Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Programmeren cv door maartenvdb
Vandaag om 18:14:54
Modelbaan Beltheim. door mass am see
Vandaag om 18:10:28
Tams app door Ronaldk
Vandaag om 18:07:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:52:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 17:16:33
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 17:05:57
Wat was jullie allereerste loc? door wob
Vandaag om 17:00:42
DDAR op basis van een Artitec DDM door Daan de leeuw
Vandaag om 16:23:24
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 16:22:48
EL11 NSB sound file door bellejt
Vandaag om 16:10:59
Sfeer op je modelbaan door tothebeach
Vandaag om 15:15:39
Wielen bruineren. Hoe? door Forever Rocofan
Vandaag om 14:52:41
Aachenau West door Montanbahn
Vandaag om 14:16:53
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Edsko Hekman
Vandaag om 13:53:03
RhB H0m, Albulisch door martijn v m
Vandaag om 13:37:39
Wie is Hans Reints door Hans Reints
Vandaag om 13:05:40
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:39:27
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:18:55
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronaldk
Vandaag om 12:11:08
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 12:03:21
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door bellejt
Vandaag om 11:59:57
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:46:52
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 11:45:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:10:15
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 11:02:35
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 10:53:47
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Karben
Vandaag om 10:41:39
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 09:48:16
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 09:32:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:32:06

Auteur Topic: Eurospoor 2015  (gelezen 185866 keer)

hubertus

• Offline Offline
Re: Eurospoor 2015
« Reactie #300 Gepost op: 26 October 2015, 16:26:52 »
Marc heeft gewoon een punt. Als je al jaren niet meer komt en dus ook niet meer kunt inschatten hoe de sfeer is, hoe kun je er dan een oordeel over hebben?
Natuurlijk kun je dat wel. Als je er in het verleden bent geweest, kun je op basis van verslagen van de edities daarna die op internet verschijnen een heel redelijk oordeel vormen hoe zo'n evenement zich ontwikkelt. Over het algemeen kabbelt dat op dezelfde wijze voort. Als er echt grote veranderingen zouden zijn, maak je dat echt wel op uit de berichtgeving op het www.
Als Eurospoor zeven jaar geleden niet je ding was, zal het dat nu nog steeds niet zijn.

Ik heb overigens wel zelf geoordeeld, het was weer een echte Eurospoor. Ik heb me een paar uurtjes prima vermaakt, maar ben telkens wel blij dat ik op fietsafstand woon.

Huub

ReneH0

• Gast
« Reactie #301 Gepost op: 26 October 2015, 16:29:12 »
Een negatieve mening kan wel, maar dan wel graag gebaseerd op actuele info van Eurospoor en niet gebaseerd op een ervaring van jaren geleden. En ook graag meteen erbij vermelden hoe het ook anders kan. Daar kan een organisator tenminste wat mee. Alleen maar roepen vanaf de zijlijn is makkelijk.
Dat lijkt mij een heel goed voorstel.

Gr.

Edsko

En ook graag meteen erbij vermelden hoe het ook anders kan. Daar kan een organisator tenminste wat mee. Alleen maar roepen vanaf de zijlijn is makkelijk. [/size] ;D (y)

Geweldig!
Na al die jaren ....  Worden toch forums over vol geschreven!

[? aan]
Laatst nog Blind een brief gestuurd, over mijn coach ervaring ... speel al jaren Fifa namelijk.
Den Haag ook nog aangeschreven, hoe er bijvoorbeeld beter geregeerd kan worden.
[? uit]

In modelspoorland kan alles geloof ik.

