Google+
Doel:€250.00
Donaties:€53.20

Per saldo:€-196.80

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-09-2018
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0 modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 09:15:00
NS omBC290x van MK modelbouwstudios door Met een sik
Vandaag om 09:13:54
Bröckenbahn door Frank 123
Vandaag om 09:13:52
Railhobby 40 jaar. Dus komt het blad met een eigen lok. door Johnnytrein
Vandaag om 08:59:12
Marktwerking ;) door Sander.
Vandaag om 08:38:34
Youtube video’s Marcel Timmer. door mallet96
Vandaag om 08:31:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mallet96
Vandaag om 08:26:38
Artitec SS700/NS3700 door Den Zoeterdam
Vandaag om 08:08:00
Detectiestuk, hoe lang moet een bezetmelder zijn? door henk
Vandaag om 07:55:57
Probleem automatisch rijden Rocrail. door AlbertG
Vandaag om 07:54:05
NS ABC-rijtuig, gezocht: afmetingen ramen door klusser
21 september 2018, 23:43:15
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
21 september 2018, 23:41:21
via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308 door klusser
21 september 2018, 23:19:57
01TREFF Maarn, 16 &17 februari door becasse
21 september 2018, 23:18:32
Artitec 6300 door Gerke
21 september 2018, 23:11:47
Raadplaatje door Modellbahnwagen
21 september 2018, 23:02:18
Toon hier je nieuwe (model) spooraanwinst(en)... door DJV
21 september 2018, 22:22:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
21 september 2018, 22:06:16
MB-module: "Sweet Home Chicago" door Hendrik Jan
21 september 2018, 22:05:19
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
21 september 2018, 21:54:18
NS modelbaan Hoekdam H0 door Modellbahnwagen
21 september 2018, 21:51:13
Twincenter toont geen bezetmelding bij Digikeys DR4088LN door Joost77
21 september 2018, 21:40:45
Kurk, welke dikte gebruiken als demping? door nico99
21 september 2018, 21:30:48
25 jaar geleden door Modellbahnwagen
21 september 2018, 21:16:48
Fleischmann v100 digitaal doet raar door Ronald Koerts
21 september 2018, 21:15:07
  

Auteur Topic: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.  (gelezen 28839 keer)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #30 Gepost op: 16 december 2015, 18:09:48 »
@ Willem: Bedankt voor de info over de wagons. Van de verschillende series had ik al wat gehoord maar er ligt nog een hele stapel leesvoer te wachten.

Ik ben me wat meer aan het verdiepen in KPEV locomotieven, van de T9 bestonden 6 varianten die bij de DR in de serie 90 en 91 terecht kwamen. De T11 en T12 werden ontwikkeld uit T9.3 en werden in de serie 74 geplaatst.

Eerste keus is voor mij de T9 Bauart Langenschwalbach. Volgens mij is die geproduceerd door Liliput. Kan dat niet dan word het inderdaad een andere 1C locomotief van de KPEV. Ik moet goed kijken om het verschil te zien, eigenlijk zie ik dat nog helemaal niet... ;D

De T14 ,  br. 93, kan net qua tijd. Ik rij tot uiterlijk 1916 en het liefst 6 à 8 jaar eerder. En werd gebouwd van 1914 tot 1918 en werd  bij de KPEV gebruikt als goederenlocomotief. Met asindeling 1D1. En dan past op mijn baantje de T8, br. 89, beter als goederenlocomotief. Die heeft asindeling C en een gewicht van 45 ton.
« Laatst bewerkt op: 16 december 2015, 18:17:21 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #31 Gepost op: 16 december 2015, 23:40:45 »
Het probleem van de wissels is opgelost. Men legt er gewoon een paar vervangers erin en daar rijdt een T3 dus gewoon overheen. Betekent wel dat ik op moet passen met de verf die moet toch ergens gekomen zijn waar het niet handig is. eerst de verf (Vallejo) er weer vanaf zien te krijgen...

1 T3 gaat trouwens retour die doet het niet zo goed.. Eerst reageerde die helemaal niet. Alhoewel als ik CV1 veranderde hoorde ik zachtjes twee klikjes maar niet zoals bij de andere lok dat even de lampjes gingen branden. Hm, vreemd... Ik ben wat onzeker dus doe ik alles al met de handleiding(en) erbij. En volg die nog op ook. Ok, openen met die hap en vergelijken met de lok die het wel doet. He, de decoder zit scheef en los. dus er zo recht mogelijk vanaf gehaald, kijken of de pinnetjes nog recht zijn en er dan weer recht op. Eerst kijken hoe die er dan op moest maar dat was hufterproof. Weer in elkaar en nog een keer proberen. Niets.

