Timo: Hier komt weer een leek-opmerking, een ski is dat zo ’sleep’ding wat je heel vroeger ook bij Trix-Express had? Die zaten ook in het midden geloof ik.
Bij een ander heel oud merkloos wagonnetje zat dat ’schijfje’ niet, maar ik zag dat de wielen van plastc zijn.... klieko ?
Als je zakt met het profiel naar Code 75 dan houd je veel minder mogelijkheden (minder merken, leveranciers) over, of je moet asjes vervangen (want waar een wil is, is een weg).
In principe zijn er geen beperkingen in de keuze van het rollende materieel wat betreft het 2L systeem bij “Mein Gleis” (Peco).
Als het rollende materieel van Märklin na 1990 is gekocht, dan kun je zelfs op Code 75 rijden.
Mein Gleis is van Weinert. Weliswaar ook code 75, maar niet van Peco
Wat is er dan veranderd? Bij Märklin zijn de flenzen 1,35 mm hoog, en dat is volgens mij altijd zo geweest.De vrije ruimte bij code 75 is 1,35 mm, dus eigenlijk is er niet echt ruimte over.
Als je kiest voor digitaal is het zinvol om bv blokken in de baan aan te brengen Groetjes,Rob
Dit klopt dan weer niet helemaal. Of het zinvol is om blokken in je baan aan te brengen hangt niet samen met digitaal rijden. Wel met automatisch rijden.