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #302 Gepost op: 26 October 2015, 16:29:59 »
Voor de klagers wat de verlichting betreft: De meeste banen zijn voor club danwel persoonlijk gebruik gebouwd, en gaan niet uit van een hal van 8 meter hoog. Of de bediening kan alleen van bovenaf... Kortom genoeg redenen om er geen verlichting boven te hangen bij 90% van het gebruik.
Vreemde redenering. Kan best zijn dat een baan voor thuis is gebouwd. Maar als je besluit om er mee naar een tentoonstelling te gaan, dan wordt het een tentoonstellingsbaan, en dan moet je dus ook nadenken over hoe het op de bezoeker overkomt. Die wil het goed kunnen zien, en dat gaat alleen maar met een goede eigen verlichting erboven. En dan graag niet van die halogeenstralers die letterlijk highlights veroorzaken en in het ergste geval in je gezicht staan te schijnen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Martijn193

• Bestuur
  • Offline Offline
« Reactie #303 Gepost op: 26 October 2015, 16:32:03 »
Nee, sommige mensen kunnen dat niet.....

Aanvullend:

- Sommige mensen zullen elke keer in herhaling moeten blijven vallen.
- Sommige mensen zullen zich altijd te goed blijven voelen.
- Sommige mensen zullen het weer voor anderen op blijven nemen

Ben ik nog wat vergeten ? Feit is wel, dat eenieder zijn eigen stokpaardjes blijft berijden. Worden jullie dat nou nooit eens zat ? Eén keer melden in je leven is toch genoeg ? Of is het echt zo belangrijk voor sommige mensen om 'het gelijk' te halen?

Samenvattend:

- Voor sommige mensen biedt het wel wat, voor sommige niet.
- Voor sommige mensen is het te duur, voor sommige niet.
- Sommige mensen hebben de tijd, sommigen niet.

Daar, de reacties op de edities 2000 t/m 2015 samengevat. Of zoals hubertus zegt;

Citaat
Als Eurospoor zeven jaar geleden niet je ding was, zal het dat nu nog steeds niet zijn.

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Klaas Zondervan

• Offline Offline
    • Pagina van klaas
« Reactie #304 Gepost op: 26 October 2015, 16:32:23 »
Heb dit jaar niet echt racebanen meer gezien.
Dan heb je zeker die Franse baan met TGV's gemist? ;D
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #305 Gepost op: 26 October 2015, 16:33:27 »
Lang leve internet.
Beurs duurt 3 dagen en begint op vrijdag.
's Avonds staan er al foto's, filmpjes, verslagen etc. op internet.
Daar kan prima een beeld gevormd worden van wat de beurs dit keer te bieden heeft of voorgaande jaren.
Nee, daar ga je de mist in. Kijk even een paar pagina's terug naar de vette knipoog die Floris uitdeelt. Als je daarop je mening zou baseren, ren je gillend weg. Kijk je naar foto's van anderen,  zie je weer een ander beeld. Het is ook net welke foto's iemand heeft gemaakt en met welk doel het word neergezet. Kortom, naar mijn bescheiden mening kun je daar geen objectief beeld mee krijgen.

Daar mag/kan een ieder zijn of haar besluit nemen om wel of niet te gaan en indien gewenst, dit publiekelijk op een forum te melden.
op zich begrijp ik deze nog. Dat is een persoonlijke benadering.

Dan hoeft die persoon/personen natuurlijk niet aan de schandpaal genageld te worden en uitgemaakt te worden voor van alles en nog wat, omdat dit misschien tegen het zere been is van een belanghebbende of een fanatiekeling.
Ik heb hier nog geen belanghebbende gezien. En fanatici ook niet. Wel mensen die aangeven dat je pas een mening kunt vormen als je er ook geweest bent. Er word dus wel geageert tegen niet onderbouwde meningen die stellen dat de prijs/kwaliteit verhouding niet deugd.

citaat: Wat een gezeik, Overdrijven is ook een kunst, eeuwig lopen klagen, zielepieten en wat er allemaal nog meer gebruld is of nog gaat worden als er iets negatiefs gezegd word over wat dan ook.
Zoals al eerder gemeld, negatief mag best, mist onderbouwt. En kom dan ook met een voorstel tot verbetering richting de organisatie. Daar staan ze voor open.

