Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 18:52:37
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:51:55
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 18:45:04
NS 1700 transfers door Roy van Dijk
Vandaag om 18:33:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 18:31:44
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 18:06:39
Fleischmania Nostalgia door grossraumwagen
Vandaag om 17:36:36
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
Vandaag om 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 17:06:01
Sfeer op je modelbaan door R1954
Vandaag om 16:40:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 16:36:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:23:27
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 16:20:08
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:17:22
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:30:03
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 15:26:07
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 15:20:46
BR-18.6 Schaal-0. door tijgernootje
Vandaag om 15:14:06
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
  

Auteur Topic: NS dienstregeling 2016  (gelezen 10324 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #15 Gepost op: 23 December 2015, 12:08:04 »
... Hoe weinig realiseerde men zich dat de ernstige financiële crisis sinds 2008 hoe dan ook op een onafwendbaar moment zou veranderen in een opgaande conjuncturele lijn. Voorlopig een nog tamelijk rustige stijging maar als de economie op een bepaald moment écht stevig begint te groeien (en dat gaat onherroepelijk gebeuren!)  dan verstikt het vervoer in een van de dichtstbevolkte en tevens financieel  krachtige gebieden van de wereld....
Kan zijn maar als de politiek, vanuit het niets, opeens besluit 100.000 MBO-studenten van een OV-kaart te voorzien dan kun je daar geen langetermijnvisie voor uitzetten als bedrijf. Den Haag, mw. Dijksma voorop, vergeet dat graag.
No dress rehearsel, this is our life.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2824
  • Duitsland TP III/IV
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #16 Gepost op: 23 December 2015, 12:23:17 »
Onderstaande afbeelding verteld meer.



Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #17 Gepost op: 23 December 2015, 12:53:07 »
Kan zijn maar als de politiek, vanuit het niets, opeens besluit 100.000 MBO-studenten van een OV-kaart te voorzien dan kun je daar geen langetermijnvisie voor uitzetten als bedrijf. Den Haag, mw. Dijksma voorop, vergeet dat graag.

Sterker, dat besluit van de Tweede Kamer kwam in plaats van de afspraak in het regeerakkoord van 2012 dat de studentenkaart zou worden vervangen door alleen een kortingskaart. Het verschil in verwachte reizigersaantallen is groot. Bij mijn weten was NSR net bezig met de aanbesteding van een nieuwe serie stoptreinen en die serie werd als reactie op het regeerakkoord verkleind en levering in 2018 leek vroeg zat. Anderhalf jaar later was het dus anders en heeft NSR in allerijl treinen zonder aanbestedingsprocedure bij Stadler besteld. Levering vanaf eind 2016. NSR is nog door andere fabrikanten voor de rechter gesleept, wegens het niet volgen van de gebruikelijke procedure. Maar NSR kreeg gelijk van de rechter vanwege de urgentie. Volgens mij heeft NSR vooral adequaat gereageerd.
Overigens heeft Dijksma de Tweede Kamer fijntjes laten weten dat die zelf een grote verantwoordelijkheid droeg in dit dossier, maar dat is niet erg opgevallen, want niet NS-bashen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #18 Gepost op: 23 December 2015, 12:57:12 »
En zo is het Henk. Maar dan toch is het NS die de zwarte piet toegespeeld krijgt, en via pb kreeg ik te lezen dat het door krakkemikkig en ondeskundige leiding geven komt.  ::)
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
« Laatst bewerkt op: 23 December 2015, 13:12:04 door WilcoV »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #20 Gepost op: 23 December 2015, 13:13:42 »
Open deur  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #21 Gepost op: 23 December 2015, 13:14:23 »
Maar ondertussen kunnen belangstellenden van het spoor nog minstens tot april van mat 64 genieten.  (y)
en wij nog in de herrie rijden  :P

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #22 Gepost op: 23 December 2015, 13:36:36 »
Volgens het plaatje van de NS is er geen tekort meer als de niet gebruikte 15 plan V ook ingezet worden  (er is immers nog een tekort van 10-45 rijtuigen en dat zijn er 30 dus klaar). :P

