Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 23:36:33
Nijmegen in h0 door hendrikd
Vandaag om 23:25:58
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
Vandaag om 23:23:31
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door JeanR
Vandaag om 23:23:05
Trix 22576 (CC 40100 SNCF) complete lijst met CV's gezocht door wob
Vandaag om 23:05:22
Petitie - Rail away moet blijven! door R1954
Vandaag om 23:02:37
Cranicher Altbahn door NS264
Vandaag om 22:53:07
Molenbaan (werktitel) door NS264
Vandaag om 22:43:42
Bahnstrecke 5867 door NS264
Vandaag om 22:41:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 21:56:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:52:18
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door bask185
Vandaag om 21:45:47
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Besselspoor
Vandaag om 21:14:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door sjoerd74
Vandaag om 20:57:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:28:13
Line-up foto's van modellen door Rob Bennis
Vandaag om 19:46:02
Camp 3 door GD
Vandaag om 19:41:13
Locatie van foto gezocht door Thom
Vandaag om 19:39:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sncf231e
Vandaag om 18:00:34
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door BAD
Vandaag om 17:44:37
Blokkendoos mat24 dienstwagens in 1:87: mP9201-9213 en mDW169306-169310 obv Roco door Erwin 054
Vandaag om 17:42:16
Treinbotsing tussen Almelo en Hengelo 1972 door 1200blauw
Vandaag om 16:55:43
Nieuw huis, nieuwe baan door DJV
Vandaag om 16:14:29
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door sdz1976
Vandaag om 15:55:05
welke servo 90 180 of 360 graden en stapgrootte door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:02:40
Rail away door haes
Vandaag om 14:43:14
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe door Thom
Vandaag om 14:22:16
Info gezocht voor vakantie Dortmund of Dresden 2026 door R v/d Hoven
Vandaag om 13:05:12
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 12:59:56
Wat is dit voor component door 008200
Vandaag om 12:14:37
  

Auteur Topic: Waar is dit?  (gelezen 140148 keer)

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 922
    • Secondtrains.com
Re: Waar is dit?
« Reactie #225 Gepost op: 11 March 2018, 19:48:01 »
Denver, de nieuwe lijn naar het vliegveld.

CKLX

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #226 Gepost op: 11 March 2018, 19:55:42 »
Denver Colorado is in ieder geval goed, maar of dat het nieuwe lijn naar the Airport is dat hoor ik zo.



Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 922
    • Secondtrains.com
Re: Waar is dit?
« Reactie #227 Gepost op: 11 March 2018, 21:53:59 »
Denver Colorado is in ieder geval goed, maar of dat het nieuwe lijn naar the Airport is dat hoor ik zo.

Hoi Hans,

De lijn is op 22 april 2016 geopend. Er is wel OV in de USA, maar je moet het wel weten te vinden.
Denver is een van de betere steden.

Groeten, Cock.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #228 Gepost op: 11 March 2018, 22:10:16 »




Ik weet het! Plaatjes zijn gemaakt op Commuter rail Maintenance Facility in Denver door Transit Security Officer F.J. Reints

« Laatst bewerkt op: 11 March 2018, 22:14:19 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #229 Gepost op: 12 March 2018, 08:22:34 »



Let even op de kaartjeskniptang aan zijn rechterzijde. Iets anders als bij ons Tog.....
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #230 Gepost op: 13 March 2018, 10:27:08 »
De foto's zijn genomen van de Unversity of Colorado A-line. Deze A-line verbind Union station met Denver Int. Airport (DEN). De rit duurt 37 minuten en telt 8 stations met een stop van 35 seconden. De rit prijs voor het hele traject is $9, De eerste trein vertrekt s 'morgens om 03.30 uur in een kwartiersdienst en gaat daar mee door tot acht uur in de avond. Na achten word het een halfuur dienst tot twee uur in de nacht .
De lijn gaat door twee County, die van Denver County waar een gepakte zwartrijder 82 dollar en Aurora county waar de boete 106 dollar is. Op de trein zit een Operator (Driver of Machinist) en een gewapende conducteur! Volgens de Federal Law, die aangepast is na 9-11, moet er buiten de ongewapende conducteur en gewapende Security Officer aan boord zijn. Denver heeft de laatste twee functie in een gecombineerd.