Edsko Hekman

• Offline Offline
  • Nooit uitgeklust....
« Reactie #306 Gepost op: 26 October 2015, 16:36:56 »
Rene,

ik geef het op. Tegen zoveel onzin kan ik niet op. Je hebt gelijk.

ReneH0

• Gast
« Reactie #307 Gepost op: 26 October 2015, 16:38:58 »
Edsko, jou mening is niet mijn mening.

Blijft toch bijzonder, hoe iemand die mij niet kent, mij gaat vertellen dat ik de mist in ga.  :D
Ik (en kennelijk meerdere mensen) kan prima een beeld krijgen, van wat ik op internet zie hoor.  (y)

Kritiek of negatief mag best, maar er wordt voor de zoveelste keer op de man gespeeld.
Vind ik niet netjes en voelt ook niet goed.

Edsko, je bericht op de man, met je opmerking zoveel onzin kan ik niet op.  Je mag het er niet mee eens zijn maar van minderwaardge opmerkingen ben ik niet gediend.  Jammer, dat reacties daarop gewist worden. Het zal sieren dat dit blijft staan, of beide opmerkingen gewist worden.

« Laatst bewerkt op: 26 October 2015, 17:15:22 door René H »

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #308 Gepost op: 26 October 2015, 16:43:44 »
Dan heb je zeker die Franse baan met TGV's gemist? ;D
Zeker niet  ;D Maar een TGV is dan ook een uitzondering. Die mogen (schaal)racen  8) ;D
Gr.
Eric

Peter Spruit

• Offline Offline
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
« Reactie #309 Gepost op: 26 October 2015, 16:46:34 »
Gaan we het  hierbij laten aub?

Persoonlijke meningsverschillen / interpretaties over mooi of niet mooi  etc zullen er altijd zijn.

Je kan en mag je mening hier uiten maar we zien niet graag dat men elkaar begint af te katten. Wil je toch persé je mening tov een ander forumlid doordrukken of verder uitdiepen, doe dit dan gewoon even onder mekaar met een PM. 

Bij deze case closed  zou ik zeggen en laat het voor het plezier van de andere gebruikers niet uiteindelijk uitmonden in een slotje op het topic. 

Tx en groetjes
Peter
Petdig1

Albert.H0

• Offline Offline
  • Roco Fccpps vriend
« Reactie #310 Gepost op: 26 October 2015, 17:14:01 »
Ik ben er ook geweest, 10:30 binnen en 16:00 weer weg. Heb me prima vermaakt. Was de prijs/kwaliteitsverhouding goed? Voor mij wel.
Leuke dingen gezien zoals de club uit Osnabruck en wat Engelse en Franse banen. Het sporenplan op die banen is meestal niet zo recht-toe recht-aan als op de Nederlandse clubbanen die nog erg in de HobbyTrack en N-Track layout zijn blijven hangen. Maar ook op die Nederlandse clubbanen zijn leuke items te vinden zoals de bewegende trekker-trek om maar eens wat te noemen.

Kritiek hebben mag natuurlijk. Maar dan wel op de juiste dingen.

Als je er niet geweest bent kun je niet oordelen over de sfeer van deze editie. En uitgaan van vroeger waren er geen goede/interessante banen dus het zal nog wel zo zijn is m.i. ook te gemakkelijk.

Natuurlijk is niet elke baan naar je smaak, maar dat is voor mij op ONTRAX net zo. Ik houd niet van smalspoor en stoom. Maar het kan toch inspirerend zijn. Op zo'n beurs zou een moderne baan als Station Hasselt (van Ivo Schraepen) niet misstaan, maar modern is daar vaak ver te zoeken. Terwijl slechts 1 zo'n baan voor mij reden kan zijn het evenement toch te bezoeken.

