Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:53:21
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
Hans GJ
Vandaag
om 16:28:18
Werps Soldeerworkshop
door
gdh
Vandaag
om 16:24:36
nieuw te leggen sporen passend maken
door
onmogelijkhier
Vandaag
om 16:08:15
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 15:51:59
Zoekfunctie ?
door
VAM65
Vandaag
om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Keska
Vandaag
om 14:48:26
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54
door
Peter Kleton
Vandaag
om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald.
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:25:44
FFA koelwagen
door
Duoblock
Vandaag
om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
sncf231e
Vandaag
om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Rick
Vandaag
om 13:24:51
Punt- en hartstukken
door
1200blauw
Vandaag
om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
Bahn-AG
Vandaag
om 12:42:50
US diorama in H0
door
moonlicht
Vandaag
om 12:40:54
Doornvliet
door
raymond erdtsieck
Vandaag
om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
eitreb
Vandaag
om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
gdh
Vandaag
om 11:55:50
7 april De Karel on tour
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein)
door
Arjan6511
Vandaag
om 11:41:59
Beekdaelen in H0
door
VulcanRaven
Vandaag
om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens
door
henk
Vandaag
om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
NTeering
Vandaag
om 10:23:47
MSV Post B, even voorstellen...
door
Rsd1000
Vandaag
om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
Jelmer
Vandaag
om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
DJV
Vandaag
om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Pauldg
Vandaag
om 07:52:09
NS 8400 van Werps
door
MathynK
Vandaag
om 07:05:15
Al mijn goede ideeën...
door
bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
13
Omlaag
Auteur
Topic: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22. (gelezen 40573 keer)
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #30 Gepost op:
16 december 2015, 18:09:48 »
@ Willem: Bedankt voor de info over de wagons. Van de verschillende series had ik al wat gehoord maar er ligt nog een hele stapel leesvoer te wachten.
Ik ben me wat meer aan het verdiepen in KPEV locomotieven, van de T9 bestonden 6 varianten die bij de DR in de serie 90 en 91 terecht kwamen. De T11 en T12 werden ontwikkeld uit T9.3 en werden in de serie 74 geplaatst.
Eerste keus is voor mij de T9 Bauart Langenschwalbach. Volgens mij is die geproduceerd door Liliput. Kan dat niet dan word het inderdaad een andere 1C locomotief van de KPEV. Ik moet goed kijken om het verschil te zien, eigenlijk zie ik dat nog helemaal niet...
De T14 , br. 93, kan net qua tijd. Ik rij tot uiterlijk 1916 en het liefst 6 à 8 jaar eerder. En werd gebouwd van 1914 tot 1918 en werd bij de KPEV gebruikt als goederenlocomotief. Met asindeling 1D1. En dan past op mijn baantje de T8, br. 89, beter als goederenlocomotief. Die heeft asindeling C en een gewicht van 45 ton.
«
Laatst bewerkt op: 16 december 2015, 18:17:21 door vanderHoek
»
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #31 Gepost op:
16 december 2015, 23:40:45 »
Het probleem van de wissels is opgelost. Men legt er gewoon een paar vervangers erin en daar rijdt een T3 dus gewoon overheen. Betekent wel dat ik op moet passen met de verf die moet toch ergens gekomen zijn waar het niet handig is. eerst de verf (Vallejo) er weer vanaf zien te krijgen...
1 T3 gaat trouwens retour die doet het niet zo goed.. Eerst reageerde die helemaal niet. Alhoewel als ik CV1 veranderde hoorde ik zachtjes twee klikjes maar niet zoals bij de andere lok dat even de lampjes gingen branden. Hm, vreemd... Ik ben wat onzeker dus doe ik alles al met de handleiding(en) erbij. En volg die nog op ook. Ok, openen met die hap en vergelijken met de lok die het wel doet. He, de decoder zit scheef en los. dus er zo recht mogelijk vanaf gehaald, kijken of de pinnetjes nog recht zijn en er dan weer recht op. Eerst kijken hoe die er dan op moest maar dat was hufterproof. Weer in elkaar en nog een keer proberen. Niets.
Hm...