« Laatst bewerkt op: 13 March 2018, 10:35:50 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #231 Gepost op: 30 May 2018, 14:54:07 »
Zijn weer thuis na een paar dagen weggeweest te zijn. Onderweg veel spoorse rariteiten en ???? gezien.

Wie weet waar we hier waren?

Is een oud DB traject wat stil gelegd is.
« Laatst bewerkt op: 01 June 2018, 12:12:01 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

brun

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
Re: Waar is dit?
« Reactie #232 Gepost op: 30 May 2018, 15:35:44 »
Auenland-Draisinen in Rahden.  ;D

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #233 Gepost op: 30 May 2018, 15:56:54 »
Bijna goed. :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Shay-fan

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re: Waar is dit?
« Reactie #234 Gepost op: 30 May 2018, 20:02:46 »
Rinteln - Alverdissen (Extertal)

m.vr.gr. Gerard

brun

  • Offline Offline
  • Berichten: 72
Re: Waar is dit?
« Reactie #235 Gepost op: 31 May 2018, 16:20:00 »
Dan is het Ströhen? Of hoe heet dat stationnetje aan de andere kant ook alweer?

In ieder geval is 't dat draisinen-lijntje. :-)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #236 Gepost op: 31 May 2018, 17:23:35 »
Helemaal goed.

Station  Ströhen-Wagenfeld(Han) is gebouwd in de vroege jaren 1900 van de vorige eeuw. In Strohen(Han) werden hoofdzakelijk goederen als (kunst)Mest, Kalk, Turf, landbouwmachines en vee overgeslagen en verhandeld. De spoorlijn langs Ströhen-Wagenfeld was onderdeel van de Ravensberger Bahn en liep van het Noordelijk gelegen Bassum naar het zuidelijke Herford. Hiermee had Ströhen-Wagenfeld een aansluiting op het omvangrijke Duitse spoorwegnet. Midden in de jaren 90 van de vorige eeuw werd het baanvak Rahden-Bassum stilgelegd en was het over en uit voor Ströhen-Wagenfeld (Han) als station voor het personenverkeer. In het voorjaar van 2009 is het 14 km lange gedeelte Rahden- Ströhen, weer geactiveerd voor gebruik van de toeristische railfiets, het zgn Eisenbahn Draisinenverkehr. In Ströhen, bij de uitspanning “Lokschuppen” kan overgestapt worden op de Moorbahn die vroeger het turf aanvoerde voor de plaatselijke turffabriek. Deze ongeveer 3.5 km lange 60 cm smalspoorbaan brengt de bezoeker in 30 minuten naar het natuurgebied Neustädter Moor met een aansluiting op het Moorerlebnispfad en Schäferhofs Teerling met de typische Moorschnucken


Na het stellen van de wagen ontdekte ik al gauw dat dit een bijzondere plaats moet zijn geweest gezien de lichtmasten en de kinderkopjes op de toegangsweg


De rand van de losplaats is nog steeds goed te zien met de vertikale rails in de grond. (krijg die verd... plaatjes hier niet gekanteld..)


In het gras waren nog stukken rails te onderscheiden


Er liep ook een afbuiging van het terrein af


Hier is dat boven in het midden goed te zien. Foto Lokschuppen.


Onderbroken door de weg liep dit spoor naar de voormalige turffabriek


Het doorgaande spoor in de richting van Rahden gezien. Het gebouw is recht over het goederenspoor gebouwd


Dwars over het bed van de normaalsporen is nu de 60cm brede smalspoorbaan aangelegd


Het was snel gedaan met de rust toen de club fietsende herriemakers er aan kwam.


