Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Besselspoor
Vandaag om 10:19:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:16:55
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
Vandaag om 08:53:16
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 08:19:18
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
27 maart 2024, 21:57:02
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
Aachenau West door 741230
27 maart 2024, 18:55:45
  

Auteur Topic: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.  (gelezen 40555 keer)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Gepost op: 01 november 2015, 19:10:18 »
Hallo allemaal,

Een hele tijd geleden had ik al een baanplan op het forum gezet. Na een paar maanden is deze toch in de vuilnisbak terecht gekomen, omdat mijn zoontje er ook mee wilde rijden en dan is een kopstation niet zo heel handig...

Er moest dus iets komen waar de kleine mee rond kon rijden en papa een beetje kon rangeren. O ja, zoonlief wilde ook nog een brug en een tunnel. Nou dan wil papa ook nog een waterval en een meer.

Tja, dan wordt het al gauw puzzelen. Met de realiteit zal deze baan dus weinig te maken hebben. Het moet er leuk uitzien voor mij en leuk rijden zijn voor de kleine.

Oh, vergat ik nog te vermelden. Ik ga rijden met KPEV stoomlocomotieven en mijn zoon zet een Marklin My World ICE op de baan.

Oké...  U bent allen gewaarschuwd.

Alvast een foto van de onderbouw genomen in mei.




« Laatst bewerkt op: 03 november 2015, 19:20:08 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #1 Gepost op: 01 november 2015, 19:36:51 »
Jij gunt de Mods ook een pleziertje...:D

Dit bericht verwijderd zich binnen 24 uur..

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #2 Gepost op: 02 november 2015, 20:08:21 »
We maken even sprongetje in de tijd.


In de hitte van het late voorjaar werd de eerste rails gelegd. Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn zaagkwaliteiten dat ik het aandurfde om de hellingen van houten latjes te maken. Dus maar gekozen voor de hellingen van Woodland Scenics, dat werkt wel super snel moet ik zeggen.


Het begin van wat heuvels, volgens de kranten met gipsverbandmethode.


Het eerste beetje kleur op de baan.


Even een andere hoek. Hier kun je zien hoe ik op een andere manier heb geprobeerd wat rotsen te maken. Blijkt dat rotsen maken uit schuim een stuk lastiger is dan met gipsverband...
Maar goed dan weet ik dat, er moeten namelijk nog aardig wat heuveltjes komen. Bovenop de helling is trouwens al te zien waar het eindpunt bij het gehucht Kornberg komt. Ook het meer is al herkenbaar. 



De eerste groene bodembedekking en de bodem van het meer ligt al.



De brug langs de rotsen, over het water.



De eerste planten en grasjes zijn ook al gearriveerd.

Morgen plaats ik meer foto's en dan zijn we bijna bij de huidige staat van de baan.
met vriendelijke groet,

Martijn

Daafs128

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #3 Gepost op: 03 november 2015, 07:48:26 »
Ziet er mooi uit!

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #4 Gepost op: 03 november 2015, 19:47:00 »
Zo even de laatste plaatjes uploaden en dan kan ik de vorderingen beter bij houden.


Zo de eerste grasjes op de heuvels en de probeersels die als bomen Door het leven moeten gaan.



Twee tunnelportalen. En toen kwam ik erachter dat ik iets vergeten ben... Gelukkig hoefde ik nog maar 1 ingang te maken dus dit wordt nog iets om te gaan herstellen.



Het muurtje naast de twee tunnelportalen met wat struiken en grasjes.



Een doorkijkje vanaf het meer langs het beekje richting de grot.


Er kan ook al gereden worden. Hier passeert de br64 met een wagon met grasvezels de eerste zelf gemaakte bomen onderweg naar Eitorf.
Morgen of vanavond nog een paar overzichtsplaatjes, maar die moet ik eerst nog even recht draaien, anders moet iedereen zijn beeldscherm draaien... ;D
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #5 Gepost op: 05 november 2015, 18:51:09 »
Hallo, net thuis gekomen en dit stond op de tafel  :D





Nog even wachten op set 2, andere asjes , koppelingen kopen en de Trix T3 afwachten. :D
met vriendelijke groet,

Martijn

Daafs128

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #6 Gepost op: 06 november 2015, 12:59:33 »
Mooie set:), waar gekocht?

