Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stadtstrecke in spoor 1 door Wies
Vandaag om 11:03:15
Restanten loc NS 164 naar vlechtmuseum in Noordwolde door AB 7216
Vandaag om 11:02:55
Uit en Thuis, de bouw door Eric B
Vandaag om 11:02:28
De bouw van een 5e klasse station in H0 door Bart Zegers
Vandaag om 11:00:05
Raccordement diorama door Bart Zegers
Vandaag om 10:55:28
PCC’s en andere trams voor Delft, h0 door Tulpendaal
Vandaag om 10:52:05
Heen, En en Weer: de tram. door Huup
Vandaag om 10:51:17
Magnorail in grotere schalen door MOVisser
Vandaag om 10:50:32
Drukke spoorlijn Den Dolder? door Thom
Vandaag om 10:49:05
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door bosje77
Vandaag om 10:45:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 10:38:07
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:21:07
Lima locs, welke antislipbanden kun je gebruiken? door Carl
Vandaag om 10:21:04
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
Vandaag om 10:16:37
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 09:48:06
Baan in Los Angeles door bosje77
Vandaag om 09:46:15
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Bram w
Vandaag om 09:25:22
Artitec 2021 HO (vooralsnog geen railmateriaal) door edwin1974
Vandaag om 09:08:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 09:05:38
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door Arnold
Vandaag om 08:55:46
Artitec: Plan E, serie 2007 door Esperopt
Vandaag om 05:15:38
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door roadster36
Vandaag om 01:20:13
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door Martin Hornis
Vandaag om 00:39:09
Roco OBB 1089 krokodil rijdt slecht. door Dwergsein
Vandaag om 00:36:06
Test: rails reinigen met RVS-reiniger. door Menno
Vandaag om 00:05:27
Richtingsafhankelijke detectie / melding door TBBW
Vandaag om 00:01:40
Piko h0 NS 2200 door KNed
16 januari 2021, 23:58:20
Projekt 083-338 door Huup
16 januari 2021, 23:55:01
NS 2200 zonder en met demper door Erik Baas
16 januari 2021, 23:29:40
Restauratie TEE treinstel door ingenium secundus
16 januari 2021, 23:18:11
  

Auteur Topic: Olietrein Duitsland jaren 90'  (gelezen 7665 keer)

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Olietrein Duitsland jaren 90'
« Gepost op: 04 november 2015, 20:25:36 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een fabrikant die de volgende wagens in model (H0) heeft uitgebracht:



Bron:http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,5148756,5148756#msg-5148756

Deze wagens reden over de spoorlijn Osnabrück - Oldenburg naar onder andere Bartmannsholte en ik zou in model graag zo'n trein willen uitbeelden. Nu is mijn vraag dus of iemand weet of dit type wagens ook in model te vinden zijn.

Alvast bedankt,

Groeten Dewey

Groeten Dewey

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4354
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #1 Gepost op: 04 november 2015, 20:29:17 »
Die exacte wagens zijn er naar mijn weten niet, een ietwat gelijkend model is de 46191 van roco

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 7303
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #2 Gepost op: 04 november 2015, 20:50:52 »
Dit lijkt wel op de wagens van Liliput: L235967, L235968, L235969, L230100, L230104

g-j

  • Offline Offline
  • Berichten: 1389
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #3 Gepost op: 05 november 2015, 10:13:10 »
Deze?


Komt uit een set van vier, inderdaad van Liliput. Artikel: L240021

Mvg Gert-Jan

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 7303
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #4 Gepost op: 05 november 2015, 11:44:31 »
Zou ook kunnen, maar ik zie die grote dikke plaat die het model heeft "tussen" ketel en draaistel, rechts op de foto van het model, niet terug in de foto van TS.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 2078
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #5 Gepost op: 05 november 2015, 11:46:29 »
Het getoonde model heeft afgeronde kopeinden, terwijl de foto hoekige kopeinden van de ketels laat zien.
Niels

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3416
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #6 Gepost op: 05 november 2015, 12:43:55 »
Plaatje van TS betreft geïsoleerde 63m3 ketelwagens voor bitumen (en ruwe olie). Gebouwd rond 1960. Hiervan zijn geen modellen beschikbaar. Ook bestaan er geen gelijkende geïsoleerde alternatieven. De meeste andere modellen zijn niet geschikt als vervanging, want daar past geen ruwe olie in.

Dirkjan

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 7303
  • Nieuw huis... eerst klussen. De baan komt later.
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2015, 14:11:13 »
Het getoonde model heeft afgeronde kopeinden, terwijl de foto hoekige kopeinden van de ketels laat zien.
Kijk, da's waar. Dan vallen de door mij genoemde Liliputwagens ook af. En Dirkjan maakt aan alle onzekerheid helemaal een einde. Dat word dus zelfbouw of een compromis sluiten.

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1555
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #8 Gepost op: 05 november 2015, 15:09:29 »
Ketel transplantatie is geen optie?

Dewey

  • Offline Offline
  • Berichten: 109
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #9 Gepost op: 06 november 2015, 15:32:53 »
Bedankt allemaal voor de reacties!

Valt me tegen dat van deze wagens nog geen kloppend model te vinden is. Zal dan toch een compromis gaan sluiten en een gelijkend alternatief vinden, ook als die wagens in het echt niet geschikt zijn voor olie transport.

Groeten Dewey

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17998
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #10 Gepost op: 06 november 2015, 15:57:11 »
Rivarossi artikel nummer HR-6147




Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3416
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #11 Gepost op: 06 november 2015, 19:43:48 »
Tja, was soll ich sagen. Te lang, wel met onderstel, te kleine diameter, onderstel, andere draaistellen, chemieketel ipv stookolie. Maar ze hebben wel allebei 4 assen ;) ;D

Dirkjan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 17998
  • You want the truth?! YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!
    • Het Groterdam Project
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #12 Gepost op: 06 november 2015, 19:46:19 »
Citaat
Zal dan toch een compromis gaan sluiten en een gelijkend alternatief vinden, ook als die wagens in het echt niet geschikt zijn voor olie transport.

Vanwege deze zin, had ik zoiets van, ik laat het even weten.
Het was wel de bedoeling van Riva om de wagen ervoor door te laten gaan zeg maar.
« Laatst bewerkt op: 06 november 2015, 20:01:11 door Chris »

Falkenberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 3416
Re: Olietrein Duitsland jaren 90'
« Reactie #13 Gepost op: 06 november 2015, 20:32:58 »
Als je het frame verwijdert en de juiste draaistellen direkt monteert op de ketel kom je al n heel eind. Wat dat betreft kan het n basis worden. Voordeel bij de ombouw van ketelwagens is dat de opschriften makkelijk zijn na te maken, want grotendeels op n apart bord.