Doel:€250.00
Donaties:€365.00

Per saldo:€115.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 27-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

BNLS-actie: Ibes Interfrigo Chiquita - De Graaf koelwagen door roadster36
Vandaag om 02:53:28
De fabriek - Spoor 0 door roadster36
Vandaag om 02:46:39
On traXS 2020, 13-15 maart, Spoorwegmuseum Utrecht. door roadster36
Vandaag om 02:42:57
Waar is dit? door Jeanne
Vandaag om 01:51:08
Van Swarzach naar Swarzburg door Rondje_HO
Vandaag om 00:36:42
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mardig23
Vandaag om 00:22:56
Modelspoorbeurs Groningen 25 januari 2020 door NS1220
Vandaag om 00:20:43
Nieuws over oud spul in Colombia door Joost O
27 januari 2020, 23:49:27
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
27 januari 2020, 23:20:11
Modeltreinen gestolen door Klaas Zondervan
27 januari 2020, 23:19:36
De bouw van Schellenbach door Daniels
27 januari 2020, 23:10:16
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door EricZmS
27 januari 2020, 23:08:35
Frans loodsje door Noordernet
27 januari 2020, 23:01:26
Weinig resultaten, maar wel (sporadisch) lekker bezig door bask185
27 januari 2020, 22:59:59
(Hoontje's Beursbaan) "Kamp Rijen" door Hoontje
27 januari 2020, 22:50:52
Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve door Daniels
27 januari 2020, 22:47:52
Hoch über dem Fluss Albula (Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn) door Frank 123
27 januari 2020, 22:44:41
Lok rijdt ongecontroleerd weg op programmeerspoor, meerdere centrales. door bask185
27 januari 2020, 22:39:57
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
27 januari 2020, 22:31:43
MB-module: Stukje Frankrijk door Tjalling
27 januari 2020, 22:11:57
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
27 januari 2020, 22:07:31
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
27 januari 2020, 22:06:05
Videoserie: Rocrail voor beginners door Patrick Smout
27 januari 2020, 22:02:17
Int/EN 214/215 Donauwalzer in zijn hoogtijdagen! door Peter Crossrail
27 januari 2020, 21:59:56
Projekt 083-338 door 44
27 januari 2020, 21:57:09
Steenkolenmijn "Zeche Anna", schaal 1f door Scratchbuilt
27 januari 2020, 21:48:58
Trix 24203 en 24213 (GATX Zans) door Peter Korsten
27 januari 2020, 21:28:54
Modules van Kees Gorter door ca.gorter
27 januari 2020, 21:26:44
Probleem met LDT wisseldecoder icm Fleischmann wissel door Valkonet
27 januari 2020, 21:21:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
27 januari 2020, 21:17:53

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 364610 keer)

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3930 Gepost op: 13 januari 2020, 19:48:24 »
......Heb je ook een foto gemaakt van de overgang van Hans' bak naar een BB?.........

Ik heb alle overgangen gefotografeerd waar ik bij kon en die ik met het fototoestel duidelijk kon zien. Geen idee of die van Hans er ook bij zitten, maar die zie jij deze week toch wel bij de EMV?  ;)

Leen.
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2020, 22:09:57 door St00mboy »

Marcel112

• Lid EMV
  • Offline Offline
    • Project "Spoor op Vleugels"
« Reactie #3931 Gepost op: 13 januari 2020, 19:52:23 »
Leen,

Ander licht dus mogelijk ook een ander beeld.
Daarbij zet Hans daar de bak niet in vol ornaat op.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

Hans van de Burgt

• BMB & EMV
  • Offline Offline
    • Medway Valley Line
« Reactie #3932 Gepost op: 13 januari 2020, 20:06:44 »
Ik heb wel een foto van een overgang, maar hier was de BMB Module nog niet klaar. Het derde spoor in de tunnel ontbreekt namelijk nog.

