Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kent iemand een geschikte striptang door Lobomotion69
Vandaag om 01:06:41
Yet Another Servo Decoder door spock
Vandaag om 00:14:04
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door AP3737
15 June 2025, 23:45:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 June 2025, 23:12:53
Plan E - 2023 oplage door DV modelspoor
15 June 2025, 23:09:31
Rheinburg, TP V/VI door Schachbrett
15 June 2025, 23:08:04
Raadplaatje door grossraumwagen
15 June 2025, 23:00:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Robkop
15 June 2025, 22:37:58
EifelBurgenBahn door Frank 123
15 June 2025, 21:43:52
Hulp bij update Mobile Station 2 door NL-modelspoor
15 June 2025, 21:41:39
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Modellbahnwagen
15 June 2025, 21:40:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
15 June 2025, 21:03:52
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
15 June 2025, 19:58:48
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
15 June 2025, 19:22:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
15 June 2025, 18:05:03
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
15 June 2025, 17:44:26
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
15 June 2025, 17:41:08
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
15 June 2025, 17:17:41
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
15 June 2025, 17:09:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
15 June 2025, 16:42:37
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
15 June 2025, 16:00:01
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
15 June 2025, 15:41:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
15 June 2025, 15:25:08
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
15 June 2025, 14:13:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 741230
15 June 2025, 13:24:02
Leubachtalbahn door Krokodil68
15 June 2025, 13:00:09
US diorama in H0 door Wim Vink
15 June 2025, 12:23:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
15 June 2025, 11:57:53
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
15 June 2025, 10:31:35
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
15 June 2025, 10:09:29

Auteur Topic: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0  (gelezen 38784 keer)

Arvidus

• Offline Offline
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #75 Gepost op: 18 May 2016, 20:57:52 »
Je gaat sneller dan ik  ;D (y)

Gezien jij nog niet zoveel doet, ja, dan ga ik nog steeds sneller dan jij. Helaas staat het project ondertussen al een tijdje stil. Afgelopen april hebben wij de sloopdatum van dit kleine appartementje te horen gekregen, deze staat op 1 januari 2018. We moeten (en willen) hier dus weg, en hebben nog geen idee waar we terecht gaan komen. En dus ook geen idee of deze baan in zijn geheel daar geplaatst kan worden. Dat maakt het op dit moment een beetje zonde om scenery te gebruiken, terwijl die voor het zelfde geldt gesloopt moet worden wegens ruimtegebrek. Ook al kriebelt het al tijden om verder te gaan, tot nu toe blijft het bij rangeren.

In de tussentijd wel wat rollend materieel aangeschaft, dit is nu wel bijna compleet. Er rijdt nu een 1200 + plan E rond, een groene hondekop, een 1300, een 2400 en een sikje. Met wat oude goederenwagons is er dus wel wat te doen, maar afgezien van dat staat het hele project op pauze.

... in de tussentijd hoop ik dat we een huisje vinden met wat meer ruimte... dan gaat er nog genoeg toegevoegd worden. De plannen zijn groots!
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #76 Gepost op: 18 May 2016, 21:21:18 »
Dit huisje ligt in elk geval voor je klaar:

Arvidus

• Offline Offline
« Reactie #77 Gepost op: 18 May 2016, 22:46:02 »
17de eeuw, welk tijdperk qua treinen is dat?  ;D
mvg, Arvid

ivanzon

• Offline Offline
« Reactie #78 Gepost op: 19 May 2016, 22:00:25 »
Tijdperk 0, met door paarden getrokken mijn karretjes

NS264

• En maar rijden over het asfalt, kilometers.Sinds kort ook met langer materieel.
  • Offline Offline
    • Midland
« Reactie #79 Gepost op: 20 May 2016, 12:01:39 »
Hoi,

Als er verhuizing op het spel staat is het alleen maar gunstig dat je nog niet veel gebouwd hebt.
Als je nog langere wachttijd hebt kun je kleine stukjes uitproberen voor straks bij het echte werk.

