Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde Koemo ballast ??? door Paulus
Vandaag om 11:12:49
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 10:49:27
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:18:14
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 09:03:18
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 08:49:14
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
"Nederlandse" modellen door Besselspoor
Vandaag om 08:14:36
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
  

Auteur Topic: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0  (gelezen 36684 keer)

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8413
    • Rangeerbanen
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #165 Gepost op: 17 juni 2017, 20:35:44 »
En ja, als baasje en vrouwtje op zolder bezig zijn is het beneden erg saai. Dus de poes kwam ook een kijkje nemen en besloot dat het blauwe spul best wel lekker lag!


Poes slaapt niet, poes wacht op de multi-muis ;)

Groet,
michel

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #166 Gepost op: 17 juni 2017, 23:43:13 »
Ha, dan mag ze nog wel een paar jaar wachten denk ik. Of ik moet tegen een mazzeltje (of leuk cadeautje) aanlopen, maar dan moeten alle locs weer omgebouwd worden etc etc.. ze wacht maar even!

In de tussentijd vandaag nog wat gerotzooid. Spoor ligt nu allemaal naar behoren, aanpassing gedaan in het (schaduw)station zodat ik daar ook meer tevreden over ben.



Ringleiding aangelegd, draadjes solderen, en dan kon ik net provisorisch de transformator aansluiten, loc er op en...... niks. Alles nagelopen op kortsluiting, alle schakelaars gecheckt, niks. Alle kabels en aansluitingen aan het spoor nagelopen, en nog steeds niks. Transformator bekeken en jaa hoor, draadjes niet goed aangesloten! Kleine aanpassing en hoppa, daar reed de trein! Joepie!

En toen ging ik de bocht door naar het hoofdstation.... en niks. Geen stroom. Vergeten om in de bocht een stroomaansluiting te maken  ::) Dat komt morgen wel weer.


Ach, het houd je van de straat  8)
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #167 Gepost op: 18 juni 2017, 14:40:32 »
Zo, overal staat stroom op de baan, de basis is klaar, er kan weer gereden worden!





Meteen maar een paar treinen uit de doos halen, wat mogelijkheden voor rijden testen, en wat sfeer plaatjes maken, ondanks dat het nog een kale boel is. Hoe dan ook ben ik echt super blij dat er in elk geval weer gereden kan worden!









Wel nog achter een probleempje gekomen. De plan E rijtuigen die ik heb (Lima) hebben niet de goede wielen voor de fijne code 75 rails. Op de vorige baan merkte ik het ook al, maar dat waren korte stukje die gereden werden, dus viel het niet op. Maar als ik van het ene station naar het andere rij, dan krijg ik echt medelijden met de preisertjes die mee moeten rijden. Vreemd genoeg rijden mijn Lima locomotieven prima, terwijl die echt uit dezelfde set komen. Zal iets met de flensen te maken hebben. De keuze is dan nu; nieuwe wielen aanschaffen, of het Lima spul eruit en andere rijtuigen aanschaffen..
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

NS264

  • En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8509
    • Midland
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #168 Gepost op: 18 juni 2017, 14:47:39 »
Hoi,

Lima niet eruit zetten, gewoon terzijde zetten langs de baan op een zijspoortje.
Anders andere wieltjes eronder die wel kunnen alles van dat soort ook te vinden op de beurs in Houten bijvoorbeeld.

Mooie voortgang en eindelijk dan zover dat je kan rijden (y).

Gr Koen.
Voor meer interactie voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #169 Gepost op: 18 juni 2017, 15:58:49 »
Ik twijfel ook nog hoor. Ergens in de toekomst wil ik wel alle plan E vervangen met andere merken, die van Lima zijn wel een beetje triest qua detaillering als ze naast de hondekop van Piko of de DE3 van Artitec staan. Maar ja, het geld groeit niet op mijn rug! Voor nu zet ik ze maar even aan de kant, en rij ik vooral met de treinstellen en wat goederen vervoer. Ik ben al lang blij dat ik weer kan rijden!

Nu eens kijken wat ik nog meer kan plannen... ik ontkom er nu niet meer aan om ook aan scenery te moeten beginnen, ik kan het niet meer afschuiven op de verhuizing  ;D
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7182
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #170 Gepost op: 18 juni 2017, 16:01:25 »
... ik ontkom er nu niet meer aan om ook aan scenery te moeten beginnen..

