Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 19:17:35
"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:17:29
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:15:59
Artitec restanten, wat kan je er van maken door Eric B
Vandaag om 19:10:55
H0 baan Zuid Limburg door robin128
Vandaag om 18:41:32
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door Gerco van Beelen
Vandaag om 18:37:31
Modulebaan Werkspoor-Kathedraal en de Demka gieterij, HO tijdperk III/IV door NS264
Vandaag om 18:34:00
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
Vandaag om 18:33:19
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 18:31:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 18:29:05
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 18:22:23
Flacatlan in N door Frank69
Vandaag om 18:22:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:15:00
Doornvliet door cor_b
Vandaag om 18:14:47
H0m RHB/MGB - van Sumvitg-C naar Disentis/Mustér (Zwitserland) door Wouter_
Vandaag om 18:06:15
Montage bouwkit Weinert BR 93 door 44
Vandaag om 17:48:13
Afwrijftransfer aanbrengen, waarmee kun je dat doen? door gtw6016
Vandaag om 17:47:27
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door janw
Vandaag om 17:38:45
Modelspoorbaan Fleischmann door jerrytrein
Vandaag om 17:27:47
Projekt 083-338 door Noordernet
Vandaag om 17:11:05
Roco 2020 nieuws door v140
Vandaag om 17:01:32
Langlauf tender (Bayerische) ombouwen naar Kurztender. door puntenglijder
Vandaag om 17:00:27
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS264
Vandaag om 16:55:51
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door Rolando
Vandaag om 16:48:15
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door Tulpendaal
Vandaag om 16:41:34
Fleischmann br 24 / 4140 verlichting vrijmaken door ivanzon
Vandaag om 16:34:07
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 15:53:42
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 15:41:24
ESU decoder, verlichting knippert na programmeren? door BartvD
Vandaag om 14:49:11
Zestiger jaren plastic lijmen? door phdirk
Vandaag om 14:48:18
  

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 379757 keer)

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1314
  • BMB
    • Mijn Flickr pagina
Re: BMB Algemeen
« Reactie #15 Gepost op: 15 april 2015, 19:21:43 »
Mijn vraag is nu: wie wil er meedoen met zo'n 00-baan?

Hoewel dubbelsporige hoofdlijnen niet geheel mijn ding zijn en ik nog genoeg werk aan mijn eigen baantje heb, wordt ik toch wel een beetje enthousiast. Dat is ook weer een mogelijkheid om wat materieel wat meer te laten rijden. Eens kijken wat ik zou kunnen doen. Noteer mij alvast maar als geïnteresseerd.

Werner

Stedahult

  • Offline Offline
  • Berichten: 6629
  • Team Mitropa - GDMB
Re: BMB Algemeen
« Reactie #16 Gepost op: 15 april 2015, 19:55:52 »
Pas je dan ook gelijk het profiel aan naar 00, of blijf je door knoeien
in H0 met Nem normen die niet stroken met de werkelijkheid..
Mvh Steef

Sønder Omme.
Midsommar på Högskogen.
Et stykke af Odsherreds.
Na zdrowie!

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1076
Re: BMB Algemeen
« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2015, 20:18:55 »
Als een van de BMBers van het eerste uur zeg ik: ik doe mee. De haken en ogen zijn dat ik mijn bestaande baan (waarin twee modules zitten) moet aanpassen. Dat gaat veel voeten in de aarde geven, want enkelsporige hoofdbaan ...
Dus dan kom ik op een losse bak. En dan blanco beginnen. Daar moet ik over nadenken. En meten. Vanwege de beschikbare ruimte op zolder.

Ik hou jullie op de hoogte!

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9997
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB Algemeen
« Reactie #18 Gepost op: 15 april 2015, 20:55:18 »
Citaat
Pas je dan ook gelijk het profiel aan naar 00, of blijf je door knoeien
in H0 met Nem normen die niet stroken met de werkelijkheid..

Leg eens uit svp, of bedoel je voor de doorgang?

Leen.

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 899
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #19 Gepost op: 15 april 2015, 21:01:47 »
Kijk dat gaat goed, we zijn alweer met 7 man  (y). Dan moeten we weer op zoek naar ruimte om te kunnen rijden, hoewel, voorlopig zal het bakken bouwen worden.
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

BMB and proud of it

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 899
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2015, 21:02:54 »
Meteen maar even een nieuwe vraag in de groep. Iemand ervaring met het gebruik van Servo's voor de wisselaandrijving op dit soort modulebakken? Is dat erg kwetsbaar, of valt dat wel mee?

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

BMB and proud of it

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9997
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB Algemeen
« Reactie #21 Gepost op: 15 april 2015, 21:04:11 »
Is een servo dan kwetbaarder dan een wisselmotor?
Hij hangt er toch gewoon onder?

Leen.

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 899
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #22 Gepost op: 15 april 2015, 21:10:41 »
Dat zou ik ook denken, maar ik vraag me af of een servo niet sneller ontregeld raakt.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

BMB and proud of it

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9997
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB Algemeen
« Reactie #23 Gepost op: 15 april 2015, 21:11:32 »
Citaat
Waarom geen BH trouwens?

Omdat dat hier niet te koop is. het moet wel laagdrempelig blijven, ook al is het voor sommigen van een andere planeet.
Als jij het op je bak wil gebruiken houdt niemand je tegen, maar er moet op de BB wel een overgang naar Peco code 75 nemen (het is tweede keer dat ik dit schrijf).

Leen.


St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9997
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB Algemeen
« Reactie #24 Gepost op: 15 april 2015, 21:13:13 »
@Rob

Heb je dat dan al ergens meegemaakt?
Als je daar bang voor bent, dan neem je toch gewoon SEEPs PM4?
Dan hoor je ook duidelijk dat hij om is.

Leen.

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1702
Re: BMB Algemeen
« Reactie #25 Gepost op: 15 april 2015, 21:15:17 »
Wissels in de hoofdsporen moet je zien te beperken tot het absoluut noodzakelijke...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9997
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB Algemeen
« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2015, 21:22:13 »
Ja, ik denk erover om Insulfrogs in de hoofdbaan te adviseren.
Als men toch per se Electrofrog wil, dan moet hij maar met een frog juicer uitgevoerd worden om kortsluiting van de hele baan te voorkomen:
http://www.digitrains.co.uk/ecommerce/dcc-accessories/circuit-protection-and-power-management/DFJ003U-dual-frog-juicer-universal.aspx

Als je zoals ik een rangeerterrein achter je hoofdspoor maakt, dan kun je dat beter electrisch scheiden en op een aparte muis zetten.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2015, 21:24:35 door St00mboy »

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 899
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #27 Gepost op: 15 april 2015, 21:35:23 »
@Leen,

Ik zou net als jij een gescheiden rangeer spoortje willen hebben, eventueel met een wissel op de BB. Daar kan makkelijk een SEEP dienst doen.
Maar als ik besluit om prototypisch spoor te leggen, kun je beter voor de zelfgemaakte wissels servo's gebruiken (zo lees ik op veel plaatsen), die zijn iets vriendelijker voor je wissels dan die "harde" solonoids. Maar ik sta open voor elke suggestie.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

BMB and proud of it

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 899
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #28 Gepost op: 15 april 2015, 21:36:00 »
Nog een kleine aanvulling op de regels: LINKS rijden  (y)

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

BMB and proud of it

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 9997
    • BMB - Britse ModuleBaan
Re: BMB Algemeen
« Reactie #29 Gepost op: 15 april 2015, 21:46:50 »
Vind je dat echt nodig?  ;D

Leen.