Want de verhoudingen qua entreeprijs en wat er geboden wordt gaat al enkele jaren mank.
Zeker als je meer dan 200 kilometer moet reizen, dan tikt dat aardig aan.

Ja, dat is één van de nadelen van het wonen in zo'n mooie provincie als Limburg. Dan kost het wat om naar daar waar beurzen gehouden worden te komen. Maar dat is geen reden om een evenement af te kraken.
Hoewel, als ik mij goed herinner is er ooit ook een modelspoorbeurs in het MECC Maastricht geweest. Eénmalig denk ik, het was er ook niet zo druk staat mij bij. Niet genoeg bezoekers dus waarschijnlijk voor een herhaling. (Ja, ik ben er toen wel geweest, helemaal vanaf de noord Veluwe)

In het geval vanuit Zuid-Limburg ben je al voor het gebruik van het openbaar vervoer 53,- kwijt.
Komt daar Entree nog bovenop van 17,50.
Dan ben je 70,50 kwijt, en dan heb je nog geen cent aan de hobby waarvoor je gaat uitgegeven.

Voor die 70 euri, kun je op een lokale beurs al het een en ander kopen.

Daar ben ik het dus niet mee eens, voor die € 70,50 kun je de hele dag rondlopen en kijken naar de opgestelde banen. Of het je dat waard is moet je zelf beslissen, maar dat je er niets voor krijgt klopt niet!
Als je vanuit Limburg met de trein naar het Rijksmuseum gaat ben je ook geld kwijt voor alleen kijken.

« Laatst bewerkt op: 26 October 2015, 17:19:08 door Albert.H0 »
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

Rick

• Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Spoor N
« Reactie #311 Gepost op: 26 October 2015, 18:24:36 »
Tis een kwestie van willen gaan...... ;)
Klopt en de laatste jaren vond ik de toegangsprijs en reiskosten te hoog. De banen liep ik meestal toch snel voorbij om dan koopjes te zoeken maar die vind je in Houten meer. Misschien kom ik volgend jaar weer, met de kortingsacties van de NS en het online kaartje valt de prijs weer mee.

Ach, was ik nog maar student.  :P
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Sebastiaan1201

• Offline Offline
  • Ik spoor niet.
« Reactie #312 Gepost op: 26 October 2015, 18:43:49 »
Ach lieve mensen.

Ik ben blij dat ik geweest ben, na jaren niet te zijn geweest.
Door omstandigheden in prive leven.
Ik zit te denken om volgend jaar mee te helpen en meerdere dagen op de beurs te vertoeven.
Ik weet hoe het voelt om na 3/4 dagen op de beurs te zijn geweest.
Heerlijke zere voeten, zere benen.

Ik heb genoten.

Je kunt ook een bezoek in plannen. Door van te voren geld te sparen. Voor de reis en de beurs.

Gr Sebastiaan

Railbouw Leerdam

• Offline Offline
  • Mooi toch?
« Reactie #313 Gepost op: 26 October 2015, 18:46:32 »
Voor een leuke dag kijk ik niet op een tientje meer of minder. Zolang het maar het geld waard is, en dat was het  (y)
Gr. Dieuwe

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #314 Gepost op: 26 October 2015, 18:48:51 »

Op naar volgend jaar Ikzelf ga er bij proberen te zijn, als het in hetzelfde weekeinde wordt gehouden ben ik vrij. Ik hoop ook dat het voor Leo een goede Eurospoor geweest is en er zijn altijd verbeterpunten, dat weten ook wij als geen ander. Elke show heeft dingen die de een geweldig vindt en de ander helemaal niks. Dat zul je altijd houden. Het er heen gaan is een kwestie van tijd en geld, heb je een van beide niet gaat het niks worden.

Op naar de volgende show, onze eigen in Maart. Voorbereidingen lopen volop en nu al kan ik beloven dat het niet tegen gaat vallen ;)
« Laatst bewerkt op: 26 October 2015, 22:24:50 door Peter Spruit »