Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
28 maart 2024, 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
28 maart 2024, 15:06:14
  

Auteur Topic: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0  (gelezen 36632 keer)

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #105 Gepost op: 19 oktober 2016, 13:42:15 »
Hoi Hijlco,

Tot nu toe klinkt het inderdaad heel doordacht, ik ben dan ook al geruime tijd dit hele forum aan het uitpluizen op zoek naar tips, technieken en allerhande feitjes die ik kan gebruiken voor mijn baan.Maar ik houd mijn hart vast voor als ik straks daadwerkelijk met de scenery moet beginnen, in mijn ogen staat of valt een baan met de scenery. Goede scenery laat de baan echt tot leven komen, maar ik weet nog niet of ik het in me heb om goede scenery te maken... tijd zal het leren, en daarom blijft dit (nog steeds) een oefenbaan  :angel:

Wat mijn vriendin betreft, ik zal haar zeker vasthouden. Sterker nog, 8 december stappen we het huwelijksbootje in, na negen jaar samen zijn, dus dat moet wel goed komen. Wat haar welwillendheid betreft; schijn bedriegt hoor! Nou ja, ze denkt wel mee, ze is heel blij dat ik eens een goede hobby heb opgepakt, in plaats van de gehele dag achter de pc te zitten. Ze ziet ook wel hoe enthousiast ik erover ben, en daar geniet ze ook wel van, maar toen duidelijk werd dat we moesten verhuizen (sloopwoning), hield ze haar hart vast. We wilden sowieso een woning met drie slaapkamers; eentje voor ons, eentje voor een toekomstige gezinsuitbreiding en dan nog eentje voor hobby/studeer/logeerkamer. En gezien modelspoor nogal wat ruimte in beslag kan nemen zorgde dit wel voor wat kopzorgen bij haar. Tot we deze woning kregen, met drie slaapkamer én een grote zolder! Ik blij, zij blij. Nu nog zorgen dat ik niet alleen maar op zolder zit  ;D

Ik denk dat de blokkendoos wel als uitzondering komt te rijden. Ik houd mezelf redelijk strak aan het tijdperk, maar een kleine uitschieter kan altijd. Zoals je zegt; ik ben zelf de baas! Daarbij is een museumlijn altijd nog een optie (mocht ik onverhoopt klachten krijgen over realisme), gezien er in huis ook nog een BR 01 staat, een kleine erfenis van mijn vriendin haar opa. Deze moet wel rijvaardig blijven, dus af en toe mag die ook een rondje rijden... als museumtrein.
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #106 Gepost op: 19 oktober 2016, 13:47:03 »
Hoi Floris,

De module zelf bevat een hoop schuin spoor, het gehele station komt ook schuin te staan, zoals hier te zien;





De rechte sporen langs de randen zijn vooral te vinden op het schaduwstation, en bij de keer mogelijkheden. Daar komt geen scenery, en maakt het speelse effect ook minder uit. Op de modules met scenery ben ik inderdaad ook voor de toekomst van plan om schuin te werken, om een speels effect te krijgen.  :)
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #107 Gepost op: 20 oktober 2016, 14:12:45 »
Helemaal duidelijk,die had ik over het hoofd gezien :-[
Ben benieuwd naar de start  (y)
En (alvast) van harte met de trouwerij en t huis ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #108 Gepost op: 20 oktober 2016, 15:00:36 »
(mocht ik onverhoopt klachten krijgen over realisme)

Gezanik over realisme op andermans banen valt voor mij onder de noemer LB  ;D

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #109 Gepost op: 20 oktober 2016, 17:07:49 »
LB?

Hoe dan ook, het gebeurd redelijk veel hier. En och, het is ook een beetje mijn eigen mening... het staat een beetje raar om met een BR 01 te rijden op een baan vol Nederlands spul. Tenminste... ik neem aan dat die hier niet reden in 1965, in een of andere internationale sneltrein vorm? Nee, vast niet  ;D
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #110 Gepost op: 20 oktober 2016, 17:23:15 »
L ekker
B elangrijk
 ;D

Ik was zelf van plan een modelbaan te bouwen in 1975, maar hierdoor kon ik een bepaald type loc niet laten rijden (te modern). Daarom bedacht dat mijn modelbaan zo'n beetje de jaren 70/80 uitbeeld. Lekker ruim genomen, kan nu veel meer locs laten rijden. Overal is een oplossing voor.  ;)
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #111 Gepost op: 20 oktober 2016, 17:40:42 »
Daar heb ik ook een tijdje mee zitten spelen, vooral omdat in 1968 de NS vignetten verschenen, en redelijk veel tp3c treinen mét vignet worden uitgebracht. De groene Plan V is bijvoorbeeld bijna niet te vinden zonder vignet.