De deuren van de loods, die ook diende als opstapstation, gingen open en de diesel werd gestart


. Met een snelheid van ongeveer 6 km per uur trekt de 50 jaar oude 36 pk sterke dieselloc de gasten richting "het"Moore".


Dit is wat achter bleef!!


Na een kleine drie kwartier kwam het lege treintje weer in zicht om de volgende passagiers op te halen.


Eerst even omlopen


Op de achtergrond de uitgenomen railsecties en wissels waar nu de locloodsen op staan.


Wissel om, en achterover tegen de trein aan.

Ondertussen had een ander object mijn aandacht getrokken


Tussen de bomen door zag ik op het inhaalspoor een vreemd object staan


Het bleek een Opel Vroom-Vroom te zijn met echte spoorwielen!


Een vernuftige oplossing


Zo heb je geen kentekenplaat nodig...
Wagen wordt gebruikt voor het halen en terug brengen van de lege railfietsen. Is dan ook uitgerust met een trekhaak voor en achter. Nee, geen buffers!!


Nu ik toch aan het onderzoeken was zag ik dit stootblok aan het eind van het veiligheidspoortje staan.


Aan de anderekant het zwaar overwoekerde spoor naar de verhoogde koplading


De koplading! Tussen de bomen door is net nog het voormalige station te zien


Het spoor langs de goederenloods. links de verhoogde kop- en zijlading


Het voormalige station van Ströhen wat nu in particulier bezit is.


De straatzijde van de aangebouwde goederen loods


Zo moet het er in de laatste dagen van de dienstregeling uit gezien hebben. Plaatje geleend van het internet.


Naar eigenwaarneming gemaakt spoorenplan


En zo, dankzij enkele tips van mede BNLS-er, gevonden op het internet.


Even een stukje langs het bestaande turfspoor gelopen.


Het veenmoeras. Wat een rust en weids uitzicht heb je daar.


Het eerder genoemde tussenstation halverwege het moeras

 
Nu met trein en passagiers


Hier is de lok te zien


Aan het einde van de lijn is het spoor van een heuse keerlus voorzien


een moment voor je zelf..


Voor de kenners is goed te zien dat er op 60 cm spoorbreedte erg krappe bogen mogelijk zijn.


Het spoor ligt mooi verscholen tussen de bomen en in het gras.


Emma komt weer tevoorschijn maar nu met een andere machinist/motordrijver. De bemanning van de trein bestaat uit twee personen, een machinist en een controleur. Bij ieder eindpunt verwisselen zij van functie en plaats


Koppeling tussen loc en wagens. Overbodig te zeggen dat de trein niet beremd is.


De H en P seinen zijn de enige borden langs de lijn.


Het P-bord






« Laatst bewerkt op: 01 June 2018, 23:13:23 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #237 Gepost op: 21 June 2018, 13:15:27 »
Waar was ik dees maal?

Gezien richting het zuiden


Gezien richting het noorden. Ook hier het modernste materieel. het bovenste wissel leid naar een stil gelegd baanvak waar nog wel eens museaal stoom te zien was/is?


Trein uit het oosten


Ooit lagen hier veel meer sporen. De oude perronkanten zijn tussen het gras en onkruid net herkenbaar


Het is wel oppassen geblazen.


« Laatst bewerkt op: 22 June 2018, 19:32:14 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12557
    • sleutelspoor
Re: Waar is dit?
« Reactie #238 Gepost op: 23 June 2018, 10:30:21 »
Er zijn veel kijkers maar geen vragers!


Vertrekkende trein richting zuiden. Rechts is nog net een stukje van het station te zien.


Het spoor is nog niet zo erg lang geleden gemoderniseerd. Arm seinen, sporen en oude perrons zijn vervangen door deze moderne LED varianten


Het is geen Almelooo ;D


En daar is de volgende alweer!
« Laatst bewerkt op: 23 June 2018, 11:23:09 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3372
Re: Waar is dit?
« Reactie #239 Gepost op: 23 June 2018, 11:18:10 »
Wat een geinig draadje (y)
Groeten,
Richard