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #7 Gepost op: 06 november 2015, 13:11:16 »
In januari al gereserveerd bij modelbahn shop Lippe in Duitsland.
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #8 Gepost op: 08 november 2015, 19:28:26 »
Vandaag bezig geweest met het  van de opstelterreintje  bij de mijn. En gelijk proefritten op het stukje baan. Conclusie: rails moet schoongemaakt worden en de stroomlevering aan de rails aangepast. Een mooi karweitje voor woensdag.




met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #9 Gepost op: 11 november 2015, 11:58:09 »
"Maar wat is dit dan!!!"

"Hebben ze niet door dat deze trein veel te lang is voor ons stationnetje?!
Wat heeft dat ding allemaal bij zich?"





"Nou, ik zie een lading kroonsteentjes, tie-wraps, draad, soldeertin en nog wat klein niet beschreven spul. Dat zal natuurlijk zijn om die lading draden die hier onder de grond zijn gestopt wat netter te gaan maken. Vooruitgang, heet dat elektriciteit, nou die hoofdopzichter moet eerst eens leren hoe dat werkt. Voorlopig heeft hij er alleen maar een zooitje van gemaakt."
"Wat doet die bier wagon daar dan? Toch niet voor de hoofdopzichter? Dan kunnen we die trein beter gelijk terugsturen."





"Nee die is voor de na de oefenavond van de vrijwillige brandweer, zie ik. Oh... Dan gebeurt er vandaag dus weer vrij weinig hier. Is de hoofdopzichter weer de halve middag en de hele avond bezig op de brandweerkazerne. Ik ben trouwens blij dat er eindelijk wat aan die toestanden gedaan gaat worden. Kortsluitingen, draden te kort of juist te lang, loshangende draden, slecht soldeerwerk enz, enz. Dadelijk kan de brandweer nog eens hier komen oefenen."

"Tja, dan zijn ze er in ieder geval wel snel bij. Kijk daar zijn ze al om hun lading op te halen! Wat zijn die er weer vroeg bij zeg..."






Met andere woorden. Ik begon me te ergeren aan de bende aan draden onder de tafel.  :-X Zo erg dat ik er maar geen foto van maak totdat het netjes is en veilig. Alles moet strak en gecodeerd, ik kan nu al bijna niets meer uitzoeken..  :-\

Toch maar even rustig de tijd voor nemen en het kan alleen maar beter worden. Ben ik na het weekend nog niet tevreden dan begin ik weer opnieuw...  :P ::)
met vriendelijke groet,

Martijn

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #10 Gepost op: 11 november 2015, 12:41:26 »
Martijn,

Een idee, boekbinders gebruiken, kan je makkelijk bij als er een storing is, en alles zit netjes opgeborgen.
Ik gebruik ze zelf ook. Ideaal.

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #11 Gepost op: 11 november 2015, 13:27:07 »
Ik heb een tweetal dozen van 25 stuks bij staples.nl gehaald. Ongeveer 4 euro per 25. Even gezocht: bindringen 10mm zwart 3,85. Ik ben er op een middagje op het industrieterrein langsgefietst, dan heb je ook geen portokosten.

Ik niet ze vast met een nietpistool, maar lijmen kan ook.



Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 272
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #12 Gepost op: 11 november 2015, 13:42:51 »
@Arie en Reinout: Bedankt voor de tips. Daar ga ik werk van maken.  (y)

Eerst maar even de oude bekabeling verwijderen. Gelukkig ligt de meeste rails nog los zodat ik als het nodig is de bekabeling naar de rails gemakkelijk kan aanpassen.

Toch maar even een plaatje van de chaos die ik gecreëerd heb... :'(

« Laatst bewerkt op: 11 november 2015, 13:51:00 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

Esufreak

  • Offline Offline
  • Berichten: 1245
  • Als er maar ESU op staat
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #13 Gepost op: 11 november 2015, 15:57:05 »
Martijn,

Lijmen is beter, niet om Reinout af te vallen, maar wanneer er een klein stukje draad "bloot ligt" en dit het nietje raakt heb je kortsluiting, en dat is niet prettig.
Een klein beetje bisonkit is voldoende.

Gr, Arie
HO 3rail, verder alleen maar ESU en Pullman.

Ed K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 517
  • Ideale combinatie van mijn hobbies
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #14 Gepost op: 12 november 2015, 12:43:54 »
Om kortsluiting te krijgen moeten er toch minimaal 2 draadjes bloot liggen en het nietje raken.
Lijkt mij erg onwaarschijnlijk dus ik zou zeggen gewoon nieten.

Gr. Ed
NS 1930/1958 Stoom en Diesel H0, DCC, MultiMaus, S88ExpressNetLi, Koploper. Lid MSC Zutphen