Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald.
door
Matthijs van Heijningen
Vandaag
om 07:51:56
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0
door
Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour
door
Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje
door
Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften
door
Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan
door
cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief?
door
Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange
door
ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715
door
vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0
door
Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
8
Omlaag
Auteur
Topic: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB (gelezen 37330 keer)
JaJo
Offline
Berichten: 11147
Spoor-0 & Spoor-1
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #15 Gepost op:
24 februari 2016, 18:42:43 »
Héél erg mooi!
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
Pauw Gauwes
Offline
Berichten: 252
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #16 Gepost op:
21 april 2016, 10:20:04 »
Hoi Wim,
Net als Theo, enige tijd geleden, ben ik ook heel nieuwsgierig naar je sporenplan van deze prachtige baan. Helaas zie ik geen bijdragen meer van je op dit draadje. Misschien wil je onze nieuwsgierigheid nog bevredigen?
Alvast bedankt
Groet,
Pauw
Gelogd
Peter Kleton
Offline
Berichten: 3692
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #17 Gepost op:
21 april 2016, 10:54:45 »
Ik sluit mij aan bij Theo.
Heb je al een sporenplan ?
Peter
Gelogd
NS 1924-heden.
0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en eloks 1100,1200,1300, Mat 24 op 2 rail /bovenleiding .
Met kopstations als Zandvoort en Overveen en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen
Model van lok SSN 01 10 is in aanbouw.
sneek
Offline
Berichten: 3785
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #18 Gepost op:
22 april 2016, 17:32:12 »
Zodra een en ander wat verder is laat ik wel eens wat meer zien. Ik geef wel aan waar je dan terecht kunt. Het ontbreekt me aan tijd en aan zin om veel met dit forum te doen....
Grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
sneek
Offline
Berichten: 3785
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #19 Gepost op:
23 april 2016, 21:22:35 »
vooruit dan maar, omdat we het leuk willen houden op dit forum..
Even snel een screenshot van de beide stations:
Diez
Balduinstein
en nog wat losse plaatjes
ontspoorde kolenbak, maar de onegvallenwagen is al ter plaatse
avond in Balduinstein, de laatste trein vandaag is net aangekomen:
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
sneek
Offline
Berichten: 3785
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #20 Gepost op:
23 april 2016, 21:26:42 »
van JaJo overgenomen ketelwagens, die nog flink onder handen moeten worden genomen:
voor veevervoer:
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7361
Forummoderator
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #21 Gepost op:
23 april 2016, 22:28:06 »
Poeh poeh, je had in het begin gezegd dat je Balduinstein en Diez qua sporenplan exact volgens de werkelijkheid had nagebouwd. Maar bij het zien van het sporenplan zonk het bij mij pas in hoeveel dat inhoudt. Gaaf! Vooral de hoeveel sporen die het goederenverkeer toendertijd nog nodig had.
Wat me ook opvalt: dat stenen randje op de foto van die ketelwagens. De naden tussen de stenen zijn goed aangegeven en er is ook wel eens een randje afgebrokkeld. Dat doet het er realistisch uitzien. Ik bouw dat soort randen vaak snel uit een strookje karton met minimale verwering. Je inspireert me om wat meer daarmee te doen
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
sneek
Offline
Berichten: 3785
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #22 Gepost op:
23 april 2016, 22:43:29 »
Reinout, deze perronranden zijn gemaakt uit een gipsmalletje. Dat ziet er natuurlijk als steen uit, even spuiten en kwasten na dat er hier en daar "per ongeluk
" eens een stukje is afgebrokkeld.
Grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7361
Forummoderator
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #23 Gepost op:
24 april 2016, 13:11:19 »
Een "vampisol" mal? Of een ander merk? 't Ziet er inderdaad mooi als steen uit. Ik ga eens wat googlen om te kijken of ik m'n mallen-verzameling wil uitbreiden
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
sneek
Offline
Berichten: 3785
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Lahntal- en Aartalbahn
«
Reactie #24 Gepost op:
24 april 2016, 13:28:57 »
Kom ik op het lokaalbaanstation, staat er al een 50'er met grindtrein te blazen voor de Trapeztafel.
Maar snel laten binnenkomen dan, de rit door de hellingrijke Taunus heeft de loc en haar personeel al genoeg energie gekost
Het is er ook nog eens eentje met grote windleiplaten én cabinetender. Dat is een combinatie die je op de Aartalbahn niet vaak tegenkomt.
Het gevaarte heeft nog puf genoeg om krachtig binnen te stomen op spoor 2.
Als wandelaar op de hellingen moet het een imponerend gezicht zijn, zo'n grote Einheitslok op een lijn die anders wordt gedomineerd door tendelocs serie BR82, 93 en railbussen.
grtz,
Wim
«
Laatst bewerkt op: 24 april 2016, 13:32:07 door sneek
»
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
HAR 67
Offline
Berichten: 779
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #25 Gepost op:
24 april 2016, 14:20:45 »
Sfeer plaatjes Dit is genieten op de zondagmiddag. Ik ben blij dat je toch besloten heb om een paar foto's van je baan te plaatsen.
Groet Harry.
Gelogd
Ruud K
Offline
Berichten: 12176
Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #26 Gepost op:
24 april 2016, 14:25:19 »
Het is echt genieten, Wim
.
Groet,
Ruud
Gelogd
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus
sneek
Offline
Berichten: 3785
Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #27 Gepost op:
24 april 2016, 15:15:27 »
Balduinstein is er dankzij de 3D-Mini van Noch wat veiliger op geworden.
Alle seinen zijn nu uitgerust met het Duitse treinbeïnvloedingssysteem INDUSI.
De magneet is naast het bijbehorende sein naast het spoor gemonteerd.
Noch Art.-Nr. 13620. Voor een tientje heb je 5 Indusi-magneten, 3D-geprint en keurig handmatig beschilderd.
grtz,
Wim
Gelogd
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!
Bouw H0 Lahntal- und Aartalbahn 1956-1962 (Diez, Balduinstein, Hohenstein), Traincontroller Gold, MultiZentrale Roco.
william_2
Offline
Berichten: 370
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #28 Gepost op:
24 april 2016, 15:15:53 »
Ik sluit mij hier bij aan: geweldig mooi
Groeten,
William
Gelogd
Blue-eyed boy meets a brown-eyed girl
Rinus H0
Offline
Berichten: 1091
R E S P E C T
Re: Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB
«
Reactie #29 Gepost op:
24 april 2016, 17:25:28 »
Ik heb me even "geabonneerd" op dit draadje, prachtig werk!
Mvg, Martijn
Gelogd
Agenda; bouwdip te boven komen.
H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.
@Flickr;
Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
Vorige
-
Volgende
-
1
[
2
]
3
4
...
8
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Wat zijn we aan het rijden?
|
Diesels in de jaren '50: Wirtschaftswunder bij de DB