Ik ben aan het bekijken hoe we de baan op de volgende rijdag met meer vermogen kunnen aansluiten dan de laatste keer in De Meern.Zoals bekend waren er toen af en toe haperingen.Ik denk aan deze oplossing, die elders op het forum te vinden is:https://images.beneluxspoor.net/bnls/roco_versterker4X.jpgHierbij gebruiken wij als centrale natuurlijk de z21 i.p.v. het Roco kastje.Op deze manier kunnen we de baan in 3 of 4 secties scheiden en elke sectie voldoende vermogen geven.Als boosters kunnen we Roco kastje 10764 gebruiken en ook booster 10765, als we die hebben.Zijn er nog tips of goeie ideeën?
In principe zou het geen verschil mogen maken of je de boosters op de 10764 of op de z21 aansluit.
Ik ben benieuwd of die oplossing ook met de Z21 werkt. Dat gaf bij de rijdag in Best ok problemen. heb jij de mogelijkheid om dat te testen?Volgens mij zijn de bakken op dit moment onvoldoende voorbereid op boosters. Volgens mij hebben we alleen een scheiding liggen op bak D van de fiddle yard. Ik heb overigens die booster die ik van Henk gekregen heb onder de bak gemaakt. Is die wellicht bruikbaar?
Ik heb eerst een kabel van 12 meter 4 mm2 met ST-16 pluggen gemaakt om op 4 juni een tweede sectie in een baan van 25 meter lengte te kunnen voeden:
Het is dus duidelijk dat de rails en de wielen uitermate schoon moeten zijn om de module goed te laten werken. Eigenlijk is dat logisch, want de module wordt geacht het e.e.a. te kunnen detecteren en met een vieze smeerboel op rails en wielen komt dat signaal niet goed en op tijd door. Misschien dat een likje ATF hier het verschil kan maken.