Zou eerst je onderbouw eens verder afmaken, daarna kun je gaan denken aan scenery.
Mvh Steef

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #171 Gepost op: 18 juni 2017, 16:15:06 »
Je hebt gelijk, ik loop op de feiten vooruit! Het gaat mij soms alleen niet snel genoeg  ;D

Geduld is een schone zaak  8)
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8413
    • Rangeerbanen
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #172 Gepost op: 19 juni 2017, 07:43:15 »
Zo, overal staat stroom op de baan, de basis is klaar, er kan weer gereden worden!
Gefeliciteerd, dit is de eerste en de beste mijlpaal!

Wel nog achter een probleempje gekomen. De plan E rijtuigen die ik heb (Lima) hebben niet de goede wielen voor de fijne code 75 rails.
Misschien heb je hier wat aan? Volgens mij moet je dan de RP25 wielen hebben.  De verzendkosten vielen volgens mij wel mee.

Groet,
Michel

Haradigi

  • Offline Offline
  • Berichten: 942
  • Meet (kijk, voel, ruik) & dan weet je het.
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #173 Gepost op: 19 juni 2017, 09:44:00 »
Veel plezier met het "rijden".

groet
Harald

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #174 Gepost op: 19 juni 2017, 11:37:20 »
@Michel: daar heb ik zeker wat aan, vooral ook omdat ze wielen voor Lima hebben, anders zou het opmeten worden. Ik had ergens anders ook wielen gevonden, maar dan 50 cent duurder. Dank!

@Harald: Dank je! Ik kan in elk geval weer een beetje vooruit ;)
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #175 Gepost op: 19 juni 2017, 12:13:47 »
.... Ergens in de toekomst wil ik wel alle plan E vervangen met andere merken, die van Lima zijn wel een beetje triest qua detaillering als ze naast de hondekop van Piko of de DE3 van Artitec staan......

Dat is inderdaad altijd lastig  8)  Vroeger vond je een model echt prachtig maar met de detaillering en bedrukking van tegenwoordig schuift je verzameling langzaam steeds verder naar perfectie toe  :)  Als je nog in het tijdperk voor de blauwe reclamebanen rijdt dan heb je overigens nog wel eens complete setjes plan E's voor een leuke prijs.

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #176 Gepost op: 19 juni 2017, 12:18:09 »
Ik rij inderdaad voor de blauwe reclamebanen, maar ik heb nog geen complete setjes gezien. Ook niet actief gezocht hoor, laat ik dat voorop stellen. Ik wacht daar ook bewust mee, er is nog zoveel wat ik wil aanschaffen, en als ik dan een leuk setje plan E zie, dan wil ik die natuurlijk meteen weer hebben.

Leuke hobby, maar mijn geduld en portemonnee worden echt op de proef gesteld.  ;D
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #177 Gepost op: 04 juli 2017, 20:34:30 »
Deze week weer even de tijd nemen om het hout af te werken. De baan wordt verstevigd!

In de tussentijd afgelopen weekend een leuk bedragje cadeau gekregen van mijn lieve oma, wegens het halen van de opleiding. Daarom lekker rondgekeken voor een leuk rijtuigje en tadaaa!





De wens voor dit rijtuig komt dankzij dit forum. In één van de video-ritten (voor de DB kant van Beneluxspoor nota bene!) staat op het laatste station een 1200, met een gevarieerd stammetje rijtuigen. Ik dacht, alleen plan E is leuk, maar zo'n allegaartje aan rijtuigen is ook erg leuk, vooral die voorste...



Voor de videorit: https://www.youtube.com/watch?v=yEmyKpB9mW4
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #178 Gepost op: 04 juli 2017, 20:49:16 »
Ah, een klassiekertje. Ik heb er nog eens zo eentje omgebouwd tot groene motorwagen met pantografen  :) Leuke aanwinst.

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #179 Gepost op: 04 juli 2017, 21:40:51 »
Ik heb hier een stam groene blokkendozen liggen, motorwagen, stuurstand en tussenrijtuig. Dit wil ik graag ook zo compleet houden, alhoewel ik ze eerst even moet opknappen voor ze de baan op kunnen. Die ga ik niet ombouwen naar een blauwe dus  ;D
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0