Ok, we wisselen de decoders even om. Ah, nu rijdt de lok wel en de andere weer niet. Dus decoder is het probleem? He, volgens de handleiding moet die ook op een analoge baan rijden. Dat herkent de decoder en past de spanning aan. (hoe dat vertelt de handleiding niet) Ok andere trafo pakken. apart stukje rails, draadjes. En.. 1 klikje en niets..
Mooi. Alles weer in de eerste configuratie teruggebracht. En toch nog een paar keer geprobeerd de lok tot leven te brengen. Lukt niet. Met de lok die het wel doet even leuk rangeren en een rondje rijden en toch voor de vorm de andere lok ernaast.
WTF!!! Hij beweegt, fluit en het lampje brand. Eh, ok... He, de eerste T3 is geselecteerd. De ronde knop van de Multimaus staat in het midden, draai naar rechts en lok 1 gaat naar voren. Mooi. Selecteer de tweede T3. Draai de knop naar van het midden naar links en er gebeurd niets. De lok blijft rijden.. Ok, we draaien door, lok blijft dezelfde kant op rijden. Licht uit. Licht blijft aan. Eh bijna botsing! Noodstop! Lok 1 van de baan die doet het goed. Lok 2 weer stroom en gaat weer rijden met een rangeerfluit toch weer lok 1 geselecteerd maar daar reageert hij ook niet op. Ok verander CV 1 maar weer. Wis lok 2 uit de bibliotheek, gelukt (lok 2 blijft wel rijden). Weer van de baan, weer ingevoerd in de bibliotheek en de lok terug op de baan en rijd gelijk weer. Let wel in de bibliotheek weer een ander nummer als CV 1 gegeven. Dus dat moet de decoder nog even te horen krijgen van de Multimaus. Dus menu +1. Lok stopt wel bij het programmeren van CV 1, geeft signaaltje af, gaat gelijk weer rijden en reageert nog steeds niet op de Multimaus.
Dat herhaal je een paar keer en het resultaat blijft hetzelfde.
Ik geef het maar op. Toch maar een telefoontje naar Duitsland, gevraagd of we in Engels kunnen praten. Ja dat kan. Mooi. Na mijn eerste zin in het Engels is het 5 seconden stil. Eh, kan het toch in het Duits. (Ja, maar mijn Engels is echt heel goeden mijn Duits een stuk minder)
Gaan we proberen.. Gelukt
Ik stuur lok 2 terug en krijg een andere opgestuurd. Ik ben weer tevreden en blij met de leverancier.
«
Laatst bewerkt op: 17 december 2015, 09:01:32 door vanderHoek
»
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #32 Gepost op:
17 december 2015, 00:12:47 »
En toch weer even naar zolder geweest om het nog 1 keer te proberen.
Lok weer uit de bibliotheek verwijderd. Lok op de baan, begint met rijden, CV 1 aangepast en hij luistert
. Oh, ok. weer in de bibliotheek gezet. CV 1 maar weer op 5 gezet en hij luistert nog steeds.
Lok 1 ook gepakt en die deed het natuurlijk ook al. En samen op de baan ging het ook goed.
Morgen weer even kijken en bij goed bevinden maar weer naar Duitsland bellen. Hoe krijg ik dit in Steinkohlen Deutsch uitgelegd?
Ander vraagje waar ik achteraan moet. Heeft een multiprotocoldecoder die standaard in een locomotief van Trix zit een aanpassingstijd nodig?
Voor nu welterusten het is deze ochtend weer vroeg op staan.
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #33 Gepost op:
17 december 2015, 07:59:37 »
hallo
de T8 is in feite ontwikkeld voor de berliner stadtbahn,werkte niet naar behoren en was snel verdwenen.
de meeste werden vroeg verkocht aan kleine particuliere maatschappijen voor lokaaldiensten.
de vrij grote wielen en korte radstand zullen geen fijne rij eigenschappen gegeven hebben.
de T14 is op papier welliswaar een goederen lokomotief maar in de praktijk is de lok
gebruikt voor de nebenbahnen en was daar heel succesvol,ondanks de ongelukkige tonnenverdeling.
op de lijn wiesbaden-bad schwalbach was dit na de oorlog de vaste lokomotief.