Hmmm.... dat moet ik toch even onthouden, ik kan niet meer herinneren wat mijn tegen argument was.  ;D
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #112 Gepost op: 21 oktober 2016, 14:30:15 »
L ekker
B elangrijk
Overal is een oplossing voor.  ;)

Inderdaad dat is correcte omschrijving  (y)
Er is ook overal een oplossing voor als je maar wil  :angel:
Het gaat tenslotte erom dat jij t leuk vind,kom je iets tegen wat niet gaat ivm jezelf opgelegde strenge eis,dan moet je m een beetje oprekken tot het wel "past"  ;D
Ik ben hier oook errug rekbaar als t gaat om tractie op de baan die nu ff stil ligt,heb db stomers en dr stomers door elkaar,en ik weet heel zeker dat de helft of meer qua locs nooit in de contreien kwamen waar ik mn baan een beetje situeer  :o
LB, ik vind de loc collectie mooi,dus kan het hier  8)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #113 Gepost op: 21 oktober 2016, 16:42:17 »
LB, ik zal het onthouden. Het zal nieuw materiaal aanschaffen welk makkelijker maken. Misschien een stoere PRR T1 die even komt buurten op mijn stationnetje, Eelco?  ;D

Laten we dat maar niet doen... voor dat soort vreemde eenden heb ik een andere module in gedachten. Een neutrale landschapsbak, welke ik kan gebruiken voor diorama foto's en pronken met materiaal wat echt niet in NL past. Een paar Zweedse locs, een paar stomers, ander mooi spul waar ik tegenaanloop... maar dat is lange termijn werk, het geld moet er ook voor zijn natuurlijk.

Eerst maar eens zorgen dat de bakken gebouwd worden. Waar is je schoonvader als je hem nodig hebt?  ;)
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #114 Gepost op: 31 oktober 2016, 21:54:29 »
Tsja, als er geen module bakken zijn, moet je toch iets anders bedenken om met je hobby bezig te zijn. Gelukkig heb ik een kleine Roco startset die even als testbaan kan fungeren, een tafel waar deze op uitgelegd kan worden en een blokkendoos stel om mee te knutselen  (y)



Ondervindingen tot nu toe; motorwagen loopt redelijk, maar na één rondje lag er een anti-slipbandje af. De andere is spoorloos. Dus de vraag is nu, ga ik nieuwe halen, of ga ik een potje Bullfrog Snot aanschaffen? Tevens waggelt de motorwagen, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
De twee bijpassende rijtuigen ook even nagelopen. Eentje is, op missende vouwbalgen en trapjes na, zo goed als perfect. Werkende verlichting, wat mevrouw hier ook wel erg leuk vond. Het andere rijtuig is er wat minder goed aan toe. Een van de wielstellen is kapot, barst in het plastic, waardoor het rijtuig behoorlijk aanloopt. Verlichting werkte niet, dus heb ik even alles nagelopen en kan alleen maar tot de conclusie komen dat er nieuwe lampjes in moeten. Binnenkort maar even een zooitje ledjes aanschaffen en in alle stellen nieuwe verlichting plaatsen.

Helaas werkte het licht vanavond niet zo mee, dus moest ik er uiteindelijk mee ophouden. Maar zo kan ik tenminste weer een beetje rotzooien, heerlijk! Nog een maandje, dan komt mijn schoonpa timmeren!
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #115 Gepost op: 01 november 2016, 21:52:48 »
Ondervindingen tot nu toe; motorwagen loopt redelijk, maar na één rondje lag er een anti-slipbandje af. De andere is spoorloos. Dus de vraag is nu, ga ik nieuwe halen, of ga ik een potje Bullfrog Snot aanschaffen? Tevens waggelt de motorwagen, iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Een vraag waarbij je het antwoord al gegeven hebt; je AS bandje ligt er af.... en dan heb je geen mooie flens maar een groef in je wiel. Nieuw bandje erop en het werkt weer prima :)

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #116 Gepost op: 01 november 2016, 21:56:09 »
Goh. Soms schijnt het lastig te zijn om bepaalde verbanden te leggen. Dank Ronald!  (y)
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15310
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #117 Gepost op: 01 november 2016, 22:18:42 »
Graag gedaan. Laat even weten of dat het was ;)

Arvidus

  • Offline Offline
  • Berichten: 250
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #118 Gepost op: 06 december 2016, 02:42:33 »
Ja ja, meer dan 30 dagen alweer.

De AS bandjes die ik besteld had bleken niet zo universeel te zijn als ik hoopte dat ze waren, dus ik ben je nog steeds een antwoord verschuldigd.

In de tussentijd is mijn schoonvader vandaag gearriveerd, dus gaan we komende dagen kijken hoe we een mooie stevige ondergrond in elkaar kunnen timmeren! Er gaat weer beweging in komen.

En als kers op de taart; morgen komt mijn oer-plan U binnen  (y) Ik kan er gewoon niet van slapen, zo enthousiast ben ik  ;D
mvg, Arvid

Mijn beginnersproject: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4454
Re: Project Stormvloed - Oefenbaan in H0
« Reactie #119 Gepost op: 06 december 2016, 13:44:19 »
Misschien kun je het oplossen met bufrog snot. Verkrijgbaar in Amerika en is vloeibaar rubber.