In ieder geval:
- van de 29 dubbeldekker rijden er pas 18, niet 29 zoals het plaatje zegt.
- Door betere prestaties kan er meer materieel ingezet worden? Als er slechte prestaties waren dan bleef het aan de kant staan neem ik dan maar aan.
- het ombouwen van de 1000 plaatsen naar 2e klasse kost natuurlijk ook evenveel plaatsen in de 1e klasse al zit daar minder krapte
- het materieel in de juiste samenstelling inzetten zal ook lastig zijn als het al jaren niet lukt om treintypen met verschillende lengtes uit elkaar te houden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #23 Gepost op: 23 December 2015, 14:41:15 »
De oude dubbeldekkers van 29 zijn volgens mij inclusief de DDAR die eigenlijk in 2014 ook buiten dienst zouden gaan.
Mat 64 slechts tot april, dan moeten voor zover ik begrepen heb alle DDM-1 vierwagenstellen op de baan zijn (tijdelijke maatregel).
De eerste nieuwe stoptreinen komen op zijn vroegst pas vanaf derde kwartaal 2016 in de reguliere dienst en NS kennende zal dat wel later worden.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #24 Gepost op: 23 December 2015, 14:46:47 »
Citaat
Door betere prestaties kan er meer materieel ingezet worden? Als er slechte prestaties waren dan bleef het aan de kant staan neem ik dan maar aan.
Ik denk dat men niet zozeer materieelprestaties bedoeld. Voorheen werd bij winterse verstoring zo snel mogelijk ander materieel ingezet. Stel een trein tussen Roosendaal en Zwolle, strandt door sneeuw in Den Bosch, dan kon er door de winterreserve in ieder geval in Nijmegen een ander stal worden ingezet voor de trein naar Zwolle. Door beter te presteren (minder uitval, geen idee hoe, maar ik denk dat ze geen sneeuw verwachten) kunnen die reservestellen structureler ingezet worden. Probleem is alleen dat het juist vaak Prorail is die het treinverkeer stillegt bij slecht weer en dan kan je nog zoveel materieel op de baan hebben, als Prorail zegt er wordt niet gereden, dan wordt er niet gereden.
« Laatst bewerkt op: 23 December 2015, 14:48:25 door WilcoV »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #25 Gepost op: 23 December 2015, 16:30:50 »
Maar ondertussen kunnen belangstellenden van het spoor nog minstens tot april van mat 64 genieten.  (y)
en wij nog in de herrie rijden  :P
Gelukkig blijf ik er van verschoont. Waar die museumzooi ingezet wordt, is buiten mijn werkpakket  (y) (y) ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #26 Gepost op: 23 December 2015, 19:31:51 »
Gelukkig blijf ik er van genieten. Waar die museumpracht ingezet wordt, is binnen mijn werkpakket.  (y) (y) ;D
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #27 Gepost op: 23 December 2015, 22:23:22 »
Allemaal leuk en aardig er wordt echter volledig voorbij gegaan aan een aantal cruciale zaken.
1. Buiten dienst gesteld materieel kan niet 1,2,3 ingezet worden.

Inderdaad, maar NS zag deze situatie al heel lang aankomen en had al lang kunnen beginnen met dit materieel weer geschikt voor de dienst te maken. In plaats hiervan heeft NS de situatie gewoon op zijn beloop gelaten. Pas nu de staatssecretaris druk uitoefent, komt NS in beweging, en dan is het inderdaad te laat....

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #28 Gepost op: 23 December 2015, 22:43:48 »
Met de herindienststelling van DDM-1 is begin dit jaar al begonnen. Waarom het zo lang moet duren is me overigens niet duidelijk.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #29 Gepost op: 23 December 2015, 22:46:41 »
DDM-1 stond volledig buiten dienst gesteld en moest derhalve eerst gereviseerd worden. Een aantal stuurrijtuigen moest zelf terug naar de fabriek om weer te kunnen worden gebruikt.