Gr, Hans
https://britsemodulebaan.wordpress.com/ (BMB-groep)
https://medwayvalleyline.wordpress.com/ (Wateringbury, Stoneham Lock en Beltring & Branbridges Halt)
http://www.eindhovenmodelbouw.nl/ (EMV)
https://maakonderwijs.wordpress.com (Techniek onderwijs)

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
« Reactie #3933 Gepost op: 13 januari 2020, 21:18:37 »
Nu iedereen alles over Rijswijk eigenlijk al weet heb ik toch nog een stel foto's klaarstaan voor een verslag. Daar gaan we dus....

Over de opbouw afgelopen vrijdag heb ik gelijk 's avonds al een fotoverslag gepost:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=64485.msg3222082950#msg3222082950

Toen we zaterdagmorgen de laatste hand gelegd hadden stond onze baan er zo bij:

Gerard pakt zijn Class 153 uit:

Werner, Jelle en Paul overleggen bij de fiddle yard:

Niet lang daarna begint het publiek te komen:

En nog meer:

En nòg meer:

En nóg meer:

Ik denk dat er nog nooit zoveel mensen langs onze bakken gelopen hebben, het was ècht druk zaterdag.

Er is amper tijd voor een kopje koffie:

Karretjes op Whitemoor Yard:

City of Truro met een rake Dean clerestories:

Na de beurs gaan we eerst met de voltallige crew op de foto, alvorens gezamenlijk te gaan eten:

Onze Vlaamse vrienden Samuël, Valentijn en Wim gaan met ons mee, zodat we met maar liefst 15 man aan tafel zitten:

Op de beurs kom ik zondag BMB-er Rob nog tegen, die deze keer bij Spijkspoor ingedeeld is bij een vijandelijke baan. "In mijn hartje ben ik bij jullie hoor", zegt hij nog  ;D:

Hij weet niet wat hij gemist heeft.  ;D Nee, jammer dat Rob er niet bij kan zijn, maar soms is dat nu eenmaal zo.

Ook zondag is het weer druk, maar wel minder dan zaterdag:

Wij hebben over belangstelling niet te klagen en sommige mensen zijn echt geïnteresseerd, leuk hoor.  (y)

Er is op het podium ook een andere Britse baan, "Newton Town":

En onze Jan is een flink deel van de tijd druk bij onze overburen, de BNLS-MSM baan, maar dat heb je hierboven al kunnen zien.

Verder heb ik veel foto's gemaakt van onze zaal, maar dat hoort in dit topic niet thuis.
Tot slot wil ik Edsko en BNLS-voorzitter Martijn bedanken voor de genoten gastvrijheid en voor de manier waarop zij met de BMB rekening hielden toen er even te weinig ruimte leek te zijn.  (y)
En ook Werner en Cees, die vanuit de BMB ons deel van het regelen voor Rijswijk op zich genomen hebben.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 13:02:54 door St00mboy »

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #3934 Gepost op: 13 januari 2020, 22:01:08 »
BMB stond er strak bij in Rijswijk, complimenten daarvoor.
Bak van Werner blijft mooi om te zien en die van Hans is ook een topper.

Maar volgens mij is het belangrijkste het afdekken van de lichtinval door middel van tunnelschachten.
Eens. Door de lichtinval in de BB wordt het oog van de toeschouwer naar het tunnelportaal getrokken. Licht tegen houden en het zicht op de tunnel (of doorgang naar de BB) breken zijn de belangrijkste middelen om een en ander te camoufleren.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
« Reactie #3935 Gepost op: 14 januari 2020, 20:59:23 »
Dank je wel voor het compliment, Marc!  (y)  Als je op een beurs staat is het toch altijd weer leuk als mensen het waarderen wat je probeert neer te zetten.

