Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 12:32:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 12:27:35
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 12:21:40
TurnControl: aansluiting verwijderen door Hans Gvz
Vandaag om 12:14:41
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 12:10:33
Contactgegevens oud lid door Pauldg
Vandaag om 11:51:06
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 11:11:52
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Vonkentrekker
Vandaag om 11:10:55
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500 door Remco vM
Vandaag om 10:47:09
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 10:27:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:09:51
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 10:07:54
NS 3502 van zwart naar groen door Eelco Storm
Vandaag om 10:04:34
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Tomasso
Vandaag om 09:24:55
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:58:11
Rijden met de 3737 op een commodore 64 door NL-modelspoor
Vandaag om 07:08:27
Veevervoer ss/ ns door hervé
Vandaag om 06:31:19
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 01:45:10
Piko 2025 door Sikko
26 September 2025, 23:23:04
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 September 2025, 22:42:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
26 September 2025, 22:03:29
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door basjuh1981
26 September 2025, 21:53:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Dennis1984
26 September 2025, 21:40:02
Hersporen van ontspoorde goederentrein in Emmerich 19 &20 september 2025 door Ben
26 September 2025, 21:04:43
Thunderbirds door RetroJack
26 September 2025, 20:53:17
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door RailEnthusiast
26 September 2025, 20:21:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Gino
26 September 2025, 18:59:55
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door Jelmer
26 September 2025, 18:50:14
FS grand comfort Bandeira 1e klasse door Quinzeedied
26 September 2025, 17:25:00
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door Mar-Cas
26 September 2025, 17:12:41
  

Auteur Topic: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix  (gelezen 8052 keer)

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7752
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #30 Gepost op: 16 April 2015, 21:22:53 »
Als we dan eerst eens al die milieuvervuilende automobilisten aan de hoogste boom opknopen... Lijkt me effectiever dan iets aan de wielrenners doen, toch?  ;D

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Joop_L

  • Online Online
  • Berichten: 1587
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #31 Gepost op: 16 April 2015, 21:35:31 »
Ach, het niet iets nieuws. Is zowat een dagelijks beeld voor de machinist(en) En dan betreft het niet eens wielrenners, maar gewone fietsers, wandelaars, automobilisten enz enz..

Het is een domme actie, de renners hadden uit de uitslag geschrapt moeten worden... Maar ja, it's all about the money
Groeten Joop, machinist Lls

Calimero

  • Offline Offline
  • Berichten: 1037
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #32 Gepost op: 16 April 2015, 22:44:19 »
Awel ja, in België is den koers heilig zenne.  ;D

Ik heb net DWDD gekeken en snap nu ook waarom  ;D

Als we dan eerst eens al die milieuvervuilende automobilisten aan de hoogste boom opknopen...

Te beginnen bij de ergste variant, die zonder brandstoftank ! Daar zou je voor straf kunnen beginnen
de stekker er af te knippen om die vandalen te stoppen ! (Ja, ik ben serieus !).
« Laatst bewerkt op: 16 April 2015, 23:01:17 door Calimero »
Groet, Ronald.

rjr

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #33 Gepost op: 17 April 2015, 09:25:51 »
Ze moesten die sport *kuch* gewoon afschaffen, een beetje misbruik te maken van de wegen waar we met z'n allen belasting voor betalen. En dan heb ik het nog niet eens over die malloten die er zo nodig aan mee moeten doen om weer een dagje buiten het gesticht te kunnen vertoeven.
Beter kan ik het filmpje echt niet in mijn eigen woorden kort omschrijven (zonder onmenselijk te worden).

Dan kunnen ze beter eerst eens andere sporten afschaffen. Wat denk je dat een voetbalwedstrijd aan belastingcenten kost? En die mensen die daar op het veld lopen verdienen in een jaar meer dan ik in mijn leven. Maar ik mag wel voor de veiligheid eromheen betalen?

