Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 07:11:49
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:19
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 03:41:34
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Altenburg im Schwarzwald.(H0, TP III/IV) door Ronald69
Vandaag om 00:58:55
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald69
Vandaag om 00:12:53
De Projecten van RetroJack door RetroJack
18 July 2025, 23:59:29
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
18 July 2025, 23:43:09
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
digitaal veranderd in 15 jaar door Ronaldk
18 July 2025, 21:34:32
Fleischmann Profi-koppeling voor Märklin 1139 door Bahn-AG
18 July 2025, 21:21:53
Sikje 225 door Huup
18 July 2025, 21:21:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
18 July 2025, 20:38:43
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door arnaud-ns/htm
18 July 2025, 20:00:46
Rocky Rail 6400 door gtw6016
18 July 2025, 19:57:35
Station Roodeschool door Eric B
18 July 2025, 19:28:50
Locatie van foto gezocht door odaoda
18 July 2025, 19:13:38
Aachenau West door Silvolde
18 July 2025, 18:49:20
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Bob11
18 July 2025, 17:54:17
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
18 July 2025, 16:29:07
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Railpassie
18 July 2025, 16:19:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
18 July 2025, 16:14:37
Piko 2025 door spoorijzer
18 July 2025, 16:04:09
Fleischmania Nostalgia door hervé
18 July 2025, 15:16:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Blausee-Mitholz
18 July 2025, 13:51:12
Lima plan E bankjes door grossraumwagen
18 July 2025, 13:46:28
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
18 July 2025, 12:51:41
Railpro 607 door henk
18 July 2025, 12:47:11
  

Auteur Topic: NS dienstregeling 2016  (gelezen 10322 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #15 Gepost op: 23 December 2015, 12:08:04 »
... Hoe weinig realiseerde men zich dat de ernstige financiële crisis sinds 2008 hoe dan ook op een onafwendbaar moment zou veranderen in een opgaande conjuncturele lijn. Voorlopig een nog tamelijk rustige stijging maar als de economie op een bepaald moment écht stevig begint te groeien (en dat gaat onherroepelijk gebeuren!)  dan verstikt het vervoer in een van de dichtstbevolkte en tevens financieel  krachtige gebieden van de wereld....
Kan zijn maar als de politiek, vanuit het niets, opeens besluit 100.000 MBO-studenten van een OV-kaart te voorzien dan kun je daar geen langetermijnvisie voor uitzetten als bedrijf. Den Haag, mw. Dijksma voorop, vergeet dat graag.
No dress rehearsel, this is our life.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2821
  • Duitsland TP III/IV
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #16 Gepost op: 23 December 2015, 12:23:17 »
Onderstaande afbeelding verteld meer.



Grt, Ronald.
Grt, Ronald.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22502
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #17 Gepost op: 23 December 2015, 12:53:07 »
Kan zijn maar als de politiek, vanuit het niets, opeens besluit 100.000 MBO-studenten van een OV-kaart te voorzien dan kun je daar geen langetermijnvisie voor uitzetten als bedrijf. Den Haag, mw. Dijksma voorop, vergeet dat graag.

Sterker, dat besluit van de Tweede Kamer kwam in plaats van de afspraak in het regeerakkoord van 2012 dat de studentenkaart zou worden vervangen door alleen een kortingskaart. Het verschil in verwachte reizigersaantallen is groot. Bij mijn weten was NSR net bezig met de aanbesteding van een nieuwe serie stoptreinen en die serie werd als reactie op het regeerakkoord verkleind en levering in 2018 leek vroeg zat. Anderhalf jaar later was het dus anders en heeft NSR in allerijl treinen zonder aanbestedingsprocedure bij Stadler besteld. Levering vanaf eind 2016. NSR is nog door andere fabrikanten voor de rechter gesleept, wegens het niet volgen van de gebruikelijke procedure. Maar NSR kreeg gelijk van de rechter vanwege de urgentie. Volgens mij heeft NSR vooral adequaat gereageerd.
Overigens heeft Dijksma de Tweede Kamer fijntjes laten weten dat die zelf een grote verantwoordelijkheid droeg in dit dossier, maar dat is niet erg opgevallen, want niet NS-bashen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #18 Gepost op: 23 December 2015, 12:57:12 »
En zo is het Henk. Maar dan toch is het NS die de zwarte piet toegespeeld krijgt, en via pb kreeg ik te lezen dat het door krakkemikkig en ondeskundige leiding geven komt.  ::)
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
« Laatst bewerkt op: 23 December 2015, 13:12:04 door WilcoV »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #20 Gepost op: 23 December 2015, 13:13:42 »
Open deur  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #21 Gepost op: 23 December 2015, 13:14:23 »
Maar ondertussen kunnen belangstellenden van het spoor nog minstens tot april van mat 64 genieten.  (y)
en wij nog in de herrie rijden  :P