Hm...

Ok, we wisselen de decoders even om. Ah, nu rijdt de lok wel en de andere weer niet. Dus decoder is het probleem? He, volgens de handleiding moet die ook op een analoge baan rijden. Dat herkent de decoder en past de spanning aan. (hoe dat vertelt de handleiding niet) Ok andere trafo pakken. apart stukje rails, draadjes. En.. 1 klikje en niets..

Mooi. Alles weer in de eerste configuratie teruggebracht. En toch nog een paar keer geprobeerd de lok tot leven te brengen. Lukt niet. Met de lok die het wel doet even leuk rangeren en een rondje rijden en toch voor de vorm de andere lok ernaast.

WTF!!! Hij beweegt, fluit en het lampje brand. Eh, ok... He, de eerste T3 is geselecteerd. De ronde knop van de Multimaus staat in het midden, draai naar rechts en lok 1 gaat naar voren. Mooi. Selecteer de tweede T3. Draai de knop naar van het midden naar links en er gebeurd niets. De lok blijft rijden.. Ok, we draaien door, lok blijft dezelfde kant op rijden. Licht uit. Licht blijft aan. Eh bijna botsing! Noodstop! Lok 1 van de baan die doet het goed. Lok 2 weer stroom en gaat weer rijden met een rangeerfluit toch weer lok 1 geselecteerd maar daar reageert hij ook niet op. Ok verander CV 1 maar weer. Wis lok 2 uit de bibliotheek, gelukt (lok 2 blijft wel rijden). Weer van de baan, weer ingevoerd in de bibliotheek en de lok terug op de baan en rijd gelijk weer. Let wel in de bibliotheek weer een ander nummer als CV 1 gegeven. Dus dat moet de decoder nog even te horen krijgen van de Multimaus. Dus menu +1. Lok stopt wel  bij het programmeren van CV 1, geeft signaaltje af, gaat gelijk weer rijden en reageert nog steeds niet op de Multimaus.  ??? Dat herhaal je een paar keer en het resultaat blijft hetzelfde.  :'(

Ik geef het maar op. Toch maar een telefoontje naar Duitsland, gevraagd of we in Engels kunnen praten. Ja dat kan. Mooi. Na mijn eerste zin in het Engels  is het 5 seconden stil. Eh, kan het toch in het Duits. (Ja, maar mijn Engels is echt heel goeden mijn Duits een stuk minder)   >:(  Gaan we proberen.. Gelukt  :D Ik stuur lok 2 terug en krijg een andere opgestuurd. Ik ben weer tevreden en blij met de leverancier.
« Laatst bewerkt op: 17 december 2015, 09:01:32 door vanderHoek »
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #32 Gepost op: 17 december 2015, 00:12:47 »
En toch weer even naar zolder geweest om het nog 1 keer te proberen.

 Lok weer uit de bibliotheek verwijderd. Lok op de baan, begint met rijden, CV 1 aangepast en hij luistert  :o. Oh, ok. weer in de bibliotheek gezet. CV 1 maar weer  op 5 gezet en hij luistert nog steeds.  :)
Lok 1 ook gepakt en die deed het natuurlijk ook al. En samen op de baan ging het ook goed.

Morgen weer even kijken en bij goed bevinden maar weer naar Duitsland bellen. Hoe krijg ik dit in Steinkohlen Deutsch uitgelegd?  ???
Ander vraagje waar ik achteraan moet. Heeft een multiprotocoldecoder die standaard in een locomotief van Trix zit een aanpassingstijd nodig?