Gr Koen.
Voor meer interactie (komt ten einde)voor topic Voorbereiding bouw Swalbenburg: volg Instagram@swalbenburg_moba_n#
Eagles

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #80 Gepost op: 20 May 2016, 12:05:48 »
17de eeuw, welk tijdperk qua treinen is dat?  ;D

Zeg bijdehandje, iets met een gegeven paard enzo  ;D

JvE

• Offline Offline
« Reactie #81 Gepost op: 20 May 2016, 12:31:15 »
Dat rode diesellocje met die gele hekjes heb ik thuis ook. Is dat geen locomotiefje uit een Roco startset? Zou deze ook al digitaal voorbereid zijn of kan er überhaupt een decoder ingebouwd worden? En de volgende vraag: is dit ook een locomotiefje wat ook in werkelijkheid bestaan/gereden heeft bij de DB?
« Laatst bewerkt op: 20 May 2016, 12:37:50 door JvE »
Groetjes,
John

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #82 Gepost op: 20 May 2016, 14:17:51 »
Het rode lokje is van oorsprong een Frans lokje, nl uit de SNCF serie Y8000. Deze heeft nooit bij de DB gereden. Maar als Privatlok kan het natuurlijk altijd. Qua digitaliseren is het afhankelijk welke uitvoering je hebt. Bij de oude versie gaat een deel van de toevoer van de stroom door het frame. Dat is alleen op te lossen door gelijk bij de wielen een geïsoleerde stroomafname te realiseren. Dat gaat eenvoudiger als je een kunststof onder plaat hebt, die was te verkrijgen via Ebay, op dit moment zie ik die niet meer. Maar je zult hoe dan ook delen weg moeten halen om een decoder te kunnen plaatsen, in de lok is weinig ruimte. Hoe het met een nieuwere versie zit weet ik niet, die is niet in mijn bezit.

Groet,
michel

Arvidus

• Offline Offline
« Reactie #83 Gepost op: 20 May 2016, 15:21:54 »
Koen: Dat is zeker waar, zelfs de rails ligt nog los, dus ik zou in het ergste geval helemaal opnieuw kunnen beginnen. Maar mijn frustratie zit hem ook in de mogelijkheid om uit te breiden. Schaduwstation, misschien een klimspiraal.... ergens een keerlus, noem maar op. Het kriebelt om hiermee aan de slag te kunnen, net zoals het kriebelt om met de scenery aan de slag te kunnen. Dat laatste zou ik inderdaad in kleine stukjes kunnen uitproberen, misschien een kleine diorama. Maar uitbreidingen, veranderingen en dergelijke zitten tot die tijd in mijn hoofd, ongeduldig wachtend tot ik er wat mee kan  :P

Eelco: Ik zeg al niets meer  :P Ik ben er heel blij mee, en dat weet je wel!

JvE: Dat diesellocje komt inderdaad uit een Roco startset. Althans, ik heb hem los gekregen uit oud materiaal van de opa van mijn vriendin, en al zoekende op marktplaats heeft mijn vriendin toevalligerwijs de bijbehorende startset voor een prikkie op de kop kunnen tikken... wegens een ontbrekende loc  ;D Daar ben ik dus mee (opnieuw) begonnen, alhoewel ik moet toegeven dat ik alleen de trafo uit de set nog gebruik..

Michel: Mooi stukje achtergrondinfo, ik had eigenlijk verwacht dat het een niet-bestaande loc was, een fantasietje.
mvg, Arvid

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #84 Gepost op: 20 May 2016, 15:46:52 »
Hoi Arvid,

Ik heb zelf ook het lokje en bouw het om tot een Y8000. Dit was goedkoper dan een 2e hands Roco Y8000 te kopen :).

Het digitaliseren heb ik overwogen, maar gaat niet meer gebeuren. Ik ben weer analoog gaan rijden.

Groet,
Michel

Arvidus

• Offline Offline
« Reactie #85 Gepost op: 20 May 2016, 18:02:04 »
Prachtig! Mooie combinatie met het oranje-zwart.

Ik had inderdaad gelezen dat je weer terug naar analoog bent gestapt. Is digitaal dan zo ingewikkeld, of heb je simpelweg meer plezier met analoog?

Goede oplossing met handgeschakelde wissels trouwens, ik heb de website meteen opgeslagen!
mvg, Arvid

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #86 Gepost op: 20 May 2016, 20:07:17 »
Hoi Arvid,

Dank je wel voor je compliment. Het is een klein projectje, waarbij ik ook met geëtste onderdelen aan de slag ga, dat heb ik nog niet eerder gedaan. De lok is overigens met de hand geschilderd, het dak en onderstel moeten eigenlijk nog.