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8471
  • Spoor N
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #22 Gepost op: 23 December 2015, 13:36:36 »
Volgens het plaatje van de NS is er geen tekort meer als de niet gebruikte 15 plan V ook ingezet worden  (er is immers nog een tekort van 10-45 rijtuigen en dat zijn er 30 dus klaar). :P

In ieder geval:
- van de 29 dubbeldekker rijden er pas 18, niet 29 zoals het plaatje zegt.
- Door betere prestaties kan er meer materieel ingezet worden? Als er slechte prestaties waren dan bleef het aan de kant staan neem ik dan maar aan.
- het ombouwen van de 1000 plaatsen naar 2e klasse kost natuurlijk ook evenveel plaatsen in de 1e klasse al zit daar minder krapte
- het materieel in de juiste samenstelling inzetten zal ook lastig zijn als het al jaren niet lukt om treintypen met verschillende lengtes uit elkaar te houden.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #23 Gepost op: 23 December 2015, 14:41:15 »
De oude dubbeldekkers van 29 zijn volgens mij inclusief de DDAR die eigenlijk in 2014 ook buiten dienst zouden gaan.
Mat 64 slechts tot april, dan moeten voor zover ik begrepen heb alle DDM-1 vierwagenstellen op de baan zijn (tijdelijke maatregel).
De eerste nieuwe stoptreinen komen op zijn vroegst pas vanaf derde kwartaal 2016 in de reguliere dienst en NS kennende zal dat wel later worden.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #24 Gepost op: 23 December 2015, 14:46:47 »
Citaat
Door betere prestaties kan er meer materieel ingezet worden? Als er slechte prestaties waren dan bleef het aan de kant staan neem ik dan maar aan.
Ik denk dat men niet zozeer materieelprestaties bedoeld. Voorheen werd bij winterse verstoring zo snel mogelijk ander materieel ingezet. Stel een trein tussen Roosendaal en Zwolle, strandt door sneeuw in Den Bosch, dan kon er door de winterreserve in ieder geval in Nijmegen een ander stal worden ingezet voor de trein naar Zwolle. Door beter te presteren (minder uitval, geen idee hoe, maar ik denk dat ze geen sneeuw verwachten) kunnen die reservestellen structureler ingezet worden. Probleem is alleen dat het juist vaak Prorail is die het treinverkeer stillegt bij slecht weer en dan kan je nog zoveel materieel op de baan hebben, als Prorail zegt er wordt niet gereden, dan wordt er niet gereden.
« Laatst bewerkt op: 23 December 2015, 14:48:25 door WilcoV »

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #25 Gepost op: 23 December 2015, 16:30:50 »
Maar ondertussen kunnen belangstellenden van het spoor nog minstens tot april van mat 64 genieten.  (y)
en wij nog in de herrie rijden  :P
Gelukkig blijf ik er van verschoont. Waar die museumzooi ingezet wordt, is buiten mijn werkpakket  (y) (y) ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #26 Gepost op: 23 December 2015, 19:31:51 »
Gelukkig blijf ik er van genieten. Waar die museumpracht ingezet wordt, is binnen mijn werkpakket.  (y) (y) ;D
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #27 Gepost op: 23 December 2015, 22:23:22 »
Allemaal leuk en aardig er wordt echter volledig voorbij gegaan aan een aantal cruciale zaken.
1. Buiten dienst gesteld materieel kan niet 1,2,3 ingezet worden.

Inderdaad, maar NS zag deze situatie al heel lang aankomen en had al lang kunnen beginnen met dit materieel weer geschikt voor de dienst te maken. In plaats hiervan heeft NS de situatie gewoon op zijn beloop gelaten. Pas nu de staatssecretaris druk uitoefent, komt NS in beweging, en dan is het inderdaad te laat....

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #28 Gepost op: 23 December 2015, 22:43:48 »
Met de herindienststelling van DDM-1 is begin dit jaar al begonnen. Waarom het zo lang moet duren is me overigens niet duidelijk.

WilcoV

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
    • Spoorhistorie
Re: NS dienstregeling 2016
« Reactie #29 Gepost op: 23 December 2015, 22:46:41 »
DDM-1 stond volledig buiten dienst gesteld en moest derhalve eerst gereviseerd worden. Een aantal stuurrijtuigen moest zelf terug naar de fabriek om weer te kunnen worden gebruikt.