HoiWat een belachelijke non-discussie hier weer Bart
En dat vind ik persoonlijk nou weer een onhandige opmerking: je hoeft niet aan de discussie mee te doen....Zolang er meer speelt dan alleen het technische aspect, zal Märklin blijven bestaan. En daarmee doel ik op die honderden modellen, echt oude modellen, met behoorlijke verzamelwaarde.
De vraag of het kontaktgevoeliger is of niet, ......
Mijn mening: ik denk dat het puntcontactensysteem voor Märklin zelf ook een blok aan het been is. Indertijd hadden ze waarschijnlijk goede technische redenen om hiervoor te kiezen, maar nu kunnen ze er om commerciële redenen niet meer vanaf.
Nee hoor, ben het totaal niet met je eens, pukkels en ski's het blijft totaal onrealistisch, of noem mij even een grootbedrijf waar het wordt toegepast.
Wellicht is het interessant daarbij te constateren dat de binnenmaat tussen de wielen op een as langzaam maar gestadig neigt naar 20mm (lees: de binnenmaat die Märklin actueel aanhoudt) Bij ESU is dat al het geval.