Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 669500 keer)

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1513
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Re: BMB Algemeen
« Reactie #15 Gepost op: 15 april 2015, 19:21:43 »
Mijn vraag is nu: wie wil er meedoen met zo'n 00-baan?

Hoewel dubbelsporige hoofdlijnen niet geheel mijn ding zijn en ik nog genoeg werk aan mijn eigen baantje heb, wordt ik toch wel een beetje enthousiast. Dat is ook weer een mogelijkheid om wat materieel wat meer te laten rijden. Eens kijken wat ik zou kunnen doen. Noteer mij alvast maar als geïnteresseerd.

Werner

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7185
Re: BMB Algemeen
« Reactie #16 Gepost op: 15 april 2015, 19:55:52 »
Pas je dan ook gelijk het profiel aan naar 00, of blijf je door knoeien
in H0 met Nem normen die niet stroken met de werkelijkheid..
Mvh Steef

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1138
Re: BMB Algemeen
« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2015, 20:18:55 »
Als een van de BMBers van het eerste uur zeg ik: ik doe mee. De haken en ogen zijn dat ik mijn bestaande baan (waarin twee modules zitten) moet aanpassen. Dat gaat veel voeten in de aarde geven, want enkelsporige hoofdbaan ...
Dus dan kom ik op een losse bak. En dan blanco beginnen. Daar moet ik over nadenken. En meten. Vanwege de beschikbare ruimte op zolder.

Ik hou jullie op de hoogte!

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #18 Gepost op: 15 april 2015, 20:55:18 »
Citaat
Pas je dan ook gelijk het profiel aan naar 00, of blijf je door knoeien
in H0 met Nem normen die niet stroken met de werkelijkheid..

Leg eens uit svp, of bedoel je voor de doorgang?

Leen.

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #19 Gepost op: 15 april 2015, 21:01:47 »
Kijk dat gaat goed, we zijn alweer met 7 man  (y). Dan moeten we weer op zoek naar ruimte om te kunnen rijden, hoewel, voorlopig zal het bakken bouwen worden.
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2015, 21:02:54 »
Meteen maar even een nieuwe vraag in de groep. Iemand ervaring met het gebruik van Servo's voor de wisselaandrijving op dit soort modulebakken? Is dat erg kwetsbaar, of valt dat wel mee?

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #21 Gepost op: 15 april 2015, 21:04:11 »
Is een servo dan kwetbaarder dan een wisselmotor?
Hij hangt er toch gewoon onder?

Leen.

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #22 Gepost op: 15 april 2015, 21:10:41 »
Dat zou ik ook denken, maar ik vraag me af of een servo niet sneller ontregeld raakt.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #23 Gepost op: 15 april 2015, 21:11:32 »
Citaat
Waarom geen BH trouwens?

Omdat dat hier niet te koop is. het moet wel laagdrempelig blijven, ook al is het voor sommigen van een andere planeet.
Als jij het op je bak wil gebruiken houdt niemand je tegen, maar er moet op de BB wel een overgang naar Peco code 75 nemen (het is tweede keer dat ik dit schrijf).

Leen.


St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #24 Gepost op: 15 april 2015, 21:13:13 »
@Rob

Heb je dat dan al ergens meegemaakt?
Als je daar bang voor bent, dan neem je toch gewoon SEEPs PM4?
Dan hoor je ook duidelijk dat hij om is.

Leen.

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1700
Re: BMB Algemeen
« Reactie #25 Gepost op: 15 april 2015, 21:15:17 »
Wissels in de hoofdsporen moet je zien te beperken tot het absoluut noodzakelijke...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2015, 21:22:13 »
Ja, ik denk erover om Insulfrogs in de hoofdbaan te adviseren.
Als men toch per se Electrofrog wil, dan moet hij maar met een frog juicer uitgevoerd worden om kortsluiting van de hele baan te voorkomen:
http://www.digitrains.co.uk/ecommerce/dcc-accessories/circuit-protection-and-power-management/DFJ003U-dual-frog-juicer-universal.aspx

Als je zoals ik een rangeerterrein achter je hoofdspoor maakt, dan kun je dat beter electrisch scheiden en op een aparte muis zetten.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2015, 21:24:35 door St00mboy »

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #27 Gepost op: 15 april 2015, 21:35:23 »
@Leen,

Ik zou net als jij een gescheiden rangeer spoortje willen hebben, eventueel met een wissel op de BB. Daar kan makkelijk een SEEP dienst doen.
Maar als ik besluit om prototypisch spoor te leggen, kun je beter voor de zelfgemaakte wissels servo's gebruiken (zo lees ik op veel plaatsen), die zijn iets vriendelijker voor je wissels dan die "harde" solonoids. Maar ik sta open voor elke suggestie.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 958
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #28 Gepost op: 15 april 2015, 21:36:00 »
Nog een kleine aanvulling op de regels: LINKS rijden  (y)

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #29 Gepost op: 15 april 2015, 21:46:50 »
Vind je dat echt nodig?  ;D

Leen.