Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Olietrein Duitsland jaren 90'  (gelezen 9571 keer)

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Olietrein Duitsland jaren 90'
« Gepost op: 04 november 2015, 20:25:36 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een fabrikant die de volgende wagens in model (H0) heeft uitgebracht:



Bron:http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,5148756,5148756#msg-5148756

Deze wagens reden over de spoorlijn Osnabrück - Oldenburg naar onder andere Bartmannsholte en ik zou in model graag zo'n trein willen uitbeelden. Nu is mijn vraag dus of iemand weet of dit type wagens ook in model te vinden zijn.

Alvast bedankt,

Groeten Dewey

Groeten Dewey

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2015, 20:29:17 »
Die exacte wagens zijn er naar mijn weten niet, een ietwat gelijkend model is de 46191 van roco

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #2 Gepost op: 04 november 2015, 20:50:52 »
Dit lijkt wel op de wagens van Liliput: L235967, L235968, L235969, L230100, L230104

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1643
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #3 Gepost op: 05 november 2015, 10:13:10 »
Deze?


Komt uit een set van vier, inderdaad van Liliput. Artikel: L240021

Mvg Gert-Jan

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #4 Gepost op: 05 november 2015, 11:44:31 »
Zou ook kunnen, maar ik zie die grote dikke plaat die het model heeft "tussen" ketel en draaistel, rechts op de foto van het model, niet terug in de foto van TS.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2452
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #5 Gepost op: 05 november 2015, 11:46:29 »
Het getoonde model heeft afgeronde kopeinden, terwijl de foto hoekige kopeinden van de ketels laat zien.
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #6 Gepost op: 05 november 2015, 12:43:55 »
Plaatje van TS betreft geïsoleerde 63m3 ketelwagens voor bitumen (en ruwe olie). Gebouwd rond 1960. Hiervan zijn geen modellen beschikbaar. Ook bestaan er geen gelijkende geïsoleerde alternatieven. De meeste andere modellen zijn niet geschikt als vervanging, want daar past geen ruwe olie in.

Dirkjan

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8406
  • Nooit uitgeklust....
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2015, 14:11:13 »
Het getoonde model heeft afgeronde kopeinden, terwijl de foto hoekige kopeinden van de ketels laat zien.
Kijk, da's waar. Dan vallen de door mij genoemde Liliputwagens ook af. En Dirkjan maakt aan alle onzekerheid helemaal een einde. Dat word dus zelfbouw of een compromis sluiten.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1595
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #8 Gepost op: 05 november 2015, 15:09:29 »
Ketel transplantatie is geen optie?

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #9 Gepost op: 06 november 2015, 15:32:53 »
Bedankt allemaal voor de reacties!

Valt me tegen dat van deze wagens nog geen kloppend model te vinden is. Zal dan toch een compromis gaan sluiten en een gelijkend alternatief vinden, ook als die wagens in het echt niet geschikt zijn voor olie transport.

Groeten Dewey

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #10 Gepost op: 06 november 2015, 15:57:11 »
Rivarossi artikel nummer HR-6147




Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #11 Gepost op: 06 november 2015, 19:43:48 »
Tja, was soll ich sagen. Te lang, wel met onderstel, te kleine diameter, onderstel, andere draaistellen, chemieketel ipv stookolie. Maar ze hebben wel allebei 4 assen ;) ;D

Dirkjan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #12 Gepost op: 06 november 2015, 19:46:19 »
Citaat
Zal dan toch een compromis gaan sluiten en een gelijkend alternatief vinden, ook als die wagens in het echt niet geschikt zijn voor olie transport.

Vanwege deze zin, had ik zoiets van, ik laat het even weten.
Het was wel de bedoeling van Riva om de wagen ervoor door te laten gaan zeg maar.
« Laatst bewerkt op: 06 november 2015, 20:01:11 door Chris »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3805
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #13 Gepost op: 06 november 2015, 20:32:58 »
Als je het frame verwijdert en de juiste draaistellen direkt monteert op de ketel kom je al n heel eind. Wat dat betreft kan het n basis worden. Voordeel bij de ombouw van ketelwagens is dat de opschriften makkelijk zijn na te maken, want grotendeels op n apart bord.