Wij zijn nogal prijsbewust en gebruiken daarom voor onze bakken zoveel mogelijk afvalhout. Maar de zijkanten van onze keerlusbogen zijn van heus waaibomenhout gemaakt.  ;D Af en toe laat er zomaar ineens een laag los. Soms repareer ik het, en soms vervang ik de hele zijkant. Vrijdag zag ik al dat het weer eens zover was.  :-\ Dus heb ik vanmiddag maar gelijk maatregelen genomen. Toen ik de zijkant eraf wou trekken brak hij ook nog doormidden:

Nadat de rest er ook vanaf gehaald was heb ik de zijkant van de boog schoongemaakt. Nu is hij gereed voor reparatie:

Zondag in Rijswijk stopte ineens het geluid van mijn A3. Hij bleef wel netjes rijden. Zojuist nogmaals even geprobeerd, maar helaas, geen geluid. Later maar eens openmaken en kijken of ik het kan verhelpen. Ik heb zo'n bang vermoeden van niet.  :-\

Ik heb al vermeld dat ik een setje keerlussen van onze buren van modulebaan.nl overgenomen heb. Begin vorig jaar hadden zij ons type keerlus verder doorontwikkeld en kwamen met een goed doordacht ontwerp van fraai uitgevoerde kleine keerlussen o.a. op Ontraxs. Enigszins tot mijn verbazing werden de keerlussen, al of niet met poten of compleet geïnstalleerd, te koop aangeboden op hun website en ik heb direct een setje besteld. Het heeft, door omstandigheden, even geduurd, maar in Rijswijk mocht ik het bij Basmans in ontvangst nemen. Het is een keurig gebouwd setje van twee keerlussen en ik ben er heel blij mee. Onze eigen keerlusbouwer bouwt ze minder netjes.  :-[:

De radius is ongeveer gelijk aan die van onze bogen:

Drie van deze nieuwe bogen wil ik gebruiken in de symmetrische keerlus die ik vorig jaar gemaakt heb:

Foto © nighttrain1

Het doel is om de bestaande bogen weer vrij te maken voor kleine bogen en onder de nieuwe bakken een eenvoudiger potenconstructie te realiseren (vraag me niet hoe!  ???). Daarmee zou de keerlus eenvoudiger opgezet moeten kunnen worden. We zullen het zien.....

Leen.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2020, 20:13:56 door St00mboy »

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
« Reactie #3936 Gepost op: 15 januari 2020, 19:30:57 »
Niet geheel onbelangrijk: onze Forumvoorzitter heeft vandaag in een ander topic helder de relatie tussen het bestuur en de BNLS-Forumbaan omschreven. En niet alleen dat, maar ook hoe het BNLS-bestuur tegen andere uit de BNLS-baan voortgekomen modulebanen aankijkt:
"De BNLS-baan zal altijd de BNLS-baan blijven heten als het aan ons ligt, ongeacht het 'niveau'. Het gaat ons namelijk met de naamsverbinding niet om het eindproduct op de beurs, maar wat het doet met het hart. En ik hoop dat er een hoop verschillende afsplitsingen zullen ontstaan zodat er meer mensen aan de slag gaan met de hobby en dat mensen die eventueel bij ons starten doorgaan naar een andere groep of vice versa, al naar gelang waar hun hart naar uitgaat."

Daarmee is eigenlijk een heleboel, zo niet alles, gezegd en er spreekt duidelijk uit dat hetgeen wij als BMB proberen te doen volledig in de geest is van wat het forumbestuur voorstaat. En het bevestigt nog maar eens hoe wij afgelopen weekend welkom waren op de BNLS-stand en wellicht ook later in het jaar bij Eurospoor. Houwen zo!, zou ik zeggen.  (y)

Leen.

Voor de liefhebber is hier de volledige post:
Even voor de goede orde:

De BNLS-baan is een initiatief dat is ontstaan via het forum door forumgebruikers en waar de stichting zijn naam met veel plezier aan leent. Het doel van de stichting is namelijk dat de modelspoorhobby wordt gepromoot en dat gebeurt ook. Wat we zien is dat 'binnen' het initiatief meerdere stromingen ontstaan die andere eisen stellen aan de samenwerking, afwerking, technische oplossingen en dergelijke. Sommige van die stromingen besluiten zich af te splitsen en te groeperen rondom hun eigen normen. Dat juichen we alleen maar toe. De hobby groeit, en iedereen is er op zijn of haar passende manier mee bezig. Wat ik persoonlijk dan niet begrijp is dat de norm die meegenomen wordt naar eigen initiatieven toch opgelegd MOET worden aan anderen, alsof dat de enige norm is. Geef adviezen en tips, maar respecteer ook dat er andere zienswijzen zijn en dat mensen op andere manieren hun hobby willen of kunnen beleven.

