En hier is de Koffiemolenbrug - ik kan er ook niets aan doen, maar Rotterdammers houden nu eenmaal van bijnamen - vervangen door een nieuwe brug, nu zonder spoor:Stieltjesstraat-Spoorweghavenbrug-1963-NL-RtSA-4232-IX-3055-07-01@herveDe foto waar je op doelt is uit 1910, dat waren in de scheepvaart nog echt andere tijden.Zie alleen al dat grote zeilschip aan de Rijnhaven NZ.
@RonaldZo bezien zou je elke draaibrug zo kunnen noemen.
In 1963 is de brug over de Spoorweghaven vervangen.Spoorweghaven met de resten van de oude brug 1963 NL-RtSA-4121-20014-50a-36a-01Op de kade is een 'Bakkie' (nog zonder gele strepen of biezen) aan het rangeren.Op de oude brug lag (tot .....?) een spoor dat voor een verbinding zorgde met het kleine stukje kadespoor tussen Spoorweghaven en Binnenhaven.Vier wissels en een kruising voor relatief korte sporen. In die tijd was men niet zuinig met wissels.De bewuste brug is gedeeltelijk linksonder te zien op dit spoorkaartje van 1913:
Het spoor op de Spoorweghavenbrug is tot 1963 blijven liggen. Ergens las ik dat op die brug destijds alleen tweeassige locomotieven mochten rijden, ik neem aan vanwege de maximale asdruk.
Furness slaat dus niet op de houthandel, maar is een ander havenbedrijf.