Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lima IRM pimpen door StefanNL_Plays
Vandaag om 06:11:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 02:58:18
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 02:52:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dave.......
Vandaag om 02:21:00
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Edwin2121992
Vandaag om 00:13:50
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 00:07:56
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Piko 2025 door Railpassie
16 July 2025, 22:51:35
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Eric B
16 July 2025, 21:43:35
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
Railpro 607 door Bob11
16 July 2025, 21:11:55
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
16 July 2025, 20:00:59
DCM motor van Märklin demonteren. door bellejt
16 July 2025, 19:17:08
Raadplaatje door grossraumwagen
16 July 2025, 18:59:30
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
16 July 2025, 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
16 July 2025, 18:15:23
Lima plan E bankjes door klusser
16 July 2025, 18:02:28
Sikje 225 door Huup
16 July 2025, 17:26:36
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
16 July 2025, 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
16 July 2025, 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
16 July 2025, 13:22:31
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
16 July 2025, 13:06:06
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
16 July 2025, 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
16 July 2025, 12:17:40
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
16 July 2025, 11:05:38
  

Auteur Topic: Olietrein Duitsland jaren 90'  (gelezen 10097 keer)

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Olietrein Duitsland jaren 90'
« Gepost op: 04 November 2015, 20:25:36 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een fabrikant die de volgende wagens in model (H0) heeft uitgebracht:



Bron:http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,5148756,5148756#msg-5148756

Deze wagens reden over de spoorlijn Osnabrück - Oldenburg naar onder andere Bartmannsholte en ik zou in model graag zo'n trein willen uitbeelden. Nu is mijn vraag dus of iemand weet of dit type wagens ook in model te vinden zijn.

Alvast bedankt,

Groeten Dewey

Groeten Dewey

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #1 Gepost op: 04 November 2015, 20:29:17 »
Die exacte wagens zijn er naar mijn weten niet, een ietwat gelijkend model is de 46191 van roco

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
  • Nooit uitgeklust....
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #2 Gepost op: 04 November 2015, 20:50:52 »
Dit lijkt wel op de wagens van Liliput: L235967, L235968, L235969, L230100, L230104

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1701
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #3 Gepost op: 05 November 2015, 10:13:10 »
Deze?


Komt uit een set van vier, inderdaad van Liliput. Artikel: L240021

Mvg Gert-Jan

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
  • Nooit uitgeklust....
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #4 Gepost op: 05 November 2015, 11:44:31 »
Zou ook kunnen, maar ik zie die grote dikke plaat die het model heeft "tussen" ketel en draaistel, rechts op de foto van het model, niet terug in de foto van TS.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2513
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #5 Gepost op: 05 November 2015, 11:46:29 »
Het getoonde model heeft afgeronde kopeinden, terwijl de foto hoekige kopeinden van de ketels laat zien.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #6 Gepost op: 05 November 2015, 12:43:55 »
Plaatje van TS betreft geïsoleerde 63m3 ketelwagens voor bitumen (en ruwe olie). Gebouwd rond 1960. Hiervan zijn geen modellen beschikbaar. Ook bestaan er geen gelijkende geïsoleerde alternatieven. De meeste andere modellen zijn niet geschikt als vervanging, want daar past geen ruwe olie in.

Dirkjan

Edsko Hekman

  • Offline Offline
  • Berichten: 8596
  • Nooit uitgeklust....
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #7 Gepost op: 05 November 2015, 14:11:13 »
Het getoonde model heeft afgeronde kopeinden, terwijl de foto hoekige kopeinden van de ketels laat zien.
Kijk, da's waar. Dan vallen de door mij genoemde Liliputwagens ook af. En Dirkjan maakt aan alle onzekerheid helemaal een einde. Dat word dus zelfbouw of een compromis sluiten.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #8 Gepost op: 05 November 2015, 15:09:29 »
Ketel transplantatie is geen optie?

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #9 Gepost op: 06 November 2015, 15:32:53 »
Bedankt allemaal voor de reacties!

Valt me tegen dat van deze wagens nog geen kloppend model te vinden is. Zal dan toch een compromis gaan sluiten en een gelijkend alternatief vinden, ook als die wagens in het echt niet geschikt zijn voor olie transport.

Groeten Dewey

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #10 Gepost op: 06 November 2015, 15:57:11 »
Rivarossi artikel nummer HR-6147




Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #11 Gepost op: 06 November 2015, 19:43:48 »
Tja, was soll ich sagen. Te lang, wel met onderstel, te kleine diameter, onderstel, andere draaistellen, chemieketel ipv stookolie. Maar ze hebben wel allebei 4 assen ;) ;D

Dirkjan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #12 Gepost op: 06 November 2015, 19:46:19 »
Citaat
Zal dan toch een compromis gaan sluiten en een gelijkend alternatief vinden, ook als die wagens in het echt niet geschikt zijn voor olie transport.

Vanwege deze zin, had ik zoiets van, ik laat het even weten.
Het was wel de bedoeling van Riva om de wagen ervoor door te laten gaan zeg maar.
« Laatst bewerkt op: 06 November 2015, 20:01:11 door Chris »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #13 Gepost op: 06 November 2015, 20:32:58 »
Als je het frame verwijdert en de juiste draaistellen direkt monteert op de ketel kom je al n heel eind. Wat dat betreft kan het n basis worden. Voordeel bij de ombouw van ketelwagens is dat de opschriften makkelijk zijn na te maken, want grotendeels op n apart bord.