De BNLS-baan zal altijd de BNLS-baan blijven heten als het aan ons ligt, ongeacht het 'niveau'. Het gaat ons namelijk met de naamsverbinding niet om het eindproduct op de beurs, maar wat het doet met het hart. En ik hoop dat er een hoop verschillende afsplitsingen zullen ontstaan zodat er meer mensen aan de slag gaan met de hobby en dat mensen die eventueel starten bij ons doorgaan naar een andere groep of vice versa, al naar gelang waar hun hart naar uitgaat.

Daarbij moet gezegd worden dat de BNLS-baan alleen in naam verbonden is met ons. Organisatorisch en financieel staat de baan apart. Wij bemoeien ons als stichting niet met de uitvoering, alleen of wij onze doelstellingen voldoende terugzien in het initiatief. Wij zullen dus ook nooit een andere standaard dan deze afdwingen.

Ik ben benieuwd wat de groep doet met de ontvangen opmerkingen.

Spelen en laten spelen, zeg ik dan maar als laatst.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 13:08:01 door St00mboy »

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
« Reactie #3937 Gepost op: 15 januari 2020, 22:56:48 »
Bij de symmetrische keerlus heb ik tot nu toe twee van de bogen van de oude keerlus gebruikt, plus een die we als boogbak gebruiken. Maar ik wil die drie bogen graag vervangen door de nieuwe bogen die ik van Basmans van Modulebaan.nl heb. Waarom zou je iets veranderen wat goed werrukt? Nou, o.a. vanwege alweer nieuwe gaten.  :-\  Eerst kwamen er nieuwe gaten voor de 45 cm bakken, toen voor de grote boogbakken en daarna voor de medium bogen. Omdat deze bakken opnieuw smaller zijn dan de andere bakken moeten er opnieuw nieuwe gaten komen, en dat verdom ik. Dan hadden we de zijplaten beter helemaal weg kunnen laten.  ;D Maar ik denk ook meer mogelijkheden met de baan te hebben als ik de nieuwe bogen voor de keerlussen gebruik. Daarnaast hou ik onze oude keerlussen graag intact (vanwege situaties als bijv. het afgelopen weekend) en heb ook graag een paar platte boogbakken achter de hand, omdat die eenvoudig overal inzetbaar zijn. Dat is niet het geval bij deze nieuwe (nòg meer nieuwe gaten of alwéér een nieuwe bracket) of de oude bakken met aanpassingen aan de onderkant t.b.v. bevestigingen (waardoor ze niet meer overal meer aan bevestigd kunnen worden).

Dus eerst maar eens gekeken hoe ik uitkom. Hmmmm, niet dus... :-\ :

Wat moet ik dan veranderen om wel goed uit te komen?:

Ik moet de beide splitsingssegmenten aan de zijde van de overgang naar de nieuwe bogen enigszins aanpassen. Dat lijkt me niet onoverkomelijk.  (y)

Als extra mogelijkheden denk ik aan een aftak naar andere baangedeelten, wellicht naar onze embryonale (het is een lange dracht ::)) branchline. Het is met deze bakken heel eenvoudig om een boog te vervangen door een aftaksegment:

Voor hoe dat allemaal in een keerlus elektrisch goed gaat werken heb ik nu nog geen onoplosbare bezwaren kunnen bedenken, misschien komt dat nog.  ;D

Leen.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 14:07:31 door St00mboy »

Reeks77

• Offline Offline
  • klein beginnen ,groot uitpakken !!
« Reactie #3938 Gepost op: 16 januari 2020, 11:50:54 »
Het ziet er in ieder geval gelikt uit !!.

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
« Reactie #3939 Gepost op: 16 januari 2020, 13:16:09 »
Dank je wel, Alexander, voor het compliment. Kom gerust een keer kijken als we ermee rijden.

Leen.

