Bei den tödlich Verletzten handelt es sich um die beiden Triebfahrzeugführer, einen Lehrlokführer, der die Fahrt routinemäßig begleitet hatte,[6] und acht Fahrgäste, darunter ein weiterer Triebfahrzeugführer der BOB.
De reden dat er iets overruled kan worden is dat er in uitzonderingsgevallen tenminste nog iets gedaan kan worden. Foutieve detectie ofzo.Dus een mogelijkheid tot menselijk ingrijpen is zo gek nog niet, in principe. Maar dan moet het wel met wat waarschuwingen ondervangen worden. Wat hier ook het geval was. Na het zien van het "Ersatzsignal" heeft de machinist een knop in de trein in moeten drukken om door rood te kunnen rijden. Dat mag alleen met 40km/u èn er klinkt continue een waarschuwingssignaal of een gesproken mededeling. Interessant detail is dat het, bij vertrek uit een station, alleen geldt tot je de wisselstraat uit bent. Daarna mag je weer max snelheid rijden.Reinout
Na het zien van het "Ersatzsignal" heeft de machinist een knop in de trein in moeten drukken om door rood te kunnen rijden. Dat mag alleen met 40km/u èn er klinkt continue een waarschuwingssignaal of een gesproken mededeling. Interessant detail is dat het, bij vertrek uit een station, alleen geldt tot je de wisselstraat uit bent. Daarna mag je weer max snelheid rijden.Reinout
Bei Nutzung des Zugbeeinflussungssystems PZB 90 ist daher wegen des am Hauptsignal verlegten 2000-Hz-Magneten die Befehlstaste zu drücken, bis der Leuchtmelder „Befehl 40“ nach der 2000-Hz-Beeinflussung erscheint. Im Zeitpunkt der Beeinflussung überwacht die PZB 90 auf dem Fahrzeug die Einhaltung einer Geschwindigkeit von 45 km/h (darin sind 5 km/h Toleranzgeschwindigkeit enthalten).
Hangt er geen voorsein dan kun je de maximum dienstregelingssnelheid gaan rijden, hangt er wel een voorsein dan geld de beperking van 40 km/h tot het waarnemen van het volgende hoofdsein.