Wat mij tegenviel met het digitaal rijden was al het gedoe er om heen. Ik bleef maar solderen en daar heb ik een beetje hekel aan. Gezien mijn budget koop ik alleen 2e hands loks, meestal zonder decoder en ook niet voorbereid. Dus dat betekende al een extra kostenpost per lok van rond de €20. Niet alle loks zijn eenvoudig om te bouwen, dus ook daar moest ik op letten. Daarnaast moesten alle sporen ook goed aangesloten zijn, dus elk spoor heeft minimaal 1 aansluiting. En dan heb ik ook nog eens de pech gehad dat twee decoders spontaan de geest gaven, en minimaal 1 ander gewoon gevoelig was voor weet ik veel wat. En ik heb geen gevoel voor electronica, dus de lol was er snel vanaf. Ondanks de leuke voordelen van verlichting die schakelbaar is en loks die je overal kunt laten stilstaan (met het extra geluid heb ik niet zoveel). Toen zag ik weer de mogelijkheden van Hoog Frequent rijden, of Pulssturing, en toen was de keuze snel gemaakt. Al mijn loks kunnen weer de baan op zonder al te veel gedoe, terwijl ze ook langzaam kunnen rijden. Het merendeel van het soldeerwerk is ook gedaan, en het geheel is budgetvriendelijker. Vandaar mijn omslag weer naar analoog.

In je antwoord naar Koen lees ik al over grootste plannen. Ben benieuwd naar een vervolg, je hebt rustig de tijd om daar over na te denken. En misschien tussendoor wat kleine projectjes op te starten, zoals dio's bouwen. Maar eens kijken hoe een lok werkt kan ook interessant zijn, merk ik.

Groet,
michel

Arvidus

• Offline Offline
« Reactie #87 Gepost op: 20 May 2016, 22:13:42 »
Ik denk wel dat ik in de toekomst de stap naar digitaal wil maken, solderen vind ik niet zo'n ramp. Net als jij koop ik ook alleen tweedehands, klein budget, grote uitdaging om de prijs laag te houden. Tot nu toe heb ik één treinstel die digitaal voorbereid is, de rest zal ik allemaal zelf moeten digitaliseren. Komt dan nog bij dat ik een digitale startset op het oog heb met een Tee RAm die geweldig in mijn tijdperk past. Mooie taak terwijl ik niets aan de scenery kan doen.  Helaas is de prijs tweedehands nog steeds hoog, en tsja, als er opeens wat andere, belangrijkere zaken tussendoor komen dan moet je keuzes maken, dus het digitaliseren laat nog even op zich wachten.

De voordelen voor mij met digitaal rijden is vooral gericht op meerdere treinen tegelijk laten rijden, en de verlichting. Het geluid word ik ook niet warm van. Alleen als ik sommige draadjes op het forum lees lijkt het mij wel een ingewikkelde bedoening, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met persoonlijke keuzes, je kan het per slot van rekening net zo uitgebreid, en dus ingewikkeld maken als je zelf wilt.

De plannen zijn verder zeker aanwezig, ik mag dan weinig met scenery gedaan hebben, in de tussentijd heb ik wel veel geleerd over rangeermogelijkheden, rollend materieel en praktische oplossingen. Daarbij helpt de gigantische kennisdatabank van dit forum zeer zeker. Inspiratie in overvloed!
mvg, Arvid

Arvidus

• Offline Offline
« Reactie #88 Gepost op: 20 May 2016, 23:44:58 »
De treinen mochten vandaag nog even poseren;

mvg, Arvid

tothebeach

• Michel
  • Offline Offline
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
« Reactie #89 Gepost op: 21 May 2016, 13:00:34 »
Is dat een originele Lima 1200? (y)

De voordelen voor mij met digitaal rijden is vooral gericht op meerdere treinen tegelijk laten rijden, en de verlichting. Het geluid word ik ook niet warm van. Alleen als ik sommige draadjes op het forum lees lijkt het mij wel een ingewikkelde bedoening, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met persoonlijke keuzes, je kan het per slot van rekening net zo uitgebreid, en dus ingewikkeld maken als je zelf wilt.

Voor het meertreinenbedrijf is Digitaal wel handig, maar vereist misschien ook wel wat extra studie. ik hoop dat je ook wat gevoel hebt voor het digitale leven, dat ontbreekt bij mij namelijk ook :). En het idd wonderlijk wat sommigen doen binnen het digitale gebeuren.
Maar goed, ik hoop dat je het komende jaar een goede zoektocht hebt naar een nieuw onderkomen en van daar uit mooie nieuwe plannen kunt maken.

Groet,
Michel