Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 664419 keer)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3855 Gepost op: 09 januari 2020, 15:08:09 »
We hopen je zeker te zien en vergeet niet om iets mee te nemen om even een rondje te rijden.  (y)

Leen.

Hans van de Burgt

  • BMB
  • Offline Offline
  • Berichten: 6061
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3856 Gepost op: 09 januari 2020, 16:36:09 »
@Sjoerd,

Begin met de achtergrondfoto dan lijkt het al meteen heel veel. Wil je mijn rol ondertapijt hebben?

Gr, Hans

Sjoerd van de Wal

  • Offline Offline
  • Berichten: 334
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3857 Gepost op: 09 januari 2020, 19:40:23 »
@Sjoerd,

Begin met de achtergrondfoto dan lijkt het al meteen heel veel. Wil je mijn rol ondertapijt hebben?

Gr, Hans

Dank voor je aanbod Hans, maar die heb ik niet nodig.
Achtergrond is lucht waartegen een aantal low relief gebouwen van Langley geplaatst worden, dus dat geeft al een aardig diepte effect.

Wellicht tot komend weekend!

Gr.

Sjoerd
Knutselt thuis aan een Britse fantasie baan ergens in Yorkshire midden jaren 30.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3858 Gepost op: 09 januari 2020, 22:23:08 »
Morgen vanaf 10h00 inladen. Daarna met twee auto's naar Rijswijk. Het is de bedoeling dat we daar rond 12h00 arriveren.
Ik hoop dat onze baan mooi in de beschikbare ruimte past, anders moeten we vervelende concessies gaan doen, zoals de bogen kleiner maken.  :-\

Leen.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3859 Gepost op: 09 januari 2020, 23:13:03 »
Nou nog eens een stukje Schotland in de rijdende baan, zo blijft het wel erg little Britain natuurlijk. ;D
Wij van Modulebaan.nl wensen de BMB een prettige beurs.
Ik kom ff kijken.

slainte
Hendrik Jan
« Laatst bewerkt op: 09 januari 2020, 23:16:39 door Hendrik Jan »
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3860 Gepost op: 09 januari 2020, 23:20:35 »
 (y) (y)

Leen

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3861 Gepost op: 10 januari 2020, 23:10:38 »
Vandaag de baan in Rijswijk opgebouwd. Het ging vrij relaxed en op wat kleine probleempjes na liep alles eigenlijk gesmeerd. Het grootste probleem was eigenlijk dat Jan zijn zijkanten vergeten was, maar daarvoor hebben we morgen een provisorische oplossing. Dat soort zaken houdt het lekker spannend.  :-\  Nee, geen demobak, want Jan verdient een betere oplossing:


Geen idee hoe laat het was, toen de baan werd getest. Het Thomas lokje liep op een gegeven moment (niet gelijk) overal overheen.
Hier wat foto's van de opbouw:














Vanaf een gegeven moment begon het er allemaal wat strakker uit te zien:








De ster van onze baan? Misschien wel. En dat van de man, zo werd gezegd, die "nooit wat bouwde":


Er staat weer een nette baan, we hebben er allemaal ons best op gedaan.  (y) Hopelijk rijdt hij morgen en overmorgen ook goed en storingsvrij, we zullen het zien.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2020, 00:12:20 door St00mboy »

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3862 Gepost op: 11 januari 2020, 04:15:16 »
Mannenbroeders,

Vanuit een zonovergoten Aruba: de BMB staat er weer super bij, heel veel plezier dit weekeind!

Groeten van Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3863 Gepost op: 11 januari 2020, 07:14:13 »
Leen zegt. Moet jij niet op dat uur in je bedje te liggen?
Maar bedankt!

Gr,
Jan
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

BrightonBelle

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
  • Southern....de oude dan
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3864 Gepost op: 11 januari 2020, 09:38:12 »
Ik verheug me al weer op de filmpjes  (y)

Veel plezier, Gerard

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3865 Gepost op: 11 januari 2020, 23:24:19 »
Morgen eens kijken of we nog een villumpje kunnen maken.
Het was vandaag het grootste deel van de dag druk, een stuk drukker dan vorig jaar toen ik ook in Rijswijk stond.
Op de BNLS stand genoten we veel belangstelling:


Het leek erop dat het publiek het de moeite waard vond. Ik zou het voor BNLS, en ook voor de BMB, een succesvolle dag willen noemen.  (y)
Morgen weer verder......

Leen.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3866 Gepost op: 13 januari 2020, 11:51:28 »
Als je er al minstens een week mee bezig bent geweest is het bijna vreemd dat er vandaag in Rijswijk geen beurs meer is.  ;D Maar goed, het zit er alweer op!.
Na twee dagen intensief rijden op de BMB-baan, praten met bekenden en onbekenden en nog veel meer hebben we de baan gistermiddag weer afgebroken. Rond 19h30 reed ik zo'n beetje als laatste van het terrein af. Na zo'n beurs is de pijp aardig leeg, en ik bewonder dan ook in stilte degenen die vanaf vanmorgen 5h00 al of niet met frisse moed weer aan het werk togen. Veel sterkte hoor, jongens!  (y)

