De loc rijdt tijdens de ijzelbestrijding met 2 pantograven omhoog, zodoende wordt metde voorste pantograaf de ijzel afgeschraapt, deze wordt "opgeofferd" voor de achterste pantograafwelke zo gewoon zijn spanning van de bovenleiding kan afnemen. Daarbij wordt uiteraard het sleepstuk, de koolstofstrips in deze, opgeofferd.
En de locs van het spoorwegmuseum.
De loc rijdt tijdens de ijzelbestrijding met 2 pantograven omhoog, zodoende wordt metde voorste pantograaf de ijzel afgeschraapt, deze wordt "opgeofferd" voor de achterste pantograafwelke zo gewoon zijn spanning van de bovenleiding kan afnemen. Daarbij wordt uiteraard het sleepstuk, de koolstofstrips in deze, opgeofferd.Gr,Robbert Jan.
Hmmm 1000 op HSL. Hmmm, ik weet niet meer met welke loc ze iets vergelijkbaars, in ik dacht dat het Enmerich was, geprobeerd hebben. Gelukkig is de HSL nog hoger in spanning
Ik gok voorzichtig dat een goede machinist ook een losse E-loc zo kan schakelen dat die lekker hoog in het stroomverbruik zit zonder dat de weerstanden te heet worden. Dat soort truukjes zal je met modern materieel vermoedelijk ook niet uit kunnen halen
Mits de dienstdoende machinist zijn vak verstaat en continu vermogen vraagt in de serie stand bijvoorbeeld.
Moterposten? Zijn er toch ook nog een paar van rijvaardig? Of zijn die niet bruikbaar voor dit doel? En plan V toch?