zoals eerder gezegd als we 4 loks tegelijk op de baan hebben is er geen probleem das 4 telefoons die rijden de rest niet wil je de A16 nabootsen dan heb je meerdere telefoons nodig...of ik snap het misschien niet?
Ik stel voor dat de FY bepaalt welke treinen rijden en ook welke treinen er op de baan worden gezet. Dat betekent dat we wel een soort Dienstleider moeten hebben, maar die rol kunnen we allemaal om de beurt een halfuurtje spelen. En als iemand zich niet aan deze simpele afspraken houdt: APPELTAART. Werkt prima
We hebben bij de EMV al een drietal FC's benoemd, maar die heb ik zaterdag eigenlijk niet in functie gezien.
Ik heb overigens gezien dat minimaal twee FC's goed hielpen op het moment dat het lastig wordt.Ik denk dat het meer gaat over de discipline bij het rijden. De snelheid van de loks zijn nooit gelijk. Dus hou in de gaten wie er voor je op de baan rijd, houdt in de gaten waar zijn trein rijdt en blijf met je trein meelopen. Met vier treinen op de baan gaat dat wat makkelijker dan met acht.Ik zit overigens ook nog te broeden op een andere toevoeging om de treinenloop wat meer te reguleren, maar daarover later meer.
Daar hebben we in De Meern ook goed zonder gekund........
Daarnaast kunnen we het over de treinenloop hebben en welke afspraken er gemaakt moeten worden. We moeten zeker met elkaar afspreken dat iedereen zijn trein niet zomaar onbeheerd meer over de baan kan laten scheuren.Bij voorbeeld: afspraak 1 is dat je bij je trein moet blijven en anders.......
En als iemand zich niet aan deze simpele afspraken houdt: APPELTAART. Werkt prima
Over een maximaal aantal treinen kunnen we natuurlijk ook dingen afspreken, maar wil je er maar 4 voor een baan met 55 meter rijlengte? Hoelang zijn die treinen dan wel?
Kan ik me helemaal in vinden.Voor 1 keertje was ik veel bezig op de baan (kon deze keer wat meer spulletjes met de wagen meebrengen. Bij een volgend treffen tijdens het najaar wordt het terug de backpack met max 2 korte treintjes & zal ik terug wat meer met de camera bezig zijn).
1) Roco adviseert om max 10 smartphones of tablet gelijktijdig met de Z21 te verbinden. Voordat we weer kosten gaan maken, is het verstandig om eerst te kijken wat het probleem is (Werner).
Verder moeten we volgens punt 16 goede afspraken maken. Dat is de basis van het hele gebeuren en dat iedereen die afspraken kent en toepast.Als een deelnemer zich vervolgens niet aan de afspraken houdt dan lijkt mij de appeltaart niet verkeerd. Maar daar denkt blijkbaar niet iedereen hetzelfde over.