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
« Reactie #3940 Gepost op: 17 januari 2020, 11:53:21 »
Wij hebben met de BMB bij mijn weten nog nooit met een artikel in een modelspoortijdschrift gestaan. Persoonlijk is dat voor mij geen doel op zich. Ik vind de artikelen over modelspoorbanen in tijdschriften over het algemeen te veel op elkaar lijken en niet erg origineel (We hebben elkaar toen en toen ontmoet, dit is onze inspiratie en we gebruiken dat en dat voor...) en niet zelden saai. Misschien kan het niet anders, maar voor mij zijn ze meestal niet erg inspirerend, enkele uitzonderingen daargelaten. Het forum hier is al sinds 2015 onze roeptoeter. Ik vind het forum veel meer dynamisch (af en toe knettert het zelfs een beetje  ;D) en daar heb ik vrede mee. Dat er maar weinig mensen zijn die het lezen vind ik onbelangrijk. Ik heb door het forum best veel mensen leren kennen en dat is zeker ook een heel leuke kant van een forum.  (y)
Toch zou de manier waarop wij nu al bijna vijf jaar met elkaar de BMB in de lucht houden misschien best wel een leuk tijdschriftartikeltje op kunnen leveren. Ik denk niet dat er ergens nòg een modelspoorbaan is die dat op onze manier doet. Maar dan heb je het vooral over andere zaken dan de baan zelf en - los ervan wie het interesseert - om zo'n artikel nou te gaan bedenken en opschrijven? Nee, life's too short.  :-\

Hoe ik erop kom? Nou, enigszins tot mijn verbazing zag ik in Rijswijk dat er foto's van enkele van onze bakken genomen werden door een tijdschriftfotograaf. En nu vraag ik me af, of er dan misschien binnenkort ergens iets gepubliceerd gaat worden, en hoe dat er dan uit zou komen te zien? Voor de BMB-ers van de gefotografeerde bakken zou het misschien wel leuk zijn als ze in een tijdschrift eens flink in het zonnetje gezet zouden worden, ik gun ze graag die pret!  (y) Als het over mijn eigen bak zou gaan zou ik het ook best leuk vinden, want ik ben ook maar een mens, maar die bak stond er in Rijswijk niet bij. Ja, misschien moet zo'n artikel inderdaad vooral over de betreffende bakken gaan en niet over de rest van de BMB. Trouwens, er zijn in Nederland (en België) best veel modulebakken die de moeite waard zijn, dus waarom komt er in zo'n tijdschrift eigenlijk geen vaste rubriek, waarin elke maand paginagroot een modulebak in het zonnetje gezet wordt?  ???

Leen.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2020, 20:18:19 door St00mboy »

iarnrod

• Offline Offline
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
« Reactie #3941 Gepost op: 17 januari 2020, 12:19:30 »
Bij ons zie ik toch maar een handvol bakken die eventueel aantrekkelijk genoeg zijn voor de vaktijdschriften.
(Ontraxx niveau, en te Leuven wil men ook deze richting uit)

Al vind ik het altijd leuk vertoeven tussen 'de kunstenaars' en de mindere handige Harry's.... .

Dergelijke beurzen met een gezellige mix, dragen dan ook mijn persoonlijke voorkeur.

Gr,
Jan(tje)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
« Reactie #3942 Gepost op: 17 januari 2020, 12:30:34 »
Een handvol betekent vijf maanden lang een interessant artikel met een lekker kort verhaaltje (wat stelt het voor en wat doe je ermee?) en foto's in een tijdschrift! Lijkt me de moeite van het proberen waard.
Ik zet er wel mijn vraagtekens bij waarom het allemaal altijd Ontraxs niveau moet zijn. Daarvan krijgen veel lezers gelijk een minderwaardigheidscomplex en zinkt de moed om iets te gaan bouwen ze meteen in de schoenen.  :-\

Leen.
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2020, 22:29:30 door St00mboy »

Marc tramt

• Offline Offline
« Reactie #3943 Gepost op: 18 januari 2020, 15:03:47 »
Nog even terugkomen op het tijdschriften gebeuren.