een t3 is te licht voor dit soort treinen
neem dan een t18-dat gaat ook
de ideale loks volgens mij nog steeds de 74 en de 91
groetjes
willem
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #34 Gepost op:
17 december 2015, 09:43:46 »
de t9 bauart schwalbach is van 1892 en er waren er maar 19 in totaal
de t9 3 is van 1900-1914 en was een algeheel succes
de t11 en t12 ofwel de 74001-358 en 74.401-1310 zijn van 1903
de t14 0 is van 1914 en de t18 van 1912
ik zou de schwalbacher trein met een 3-18 bespannen
zowel de t12 als de t9 3 als de t14 waren in wiesbaden hbf in depot
allen zijn ingezet op de lijn naar bad schwalbach
het is een steile lijn met veel bochten
dus al snel keek men naar sterkere lokomotieven
dus begin was de t9 bauart schwalbach
toen de t12 en de t9 3
en afsluitend de t14
en daarna V100 en akku railbussen,oa de limburger zigarren
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #35 Gepost op:
17 december 2015, 09:45:09 »
in de tekst moet staan
ik zou de trein bespannen met een 91 3-18
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #36 Gepost op:
21 december 2015, 11:12:05 »
Afgelopen vrijdag gekocht en zojuist ingereden.
Een Brawa T11.
Nu verder met opruimen en dan 40 net bestrooide stukken zeeschuim een plaatsje geven.
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #37 Gepost op:
21 december 2015, 11:20:45 »
gave trein met de T11
past prima met deze wagons
en je kan ze ook inzetten met de drie assige abteilwagen later
en als rangeerlok
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #38 Gepost op:
21 december 2015, 11:26:11 »
Zeker gaaf. Prachtig geluid en hij loopt veel mooier als de br 64 en de T3' en. Nadeel? Jazeker, ik ben gelijk door mijn budget heen...
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
Rotterdam
Offline
Berichten: 434
Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #39 Gepost op:
21 december 2015, 11:27:21 »
ja dat weer wel natuurlijk
ze zal er geen spijt van krijgen denk ik,mooie lok
Gelogd
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #40 Gepost op:
22 december 2015, 19:52:42 »
Deze avond gewerkt aan de Kornbergersteige.
Morgen lijmen en wat meer groen aanbrengen. En gaan bedenken hoe ik hier een stopplaats voor het ophalen van melkbussen kan maken. Het wordt langzamerhand leuk om naar te kijken.
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
Reinout van Rees
Team forummoderators
Offline
Berichten: 7361
Forummoderator
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #41 Gepost op:
22 december 2015, 23:48:25 »
Zo'n bocht waar de trein omheen komt is eigenlijk altijd wel leuk. Ik zit al te wachten wat er gaat komen
Reinout
Gelogd
Bouw v/d EifelBurgenBahn
(h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis
(verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #42 Gepost op:
28 december 2015, 15:43:58 »
Vandaag tijd om verder te werken aan het terrein bij de mijn. Als ik namelijk eerst de Kornbergersteige af maak kom ik minder gemakkelijk bij de mijn.
Dus tijd voor creativiteit en probeersels.
Hopelijk kunnen we vanavond zien wat het voor moet stellen.
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #43 Gepost op:
28 december 2015, 19:40:50 »
Het eerste begin van....
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
vanderHoek
Offline
Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
«
Reactie #44 Gepost op:
29 december 2015, 21:05:05 »
Zo het eerste zelfgemaakte los/laadperron staat in elkaar. Nog even wachten totdat de lijm droog is. Dan kunnen de uitsteeksels ervan af en kan er geverfd en zand gestrooid worden.
De volgende projecten staan al klaar. Er komt nog een perron bij alleen 10 tot 15 cm langer. En een beetje bouwpakketbeuken. Dit moet gaan lijken of er een stoommachine in staat. Ik heb nog geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen...
Een schoorsteen van 30 cm leek me wat overbodig hier tussen de heuvels. Trouwens de Arbo-wet bestaat hier nog niet en mensen van de vakbond komen er niet in...
Gelogd
met vriendelijke groet,
Martijn
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
Volgende
-
1
2
[
3
]
4
5
...
13
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.