Voor nu welterusten het is deze ochtend weer vroeg op staan.
met vriendelijke groet,

Martijn

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #33 Gepost op: 17 december 2015, 07:59:37 »
hallo

de T8 is in feite ontwikkeld voor de berliner stadtbahn,werkte niet naar behoren en was snel verdwenen.
de meeste werden vroeg verkocht aan kleine particuliere maatschappijen voor lokaaldiensten.
de vrij grote wielen en korte radstand zullen geen fijne rij eigenschappen gegeven hebben.
de T14 is op papier welliswaar een goederen lokomotief maar in de praktijk is de lok
gebruikt voor de nebenbahnen en was daar heel succesvol,ondanks de ongelukkige tonnenverdeling.
op de lijn wiesbaden-bad schwalbach was dit na de oorlog de vaste lokomotief.
een t3 is te licht voor dit soort treinen
neem dan een t18-dat gaat ook
de ideale loks volgens mij nog steeds de 74 en de 91

groetjes
willem
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #34 Gepost op: 17 december 2015, 09:43:46 »
de t9 bauart schwalbach is van 1892 en er waren er maar 19 in totaal
de t9 3 is van 1900-1914 en was een algeheel succes
de t11 en t12 ofwel de 74001-358 en 74.401-1310 zijn van 1903
de t14 0 is van 1914 en de t18 van 1912
ik zou de schwalbacher trein met een  3-18 bespannen
zowel de t12 als de t9 3 als de t14 waren in wiesbaden hbf in depot
allen zijn ingezet op de lijn naar bad schwalbach
het is een steile lijn met veel bochten
dus al snel keek men naar sterkere lokomotieven

dus begin was de t9 bauart schwalbach
toen de t12 en de t9 3
en afsluitend de t14
en daarna V100 en akku railbussen,oa de limburger zigarren
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #35 Gepost op: 17 december 2015, 09:45:09 »
in de tekst moet staan
ik zou de trein bespannen met een 91 3-18
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #36 Gepost op: 21 december 2015, 11:12:05 »
Afgelopen vrijdag gekocht en zojuist ingereden.
Een Brawa T11.



Nu verder met opruimen en dan 40 net bestrooide stukken zeeschuim een plaatsje geven.
met vriendelijke groet,

Martijn

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #37 Gepost op: 21 december 2015, 11:20:45 »
gave trein met de T11 (y)
past prima met deze wagons
en je kan ze ook inzetten met de drie assige abteilwagen later
en als rangeerlok  (y)
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #38 Gepost op: 21 december 2015, 11:26:11 »
Zeker gaaf. Prachtig geluid en hij loopt veel mooier als de br 64 en de T3' en. Nadeel? Jazeker, ik ben gelijk door mijn budget heen...   ;D
met vriendelijke groet,

Martijn

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 430
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #39 Gepost op: 21 december 2015, 11:27:21 »
ja dat weer wel natuurlijk
ze zal er geen spijt van krijgen denk ik,mooie lok
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #40 Gepost op: 22 december 2015, 19:52:42 »
Deze avond gewerkt aan de Kornbergersteige.






Morgen lijmen en wat meer groen aanbrengen. En gaan bedenken hoe ik hier een stopplaats voor het ophalen van melkbussen kan maken.  Het wordt langzamerhand leuk om naar te kijken.
met vriendelijke groet,

Martijn

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 4410
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #41 Gepost op: 22 december 2015, 23:48:25 »
Zo'n bocht waar de trein omheen komt is eigenlijk altijd wel leuk. Ik zit al te wachten wat er gaat komen :)

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #42 Gepost op: 28 december 2015, 15:43:58 »
Vandaag tijd om verder te werken aan het terrein bij de mijn. Als ik namelijk eerst de Kornbergersteige af maak kom ik minder gemakkelijk bij de mijn.

Dus tijd voor creativiteit en probeersels.



Hopelijk kunnen we vanavond zien wat het voor moet stellen.
met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #43 Gepost op: 28 december 2015, 19:40:50 »
Het eerste begin van....

met vriendelijke groet,

Martijn

vanderHoek

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Van Kornberg naar Eitdorf. h0 2,70 x 1,22.
« Reactie #44 Gepost op: 29 december 2015, 21:05:05 »
Zo het eerste zelfgemaakte los/laadperron staat in elkaar. Nog even wachten totdat de lijm droog is. Dan kunnen de uitsteeksels ervan af en kan er geverfd en zand gestrooid worden.



De volgende projecten staan al klaar. Er komt nog een perron bij alleen 10 tot 15 cm langer. En een beetje bouwpakketbeuken. Dit moet gaan lijken of er een stoommachine in staat. Ik heb nog geen idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen...


Een schoorsteen van 30 cm leek me wat overbodig hier tussen de heuvels. Trouwens de Arbo-wet bestaat hier nog niet en mensen van de vakbond komen er niet in...
met vriendelijke groet,

Martijn