Jazeker, tussen de poten van de middelste fiddle yard bakken moet een kruis komen om ze meer stevigheid te geven. Vooral bij een opstelling met de tostibakken is het bij het opzetten echt te wankel. Dit keer hebben we het opgelost door een extra poot met lijmklemmen vast te zetten.
Een ander verbeterpunt is de tijd die het opzetten van de baan in beslag neemt. Dat moet echt korter kunnen, zeker op eendaagse rijdagen. Een baan als afgelopen weekend zou binnen twee uur operationeel moeten zijn. Hierbij gaat het om een afweging tussen vervoerbaarheid, gemak van opzetten en de hoeveelheid baandelen dat je mee moet nemen. Zo staat mijn eigen bak binnen 5 minuten op (door de bak vrijwel in zijn geheel te vervoeren). Dat betekent wel dat ik minder andere zaken in mijn auto kan meenemen (hoewel ik twee fy-bakken nog niet eens zo slecht vind). Bij dit soort rijdagen gaat de rijtijd voor mij boven rijlengte.
Ook een vaste (grotendeels aangesloten) besturingskoffer kan de snelheid met opzetten vergroten. Dan hoeven we alleen nog maar een paar kabels aan te sluiten.
Een ander verbeterpunt is de tijd die het opzetten van de baan in beslag neemt. Dat moet echt korter kunnen, zeker op eendaagse rijdagen.
..........Ik zou wel graag wat meer structuur bij de opbouw van de baan zien..................Ik zou graag zien dat we duidelijk een keerlussenteam hebben, een fiddle yard-team en een bogenteam.............