Doel:€250.00
Donaties:€150.00

Per saldo:€-100.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 02-10-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

R37 door bellejt
Vandaag om 11:55:10
Zelfbouw Staatsspoor goederenloods met 3D print onderdelen door Matthijsfh
Vandaag om 11:52:47
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:51:17
Vier maanden geen treinen tussen Goes en Vlissingen in 2029 door WimC
Vandaag om 11:45:26
Rob bouwt ook een GTR - 4-assige kolenwagen van de NS door orientexpress
Vandaag om 11:43:37
Brawa 2024 H0 door spoorzeven
Vandaag om 11:37:15
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 11:24:36
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 11:14:47
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door RetroJack
Vandaag om 11:11:45
5 oktober Modelspoorbeurs Houten, HCC kennisdag door Bor de Wolf
Vandaag om 11:10:21
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 11:08:45
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 10:55:30
Olaerts 2024 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 10:53:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 10:49:31
EifelBurgenBahn door Benelux795
Vandaag om 10:48:58
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:53:47
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door grossraumwagen
Vandaag om 09:45:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 09:43:26
Roco 2024 door grossraumwagen
Vandaag om 09:33:37
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 09:29:29
Dekas, nieuws voor 2023/2024 door Martijn193
Vandaag om 09:12:57
LS Models 2024 door TGVfreak
Vandaag om 08:59:04
PIKO 2024, nieuws van de fabrikant door TGVfreak
Vandaag om 08:57:53
Märklin 2024, nieuws van de fabrikant door TGVfreak
Vandaag om 08:53:16
Trix 2024, nieuws van de fabrikant door TGVfreak
Vandaag om 08:51:36
Faller 2024 door TGVfreak
Vandaag om 08:48:39
Lemke 2024 door TGVfreak
Vandaag om 08:47:53
Noch 2024 door TGVfreak
Vandaag om 08:46:59
Busch 2024 door TGVfreak
Vandaag om 08:45:22
NS6000 voor Kranenberg door Dave.......
05 October 2024, 23:51:30
  

Auteur Topic: BMB 00-modulebaan, Algemeen.  (gelezen 694098 keer)

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1516
  • BMB, Msg Ht, Fremo
    • Mijn Flickr pagina
Re: BMB Algemeen
« Reactie #15 Gepost op: 15 April 2015, 19:21:43 »
Mijn vraag is nu: wie wil er meedoen met zo'n 00-baan?

Hoewel dubbelsporige hoofdlijnen niet geheel mijn ding zijn en ik nog genoeg werk aan mijn eigen baantje heb, wordt ik toch wel een beetje enthousiast. Dat is ook weer een mogelijkheid om wat materieel wat meer te laten rijden. Eens kijken wat ik zou kunnen doen. Noteer mij alvast maar als geïnteresseerd.

Werner

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7235
Re: BMB Algemeen
« Reactie #16 Gepost op: 15 April 2015, 19:55:52 »
Pas je dan ook gelijk het profiel aan naar 00, of blijf je door knoeien
in H0 met Nem normen die niet stroken met de werkelijkheid..
Mvh Steef

Thijs1271

  • Offline Offline
  • Berichten: 1141
Re: BMB Algemeen
« Reactie #17 Gepost op: 15 April 2015, 20:18:55 »
Als een van de BMBers van het eerste uur zeg ik: ik doe mee. De haken en ogen zijn dat ik mijn bestaande baan (waarin twee modules zitten) moet aanpassen. Dat gaat veel voeten in de aarde geven, want enkelsporige hoofdbaan ...
Dus dan kom ik op een losse bak. En dan blanco beginnen. Daar moet ik over nadenken. En meten. Vanwege de beschikbare ruimte op zolder.

Ik hou jullie op de hoogte!

Thijs
BMB & GWR Branch line / Narrow Gauge 00
DMC en blij ermee  :-)

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #18 Gepost op: 15 April 2015, 20:55:18 »
Citaat
Pas je dan ook gelijk het profiel aan naar 00, of blijf je door knoeien
in H0 met Nem normen die niet stroken met de werkelijkheid..