Dan zie ik toch liever een wielerkoers gaan over wegen die door deels door mijn belasting centen betaald zijn. Het grootste deel van het jaar kan ik zelf ook gebruik maken van die weg. En die beveiliging rond een voetbalwedstrijd heb ik zelf helemaal niets aan.

Roelco

Lars Smelter

  • Offline Offline
  • Berichten: 996
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #34 Gepost op: 17 April 2015, 09:57:59 »
Te beginnen bij de ergste variant, die zonder brandstoftank ! Daar zou je voor straf kunnen beginnen
de stekker er af te knippen om die vandalen te stoppen ! (Ja, ik ben serieus !).

Eens! Die "milieuvriendelijke" auto's zijn vervuilender dan een normale benzine of diesel auto, gerekend vanaf productie tot sloop. Helaas denkt onze overheid daar anders over  :-\
Nederlands, 2004 - 2008
Raadplaat: 12x

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22552
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #35 Gepost op: 17 April 2015, 10:10:25 »
Dat hangt ervan af welk lobbycircuit het uitrekent hoor.  ;D
Denk niet dat jij de enige waarheid daarover hebt gelezen.

In stedelijke gebieden moeten ze auto's met brandstoftank sowieso weren. Daar hebben we het over een lokaal nogal acuut probleem met de luchtkwaliteit. Lekker op de fiets en wel stoppen voor gesloten overwegbomen natuurlijk. Daar ging het geloof ik over.  :)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gastheerg

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
  • Doen!
    • Gerard van Dongen
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #36 Gepost op: 17 April 2015, 12:19:16 »
Ik ben een zeer enthousiaste toerfietser. Fiets 12-15.000 km per jaar. Heb meermaals Parijs-Roubaix gereden en zelf ook gekoerst.
Het feit dat je in het heetst van de strijd is is echt een slecht argument.
Voor een trein stop je. PUNT!

De organisatie van een koers kan daar wel wat aan doen. Bv op 50 meter voor een overweg twee suppoosten plaatsen. Gaan de bellen en de lampen aan houden deze de renners stil en zetten een mat aan met chip herkenning. Deze worden wekelijks in tientallen toertochten gebruikt en heb je ieder die fout is. Gelijk uit koers en 3 maanden schorsen.

Overigens doet ieder of dit heel bijzonder is. Op m'n Parijs-Roubaix blog plaatste ik van de week een stukje met een filmpje dat laat zien hoe amateurs op de zaterdag voor Parijs-Roubaix in de Ronde van Vlaanderen hetzelfde onverantwoorde gedrag vertonen.
Jong geleerd oud gedaan (blogje met filmpje)

Overingens wordt je in deze koers helemaal gek van de overwegen. Ook sporen doorkruis je die niet meer actief zijn.
Vlak voor de gewraakte overgang bv twee brughoofden die niet meer in gebruik zijn.
Spoorbrug in het Bos van Wallers is voor TV kijkers een herkenbaar punt.

Interessant is ook de rol van de TGV in de finale van de koers:
Op onderstaand plaatje zie je drie kruizen waar de weg niet meer bruikbaar door de aanleg van de de TGV en welk effect dat op het parcours heeft gehad. Jaartallen staan bij de jaren dat het parcours is aangepast.
In positieve zin want zonder de TGV was de huidige strook van Carrefour de L'Arbre (de zwaarste strook in de finale) NIET in het parcours opgenomen.

Carrefour ligt op minder dan 20km van de aankomst



Als liefhebber van kasseien EN treinen is dit een geweldige streek om te fietsen. Maar wel stoppen als de bellen gaan..............maar helaas schaam ik me regelmatig voor m'n fietsende collega's.
 
« Laatst bewerkt op: 17 April 2015, 13:51:26 door Gastheerg »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7752
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Wielrenners vs. gesloten overweg: Parijs-Roubaix
« Reactie #37 Gepost op: 17 April 2015, 13:46:56 »
Leuke achtergrondinformatie!

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)