Ik ga ervan uit dat ik namens alle BMB-deelnemers spreek, als ik zeg dat wij Rijswijk 2020 als een waar modelspoorfeest beleefd hebben. De techniek liet ons niet in de steek en onze baan liep voor de meeste treinen prima, al was hij niet zo super als de laatste keer. Er zaten een paar hobbeltjes in, waardoor bij enkele treinen af en toe ontsporingen en ontkoppelingen plaatsvonden. Dat komt op het lijstje met verbeterpunten. We wisten op voorhand ook niet zeker of de (2,4 GHz) wifi het zou houden in een situatie met naast ons een soortgelijk netwerk van de BNLS-baan, maar dat viel 100% mee. Dat we op de BNLS-stand stonden i.p.v. solitair is m.i. een goede keuze gebleken. We hadden meer gezelligheid, er vonden leuke en goede gesprekken plaats en we konden elkaar soms helpen. De opstelling tegenover de Forumbaan is wat mij betreft dan ook een gouden greep geweest: ik had dat veel eerder al eens willen beleven.  (y) Een extra kers op de taart was dat voorop het programmaboekje van de NMD 2020 een van onze bakken als uithangbord prijkte, nl. die van Werner. Dat is extra leuk, zeker in het licht van dat wij onszelf als eenvoudige modulebaan op zo'n beurs nu eenmaal niet als topattractie zien!:

Foto © Marc tramt

Zaterdag was het enorm druk. Ik denk niet dat wij ooit zoveel volk hebben zien langskomen. Ook zondag was het druk, maar niet zo erg als zaterdag. We hebben genoeg belangstelling, leuke gesprekken en positief commentaar gehad om er weer een tijdje mee vooruit te kunnen. Aan het einde van de beurs hebben we met de organisatoren van een ander leuk evenement gesproken over onze eventuele deelname daaraan. Het ziet er op dit moment positief uit, en we komen daar later uiteraard op terug.

Nu voor de ongeduldige lezer eerst even een foonvillumpje met een indruk van onze baan in Rijswijk:

<a href="https://www.youtube.com/v/efyZ8JBeRUM&amp;feature=youtu.be" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/efyZ8JBeRUM&amp;feature=youtu.be</a>

Leen.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2020, 12:04:08 door St00mboy »

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3867 Gepost op: 13 januari 2020, 15:45:52 »
Daar zat deze ongeduldige lezer nou precies op te wachten  ;D  Fijne Villum!

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

Marcel112

  • Lid EMV
  • Offline Offline
  • Berichten: 1608
    • Project "Spoor op Vleugels"
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3868 Gepost op: 13 januari 2020, 17:03:19 »
Foei Leen,

Die arme Jan een beetje pesten met zijn "vergeten" zijkanten.
Die paste er gewoon niet meer bij, naast alles wat hij voor de BNLS forumbaan mee moest nemen.

Die arme man stond ook niet eens bij jullie.  ;D

Kom maar op met die foto als bewijslast Leen

Naast de foto op het programma boekje zullen we de bakken van Werner, en ook die van Hans, binnenkort nog elders tegen gaan komen denk ik zo.
Alle foto's van Spoor op Vleugels EMV Foto album
Alle filmpjes van de vereniging op Youtube

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: BMB 00-modulebaan, Algemeen.
« Reactie #3869 Gepost op: 13 januari 2020, 18:16:03 »
Hier staat hij toen Edsko in paniek geraakt was omdat hij zag dat er helemaal niemand bij de baan stond.  :o
Toen ik de foto maakte vanuit iets van "De BMB waakt over uw Forumbaan"  ;D, kwam Bas er net aanlopen:


Jan is al vanaf het begin in 2015 bij de BMB betrokken. Dit zou de eerste keer zijn dat hij met zijn bak met ons aan een grote modelspoorbeurs meedeed en hij had er hoge verwachtingen van. Toen hij erachter kwam dat hij zijn zijstukken vergeten was, baalde dan ook hij vreselijk en bood aan om dan maar als demobak op de beurs te gaan staan. Hier staat de bak, nog zonder dak, vrijdag tussen de andere:


Hoewel we vrijdagavond aardig laat thuis waren, stonden we samen nog na 22h00 in de werkplaats bij René planken te zagen. Op zaterdagmorgen hebben we die aan de bak bevestigd en het dak erop gezet. Toen zag je er niets meer van en stond de bak netjes strak tussen de andere:




Die krasjes op de zijplaat hebben we later nog even weggeverfd en de openingen aan de zijkanten werden dichtgemaakt met een stuk gordijn. Ik had liever doek met een beter passende kleur gehad, maar bij gebrek aan beter vonden we de kleur van een donkere lucht in Ierland wel passend genoeg.
Jan had verwacht dat hij lekker op zijn gemak met zowel BNLS als de BMB mee zou kunnen doen, maar het werd vanwege de problemen met de BNLS-MSM baan iets minder relaxed dan hij gehoopt had. Ik begrijp dat hij zich de meeste tijd daarmee bezig gehouden heeft. Maar hoe dan ook ben ik blij dat hij zijn bak niet voor niets meegenomen heeft en dat die op deze manier toch gewoon met ons mee heeft kunnen doen.  (y)
Het is jammer dat het hem niet 100% meezat in Rijswijk (we hadden trouwens nòg iemand bij wie dat zo was), maar ik hoop wel dat hij het bij jullie  ;D goed naar zijn zin gehad heeft.

Leen.



« Laatst bewerkt op: 13 januari 2020, 18:32:22 door St00mboy »