Leg eens uit svp, of bedoel je voor de doorgang?

Leen.

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 961
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #19 Gepost op: 15 April 2015, 21:01:47 »
Kijk dat gaat goed, we zijn alweer met 7 man  (y). Dan moeten we weer op zoek naar ruimte om te kunnen rijden, hoewel, voorlopig zal het bakken bouwen worden.
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 961
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #20 Gepost op: 15 April 2015, 21:02:54 »
Meteen maar even een nieuwe vraag in de groep. Iemand ervaring met het gebruik van Servo's voor de wisselaandrijving op dit soort modulebakken? Is dat erg kwetsbaar, of valt dat wel mee?

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #21 Gepost op: 15 April 2015, 21:04:11 »
Is een servo dan kwetbaarder dan een wisselmotor?
Hij hangt er toch gewoon onder?

Leen.

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 961
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #22 Gepost op: 15 April 2015, 21:10:41 »
Dat zou ik ook denken, maar ik vraag me af of een servo niet sneller ontregeld raakt.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #23 Gepost op: 15 April 2015, 21:11:32 »
Citaat
Waarom geen BH trouwens?

Omdat dat hier niet te koop is. het moet wel laagdrempelig blijven, ook al is het voor sommigen van een andere planeet.
Als jij het op je bak wil gebruiken houdt niemand je tegen, maar er moet op de BB wel een overgang naar Peco code 75 nemen (het is tweede keer dat ik dit schrijf).

Leen.


St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #24 Gepost op: 15 April 2015, 21:13:13 »
@Rob

Heb je dat dan al ergens meegemaakt?
Als je daar bang voor bent, dan neem je toch gewoon SEEPs PM4?
Dan hoor je ook duidelijk dat hij om is.

Leen.

draisinenl

  • Offline Offline
  • Berichten: 1700
Re: BMB Algemeen
« Reactie #25 Gepost op: 15 April 2015, 21:15:17 »
Wissels in de hoofdsporen moet je zien te beperken tot het absoluut noodzakelijke...

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #26 Gepost op: 15 April 2015, 21:22:13 »
Ja, ik denk erover om Insulfrogs in de hoofdbaan te adviseren.
Als men toch per se Electrofrog wil, dan moet hij maar met een frog juicer uitgevoerd worden om kortsluiting van de hele baan te voorkomen:
http://www.digitrains.co.uk/ecommerce/dcc-accessories/circuit-protection-and-power-management/DFJ003U-dual-frog-juicer-universal.aspx

Als je zoals ik een rangeerterrein achter je hoofdspoor maakt, dan kun je dat beter electrisch scheiden en op een aparte muis zetten.

Leen.
« Laatst bewerkt op: 15 April 2015, 21:24:35 door St00mboy »

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 961
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #27 Gepost op: 15 April 2015, 21:35:23 »
@Leen,

Ik zou net als jij een gescheiden rangeer spoortje willen hebben, eventueel met een wissel op de BB. Daar kan makkelijk een SEEP dienst doen.
Maar als ik besluit om prototypisch spoor te leggen, kun je beter voor de zelfgemaakte wissels servo's gebruiken (zo lees ik op veel plaatsen), die zijn iets vriendelijker voor je wissels dan die "harde" solonoids. Maar ik sta open voor elke suggestie.

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

Suchet

  • Offline Offline
  • Berichten: 961
  • G5
Re: BMB Algemeen
« Reactie #28 Gepost op: 15 April 2015, 21:36:00 »
Nog een kleine aanvulling op de regels: LINKS rijden  (y)

Rob
Engelse banen zijn gewoon.....  anders

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: BMB Algemeen
« Reactie #29 Gepost op: 15 April 2015, 21:46:50 »
Vind je dat echt nodig?  ;D

Leen.