Gedeeltelijke quote:
Wij hebben met de BMB bij mijn weten nog nooit met een artikel in een modelspoortijdschrift gestaan. Persoonlijk is dat voor mij geen doel op zich. Ik vind de artikelen over modelspoorbanen in tijdschriften over het algemeen te veel op elkaar lijken en niet erg origineel (We hebben elkaar toen en toen ontmoet, dit is onze inspiratie en we gebruiken dat en dat voor...) en niet zelden saai. Misschien kan het niet anders, maar voor mij zijn ze meestal niet erg inspirerend, enkele uitzonderingen daargelaten.  -
Ik vind het zelf toch wel erg leuk als je baan of module in een tijdschrift verschijnt. Mijn ervaring met de artikelen is dat het tijdschrift meestal aan de bouwer vraagt de tekst aan te leveren, dus als de teksten niet heel boeiend zijn; zie je kans om dat anders te doen.
Ik heb verder het idee dat tijdschriften en het forum deels overlappende lezers, maar voor een belangrijk deel ook ándere lezers hebben. Er ligt dus altijd een kans om nieuwe deelnemers voor de BMB te werven. Kortom, als je in een tijdschrift terecht wil komen benader dan de redacties eens. Zowel het totale BMB-concept als de individuele bakken zijn mijns inziens interessant genoeg voor één of meerdere artikelen. Maar... dat vergt dus wel wat inspanning vanuit de BMB-groep.
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

St00mboy

• Britse ModuleBaan
  • Offline Offline
« Reactie #3944 Gepost op: 18 januari 2020, 17:46:00 »
Nog even terugkomen op het tijdschriften gebeuren.....
....Maar... dat vergt dus wel wat inspanning vanuit de BMB-groep.

Ja, inspanning.... Vanmorgen weer ijverig de modulebaan.nl-keerlusbakken aan het schuren en verven geweest. En zo zijn er nog meer projecten met utilitaire bakken. Dan is er ook nog het randgebeuren rond de BMB zoals de eerstkomende rijdagen/beurzen en daarna de agenda voor de rest van 2020. Dat vind ik voor de BMB erg belangrijk en ik steek daar de nodige energie in.

Met de doelstelling van de BMB om op rijdagen plezier aan onze baan te beleven kan ik prima leven. We doen gewoon ons ding en proberen af en toe weer met iets nieuws te komen om de baan interessanter te maken. Dat lukt de ene keer beter dan de andere. Het is voor ons vanaf het begin nooit een primair doel geweest om voor publiek op te treden, laat staan om in tijdschriften of op TV te komen. Maar inmiddels hebben we toch al aan drie grote treinenbeurzen, de Verzamelaarsbeurs en een paar andere publieke evenementen meegedaan. Dat is heel andere koek dan een rijdag, maar wel leuk voor de afwisseling en goed om scherp te blijven. Maar beurzen zijn ook meer belastend voor een mens dan rijdagen en niet al onze deelnemers verteren ze even goed.

Vooral op een modeltreinenbeurs kan het eigenlijk maar twee kanten op en ik zou het echt heel erg vinden als we af zouden gaan, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Maar als ze me nu zouden vragen of we aan een reportage voor een tijdschrift mee willen werken, dan zou ik niet weten of we bereid zouden zijn om daar veel energie in te steken. Ik zou het eerst maar eens in de groep gooien..... Het gekke is, dat ik zelf al vanaf 1990 geabonneerd ben op minstens 1 Brits tijdschrift, nu de BRM. Nog niet zo lang geleden kauwde ik ze letter voor letter uit en nu heb ik in alle edities van het laatste jaar alles bij elkaar misschien een uurtje, misschien twee, gelezen. Ja, het is wel anders dan internet, maar ik blader het door en vind het nogal repetitief. OK, dat zal wel aan mij liggen.  ;) En als ik een leuk artikel tegenkom gaat het vrijwel nooit over banen, maar altijd over materieel: prototype of zojuist uitgebracht.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2020, 20:20:28 door St00mboy »