om 20:27:09
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein?
door
Rob Moerkerken
Vandaag
om 19:39:37
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34.
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:13:00
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:04:43
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen.
door
Simplex
Vandaag
om 18:52:50
Update: baan in de tropen
door
Joost O
Vandaag
om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:01:18
Frans/Belgisch H0e baantje
door
NS264
Vandaag
om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten?
door
freekvo
Vandaag
om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30)
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 15:22:42
De Hondsrugbaan
door
mass am see
Vandaag
om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
metpetergaathetbeter
Vandaag
om 15:09:25
DR4024
door
Michaël dB
Vandaag
om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 13:03:39
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB (gelezen 37512 keer)
JaJo
Offline
Berichten: 11147
Spoor-0 & Spoor-1
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #15 Gepost op:
24 februari 2016, 18:42:43 »
Héél erg mooi!
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
Pauw Gauwes
Offline
Berichten: 252
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #16 Gepost op:
21 april 2016, 10:20:04 »
Hoi Wim,
Net als Theo, enige tijd geleden, ben ik ook heel nieuwsgierig naar je sporenplan van deze prachtige baan. Helaas zie ik geen bijdragen meer van je op dit draadje. Misschien wil je onze nieuwsgierigheid nog bevredigen?
Alvast bedankt
Groet,
Pauw
Gelogd
Peter Kleton
Offline
Berichten: 3704
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #17 Gepost op:
21 april 2016, 10:54:45 »
Ik sluit mij aan bij Theo.
Heb je al een sporenplan ?
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
Met kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.
sneek
Offline
Berichten: 3786
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #18 Gepost op:
22 april 2016, 17:32:12 »
Zodra een en ander wat verder is laat ik wel eens wat meer zien. Ik geef wel aan waar je dan terecht kunt. Het ontbreekt me aan tijd en aan zin om veel met dit forum te doen....
Grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
sneek
Offline
Berichten: 3786
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #19 Gepost op:
23 april 2016, 21:22:35 »
vooruit dan maar, omdat we het leuk willen houden op dit forum..
Even snel een screenshot van de beide stations:
Diez
Balduinstein
en nog wat losse plaatjes
ontspoorde kolenbak, maar de onegvallenwagen is al ter plaatse
avond in Balduinstein, de laatste trein vandaag is net aangekomen:
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
sneek
Offline
Berichten: 3786
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #20 Gepost op:
23 april 2016, 21:26:42 »
van JaJo overgenomen ketelwagens, die nog flink onder handen moeten worden genomen:
voor veevervoer:
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #21 Gepost op:
23 april 2016, 22:28:06 »
Poeh poeh, je had in het begin gezegd dat je Balduinstein en Diez qua sporenplan exact volgens de werkelijkheid had nagebouwd. Maar bij het zien van het sporenplan zonk het bij mij pas in hoeveel dat inhoudt. Gaaf! Vooral de hoeveel sporen die het goederenverkeer toendertijd nog nodig had.
Wat me ook opvalt: dat stenen randje op de foto van die ketelwagens. De naden tussen de stenen zijn goed aangegeven en er is ook wel eens een randje afgebrokkeld. Dat doet het er realistisch uitzien. Ik bouw dat soort randen vaak snel uit een strookje karton met minimale verwering. Je inspireert me om wat meer daarmee te doen
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
sneek
Offline
Berichten: 3786
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #22 Gepost op:
23 april 2016, 22:43:29 »
Reinout, deze perronranden zijn gemaakt uit een gipsmalletje. Dat ziet er natuurlijk als steen uit, even spuiten en kwasten na dat er hier en daar "per ongeluk
" eens een stukje is afgebrokkeld.
Grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7402
Forummoderator
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #23 Gepost op:
24 april 2016, 13:11:19 »
Een "vampisol" mal? Of een ander merk? 't Ziet er inderdaad mooi als steen uit. Ik ga eens wat googlen om te kijken of ik m'n mallen-verzameling wil uitbreiden
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
sneek
Offline
Berichten: 3786
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Lahntal- en Aartalbahn
«
Reactie #24 Gepost op:
24 april 2016, 13:28:57 »
Kom ik op het lokaalbaanstation, staat er al een 50'er met grindtrein te blazen voor de Trapeztafel.
Maar snel laten binnenkomen dan, de rit door de hellingrijke Taunus heeft de loc en haar personeel al genoeg energie gekost
Het is er ook nog eens eentje met grote windleiplaten én cabinetender. Dat is een combinatie die je op de Aartalbahn niet vaak tegenkomt.
Het gevaarte heeft nog puf genoeg om krachtig binnen te stomen op spoor 2.
Als wandelaar op de hellingen moet het een imponerend gezicht zijn, zo'n grote Einheitslok op een lijn die anders wordt gedomineerd door tendelocs serie BR82, 93 en railbussen.
grtz,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 24 april 2016, 13:32:07 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
HAR 67
Offline
Berichten: 779
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #25 Gepost op:
24 april 2016, 14:20:45 »
Sfeer plaatjes Dit is genieten op de zondagmiddag. Ik ben blij dat je toch besloten heb om een paar foto's van je baan te plaatsen.
Groet Harry.
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #26 Gepost op:
24 april 2016, 14:25:19 »
Het is echt genieten, Wim
.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
sneek
Offline
Berichten: 3786
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #27 Gepost op:
24 april 2016, 15:15:27 »
Balduinstein is er dankzij de 3D-Mini van Noch wat veiliger op geworden.
Alle seinen zijn nu uitgerust met het Duitse treinbeïnvloedingssysteem INDUSI.
De magneet is naast het bijbehorende sein naast het spoor gemonteerd.
Noch Art.-Nr. 13620. Voor een tientje heb je 5 Indusi-magneten, 3D-geprint en keurig handmatig beschilderd.
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
william_2
Offline
Berichten: 373
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #28 Gepost op:
24 april 2016, 15:15:53 »
Ik sluit mij hier bij aan: geweldig mooi
Groeten,
William
Gelogd
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Rinus H0
Offline
Berichten: 1091
R E S P E C T
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #29 Gepost op:
24 april 2016, 17:25:28 »
Ik heb me even "geabonneerd" op dit draadje, prachtig werk!
Mvg, Martijn
Gelogd
Agenda; bouwdip te boven komen.
H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.
@Flickr;
Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB