Met de herindienststelling van DDM-1 is begin dit jaar al begonnen. Waarom het zo lang moet duren is me overigens niet duidelijk.
Inderdaad, maar NS zag deze situatie al heel lang aankomen en had al lang kunnen beginnen met dit materieel weer geschikt voor de dienst te maken. In plaats hiervan heeft NS de situatie gewoon op zijn beloop gelaten. Pas nu de staatssecretaris druk uitoefent, komt NS in beweging, en dan is het inderdaad te laat....
Sterker, dat besluit van de Tweede Kamer kwam in plaats van de afspraak in het regeerakkoord van 2012 dat de studentenkaart zou worden vervangen door alleen een kortingskaart. Het verschil in verwachte reizigersaantallen is groot. Bij mijn weten was NSR net bezig met de aanbesteding van een nieuwe serie stoptreinen en die serie werd als reactie op het regeerakkoord verkleind en levering in 2018 leek vroeg zat. Anderhalf jaar later was het dus anders en heeft NSR in allerijl treinen zonder aanbestedingsprocedure bij Stadler besteld. Levering vanaf eind 2016. NSR is nog door andere fabrikanten voor de rechter gesleept, wegens het niet volgen van de gebruikelijke procedure. Maar NSR kreeg gelijk van de rechter vanwege de urgentie. Volgens mij heeft NSR vooral adequaat gereageerd.Overigens heeft Dijksma de Tweede Kamer fijntjes laten weten dat die zelf een grote verantwoordelijkheid droeg in dit dossier, maar dat is niet erg opgevallen, want niet NS-bashen.
De oude dubbeldekkers van 29 zijn volgens mij inclusief de DDAR die eigenlijk in 2014 ook buiten dienst zouden gaan.
Mat 64 slechts tot april, dan moeten voor zover ik begrepen heb alle DDM-1 vierwagenstellen op de baan zijn (tijdelijke maatregel).
De eerste nieuwe stoptreinen komen op zijn vroegst pas vanaf derde kwartaal 2016 in de reguliere dienst en NS kennende zal dat wel later worden
DDM-1 stond volledig buiten dienst gesteld en moest derhalve eerst gereviseerd worden. Een aantal stuurrijtuigen moest zelf terug naar de fabriek om weer te kunnen worden gebruikt.
je bent ook vervend bezoeker van Somda.
Dat weet ik wel zeker, alleen zoals het er staat zijn ze allemaal al in dienst. In 4 maanden alle stammen klaar? Dat lijkt me erg snel, er is er nu nog geen een. Misschien niet, de toelatingsritten met de eerste Flirt zijn al begonnen en als ik het me goed herinner staat de aflevering van het eerste NS stel gepland voor begin 2016.Moet of zijn ze al vertrokken ondertussen? De fabriek is overigens niet Talbot maar Alstom in België voor de geïnteresseerde.In de gauwigheid las ik vervelend, maar ik snap nu wat je bedoelt.
Verzin je dit soort dingen ter plekke?
Onderstaande afbeelding verteld meer.
Is het misschien een idee als je eens leesbare berichten gaat plaatsen.Ik heb geprobeerd je bericht te lezen maar na de derde alinea afgehaakt.Zou de draadjes wat mij betreft aanmerkelijk leesbaarder maken als je wat korter en bondiger reageert.